Beantwoord

FON uitzetten


Reputatie 5
Ik heb mijn fon hotspot uitgezet op mijn modem. Dit omdat ik problemen heb met Netflix wanneer deze actief staat. Nu gisteren weer veel onderbrekingen bij Netflix en wat zie ik,de hotspot staat terug actief. Ik heb dat al enkele keren gezien dat jullie dit terug aan zetten. Ook het kanaal voor de wifi wordt soms door jullie veranderd. Hoe kan ik er voor zorgen dat alles blijft staan zoals ik wil?
mvg
icon

Beste antwoord door RobrechtB 26 May 2017, 08:52

Bekijk origineel

40 reacties

Hey Jamo,
je kan zelf het kanaal op je bbox3 modem kiezen (ipv automatisch) zowel voor 2.4 als voor 5 GHz en dit veranderd dan normaal niet meer, behalve als je een modem reset uitvoert.
Reputatie 7
Badge +4
Standaard op en bbox3 kan het wifi kanaal automatisch worden aangepast door de modem. Je kan best doen zoals Martin zegt en zelf en kanaal kiezen indien je dit niet wenst.

Hier vind je terug hoe je jouw wifi kanaal kan aanpassen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

Als je de fon uitzet zou deze moeten uitblijven.

Wel indien je een reset doet gaat deze terug actief staan. Ook soms is het mogelijk dat deze er terug tussen staat na en firmware update van de bbox.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-fon-hotspot-wifi-hotspots/vermijden-dat-uw-modem-als-wi-fi-hotspot-dient.html
Reputatie 7
Badge +4
Van boven op de link kan je kiezen tussen de zwarte bbox3 en de witte bbox2

Maar bij de bbox2 staat er een vast kanaal op maar dit is alleen aan te passen van op de modem interface dit doen wij niet.

Het is mogelijk dat een stroom uitval dit veroorzaakt maar normaal zou het niet mogen.

Indien het nog is gebeurd kunnen we altijd omgaan tot omruiling van de bbox2 naar en bbox3.
Bbox omruilen is altijd gratis aangezien je deze in bruikleen gekregen hebt.

bijkomende info: (vind je op deze link)
DeuUitleg daar gaat wel over decoder maar is de zelfde voor een bbox omruiling.

Vanaf nu kan men geen defecte Decoder of Bbox meer ruilen in een Proximus Center/shop

Proximus (Helpddesk 080022800 of Privébericht op Forum/Twitter/Facebook)
kan via UPS(kiala) een omruiling inplannen, door je privé gsm nummer en UPS punt
in je buurt, door te geven. (je kan zoeken op postcode via deze Proximus ► link**)
Je zal dan in de komende dagen een sms ontvangen
eens het pakket is aangekomen op het UPS punt.
Vergeet niet je oude decoder met stroom-kabel/-adapter
mee te nemen in een dichtgeplakte doos.

Als je via Forum/Twitter/Facebook onderhandeld hebt, zal men vragen in een privébericht
je gsm nummer + UPS punt naar keuze **(https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL)
mede te delen.
(privé bericht op forum naar het proximus team, kan je via deze link versturen:
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679)
Reputatie 7
Badge +4
De omruiling is inderdaad gratis. Pas de zaken eens toe zoals mijn collega het zei, mocht dit niet helpen, laat het ons weten.
Reputatie 5
Dag Wim VL,
Ik heb geen facebook of twitter,daarom dat ik via het forum contact zocht. Toch bedankt voor het antwoorden.
mvg
Ik bedoel dat het zowel via forum / facebook / twitter kan, zoals in mijn bericht hierboven.
of anders heb ik uw bericht verkeerd geinterpreteerd ->

Ik heb geen facebook of twitter,daarom dat ik via het forum contact zocht.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Jemo

een modem kan op volgende manier omgeruild worden

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_swap/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/een-defecte-decoder-of-modem-omruilen.html

mvg Sabine
sabineb,
best eens doorgeven dat proximus op je bovenstaande link die verwijst naar de omruil pagina, best direct de link voor UPS Belgie plaatsen, namelijk: https://www.ups.com/dropoff?loc=nl_BE
ipv https://www.ups.com/dropoff
Reputatie 6
Badge +4
Hi Martin,

Klopt, je hebt daar een punt in,

https://www.ups.com/dropoff?loc=nl_BE direct juiste taalkeuze etc. Ik geef het door. bedankt voor de opmerking.

mvg sabine
Reputatie 6
Badge +4
Voorkomen dat uw b-box 3 wordt gebruikt als Wi-Fi Hotspot

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-fon-hotspot-wifi-hotspots/vermijden-dat-uw-modem-als-wi-fi-hotspot-dient.html
Reputatie 6
Badge +4
Hi Jamo

Ik zie veel onderbrekingen op je internetverbinding maar niet direct een probleem op de lijn zelf. De modem zelf kan ik niet bereiken.Dat duidt meestal op een probleem modem.

