Beantwoord

FON uitzetten


Reputatie 5
Ik heb mijn fon hotspot uitgezet op mijn modem. Dit omdat ik problemen heb met Netflix wanneer deze actief staat. Nu gisteren weer veel onderbrekingen bij Netflix en wat zie ik,de hotspot staat terug actief. Ik heb dat al enkele keren gezien dat jullie dit terug aan zetten. Ook het kanaal voor de wifi wordt soms door jullie veranderd. Hoe kan ik er voor zorgen dat alles blijft staan zoals ik wil?
mvg
icon

Beste antwoord door RobrechtB 26 May 2017, 08:52

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 5
Dag,
Nog geen enkele onderbreking gehad vanaf de reset vd modem.
mvg
Reputatie 5
Dag,
Ik heb nu een laptop aan de kabel hangen en die werkt wel. Dus blijkbaar een probleem met de vaste pc. Een ongelukkige samenloop van problemen. We zullen ons weer eens kunnen bezig houden 🙂 Ik laat wel weten of de reset geholpen heeft. Alvast bedankt.
mvg
Reputatie 7
Badge +4
had je instellingen op je netwerk aangepast? Want bij een reset gaat deze naar de factory settings.
Reputatie 5
Dag,
Ik heb een reset gedaan 2 keer omdat er nu enkel nog draadloos gewerkt kan worden. Bekabeld internet werkt niet meer en staat down in modem. Hoe krijg ik dit weer werkend ? Ook de hotspot is down en kan niet meer ingeschakeld worden. Die reset was duidelijk geen goed advies,ik had dat beter niet gedaan. Nu kan ik niet meer via kabel werken .
mvg
Reputatie 5
Dag
De modem is wel nog maar vervangen in juni. Ik zal de reset eens proberen als ik tijd heb.
mvg
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie inderdaad meerdere verbrekingen op je internet verbinding. Ik zie wel dat het lijn signaal zelf niet weg valt maar alleen de internet sessie. Kan je eens en reset van de modem uitvoeren ? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html indien dit niet helpt zullen we het toestel moeten omruilen.
Reputatie 5
Dag Kim,
Mijn wifi staat zoals altijd op kanaal 3,dit is bij mij met het minste overlapping van de buren. Trouwens mijn wifi valt niet weg,het is mijn verbinding die wegvalt.
mvg
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jamo,

Heb je je wifi kanaal al terug aangepast?