Soms is een reset ervan al voldoende om het probleem op te lossen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_manual/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/installatiegids-van-uw-modem-b-box-3v-b-box-3-enz.html

Wil je de modem ruilen:

Je kan mij ook via DM je mobile nummmer en het UPS punt naar keuze waar je die modem wil afhalen doorsturen dan doe ik dit voor jou.

Mvg sabine
Reputatie 5
Badge +1
sabineb,
best eens doorgeven dat proximus op je bovenstaande link die verwijst naar de omruil pagina, best direct de link voor UPS Belgie plaatsen, namelijk: https://www.ups.com/dropoff?loc=nl_BE
ipv https://www.ups.com/dropoff


Hey Martin,
Zou aangepast zijn. Nogmaals bedankt voor de tip!

Steven
Reputatie 7
Badge +4
Sorry Jamo, wat Sabine eigenlijk bedoelde was een privé bericht naar Het Proximus team. Dit kan je doen via deze link: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679.

Kim
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jacky, ik meet inderdaad enkele onderbrekingen, had je de bbox al eens herstart? MVG, Wim
Reputatie 5
Dag Wim, nee dat heb ik nog niet gedaan. Ik zal straks eens proberen.
mvg
Reputatie 7
Badge +4
Ok, laat me weten of dit het probleem oplost.
Reputatie 6
Badge +3
Controleer ook de lease time van DHCP of die niet te kort ingesteld is , enkel maar beschikbaar voor Sagemcom B-BOX 3. Standaard staat die op 3600 minuten of 60 uur. Dit is enkel maar wanneer deze zelf is aangepast geweest. Surf naar 192.168.1.1 het wachtwoord vind je terug op de modem/router achter modem password.Klik op my modem,DHCP, klik op de naar beneden wijzende driehoek en kijk wat er achter lease time staat. Indien je toch FON wil uitschakelen dan kan dit ook in het my modem menu klik je op de hotspot tab, bij general service zet je bij activation op OFF en klik vervolgens op OK om te wijzigingen op te slaan.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jamo,

Heb je je wifi kanaal al terug aangepast?

Groeten,

Kim
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie inderdaad meerdere verbrekingen op je internet verbinding. Ik zie wel dat het lijn signaal zelf niet weg valt maar alleen de internet sessie. Kan je eens en reset van de modem uitvoeren ? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html indien dit niet helpt zullen we het toestel moeten omruilen.
Reputatie 7
Badge +4
had je instellingen op je netwerk aangepast? Want bij een reset gaat deze naar de factory settings.
Reputatie 5
Dag,
Ik heb nu een laptop aan de kabel hangen en die werkt wel. Dus blijkbaar een probleem met de vaste pc. Een ongelukkige samenloop van problemen. We zullen ons weer eens kunnen bezig houden 🙂 Ik laat wel weten of de reset geholpen heeft. Alvast bedankt.
mvg
Reputatie 5
Dag,
Nog geen enkele onderbreking gehad vanaf de reset vd modem.
mvg
Reputatie 4
Badge +2
Raar, het WIFI-kanaal is bij mij nog nooit veranderd, FON Hotspot heb ik steeds actief en geeft geen problemen, heb wel geen Netflix.
Reputatie 5
Bedankt voor het antwoord. Ik heb nog nooit een reset gedaan vd modem. Wat die link betreft,die modem heb ik niet. Ik heb die witte bbox2. En met fon aan heb ik wel degelijk problemen met Netflix. Zolang het afstaat loopt alles goed in 1080 p.Als die fon opstaat komt er altijd een rood cirkeltje en speelt het met schokken verder. Ik had mijn fon afgezet doordat er steeds auto's voor de deur stonden met van die bonkebonk muziek die wat op de fon kwamen surfen. Toen heb ik ontdekt dat de storingen bij Netflix voorbij waren. Dus als ik nu problemen ondervind ga ik direct kijken of de fon aanstaat. Vandaar mijn vraag of ik dit uitgeschakeld kan houden. En wat het wifikanaal betreft ik moet dat op 9 zetten om iet of wat een aangename snelheid te hebben. Zo rond de 12 mbs. Andere kanalen geven maar rond de 5mbs. Dus als ik het goed begrijp kan een uitval vd stroom dit weer op standaard zetten in de modem .
mvg

Reageer