Groeten,

Kim
Reputatie 5
Ok, laat me weten of dit het probleem oplost.
Ik vrees dat een herstart niet geholpen heeft. Nog altijd onderbrekingen. De verbinding wordt wel direct herstelt maar is niet aangenaam om te werken of een serie te bekijken op Netflix.
mvg
Ik vraag mij al lang af of die lease time nog een rol speelt in de settings van de bbox3 want ik zie geen DHCP aanvragen zelf na het verlopen van de lease time ?
Reputatie 6
Badge +3
Controleer ook de lease time van DHCP of die niet te kort ingesteld is , enkel maar beschikbaar voor Sagemcom B-BOX 3. Standaard staat die op 3600 minuten of 60 uur. Dit is enkel maar wanneer deze zelf is aangepast geweest. Surf naar 192.168.1.1 het wachtwoord vind je terug op de modem/router achter modem password.Klik op my modem,DHCP, klik op de naar beneden wijzende driehoek en kijk wat er achter lease time staat. Indien je toch FON wil uitschakelen dan kan dit ook in het my modem menu klik je op de hotspot tab, bij general service zet je bij activation op OFF en klik vervolgens op OK om te wijzigingen op te slaan.
Reputatie 7
Badge +4
Ok, laat me weten of dit het probleem oplost.
Reputatie 5
Dag Wim, nee dat heb ik nog niet gedaan. Ik zal straks eens proberen.
mvg
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jacky, ik meet inderdaad enkele onderbrekingen, had je de bbox al eens herstart? MVG, Wim
Via de MyProximus de "test mijn lijn" uitvoeren, om te zien wat dit geeft:
via > SelfRepair en dan nog verder ook op "start analyse" klikken voor verdere analyse.
Reputatie 5
In Juni is hier een technieker gekomen omdat verbinding uiteindelijk volledig weggevallen was. Is een paar uur bezig geweest om verbinding terug werkend te krijgen en heeft de b-box vervangen. Tot verleden maand werkte alles zeer goed met hoge snelheden via wifi. Ik was zeer tevreden dus. Ook het contact met de technieker verliep zeer goed. Belde in de loop van de week nog om te vragen of alles nog naar behoren werkte. Nu sinds deze maand krijg ik terug onderbrekingen en stopt Netflix er soms even mee midden een film of serie. Om na enkele seconden terug te hernemen. Als ik kijk in MyProximus zie ik veel onderbrekingen:
01/10/2017 01:12:34 23h 59m 49s 114 151 Kb 9 934 959 Kb Vast Internet
02/10/2017 01:12:23 24h 0m 2s 40 700 Kb 318 543 Kb Vast Internet
03/10/2017 01:12:25 5h 17m 55s 459 Kb 1 061 Kb Vast Internet
03/10/2017 06:30:49 3h 33m 5s 30 223 Kb 1 790 208 Kb Vast Internet
03/10/2017 10:04:26 16h 1m 4s 20 472 Kb 104 405 Kb Vast Internet
04/10/2017 02:05:30 0h 49m 50s 132 Kb 231 Kb Vast Internet
04/10/2017 02:56:17 24h 1m 0s 103 598 Kb 2 138 632 Kb Vast Internet
05/10/2017 02:57:17 24h 0m 5s 48 447 Kb 498 650 Kb Vast Internet
05/10/2017 12:37:59 0h 1m 38s 2 Kb 22 Kb Fon NAT
06/10/2017 02:57:22 24h 0m 6s 115 453 Kb 3 395 202 Kb Vast Internet
07/10/2017 02:57:28 9h 6m 23s 41 211 Kb 3 057 919 Kb Vast Internet
07/10/2017 12:04:11 12h 0m 56s 98 779 Kb 6 239 490 Kb Vast Internet
08/10/2017 00:05:07 24h 0m 11s 88 616 Kb 2 447 376 Kb Vast Internet
09/10/2017 00:05:18 24h 0m 5s 47 018 Kb 2 700 140 Kb Vast Internet
10/10/2017 00:05:23 15h 18m 42s 29 616 Kb 161 002 Kb Vast Internet
10/10/2017 15:24:29 0h 40m 36s 14 740 Kb 1 587 802 Kb Vast Internet
10/10/2017 16:05:39 8h 1m 8s 57 797 Kb 1 812 287 Kb Vast Internet
11/10/2017 00:06:47 2h 39m 24s 700 Kb 2 259 Kb Vast Internet
11/10/2017 02:47:07 12h 20m 32s 10 696 Kb 86 545 Kb Vast Internet
11/10/2017 15:08:22 12h 1m 8s 70 793 Kb 2 212 600 Kb Vast Internet
12/10/2017 03:09:30 12h 2m 55s 24 235 Kb 166 932 Kb Vast Internet
12/10/2017 15:12:56 1h 45m 51s 17 420 Kb 1 448 995 Kb Vast Internet
12/10/2017 16:59:25 8h 1m 6s 14 114 Kb 83 325 Kb Vast Internet
13/10/2017 01:00:31 15h 36m 46s 14 640 Kb 109 471 Kb Vast Internet
13/10/2017 16:37:54 8h 1m 10s 40 864 Kb 2 052 496 Kb Vast Internet
Kan er iemand van Proximus mijn lijn bekijken of er een probleem is. Of is de modem de oorzaak.
mvg
Reputatie 7
Badge +4
Sorry Jamo, wat Sabine eigenlijk bedoelde was een privé bericht naar Het Proximus team. Dit kan je doen via deze link: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679.

Kim
Reputatie 5
Badge +1
sabineb,
best eens doorgeven dat proximus op je bovenstaande link die verwijst naar de omruil pagina, best direct de link voor UPS Belgie plaatsen, namelijk: https://www.ups.com/dropoff?loc=nl_BE
ipv https://www.ups.com/dropoff


Hey Martin,
Zou aangepast zijn. Nogmaals bedankt voor de tip!

Steven
DM staat voor Direct Message of beter gezegd een privébericht sturen.
Reputatie 5
Nogmaals sorry maar wat is een DM. Ach laat maar ik zoek wel een ander oplossing.
mvg
Reputatie 6
Badge +4
Hi Jamo

Ik zie veel onderbrekingen op je internetverbinding maar niet direct een probleem op de lijn zelf. De modem zelf kan ik niet bereiken.Dat duidt meestal op een probleem modem.

Soms is een reset ervan al voldoende om het probleem op te lossen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_manual/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/installatiegids-van-uw-modem-b-box-3v-b-box-3-enz.html

Wil je de modem ruilen:

Je kan mij ook via DM je mobile nummmer en het UPS punt naar keuze waar je die modem wil afhalen doorsturen dan doe ik dit voor jou.

Mvg sabine
Reputatie 6
Badge +4
Voorkomen dat uw b-box 3 wordt gebruikt als Wi-Fi Hotspot

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-fon-hotspot-wifi-hotspots/vermijden-dat-uw-modem-als-wi-fi-hotspot-dient.html
Reputatie 5
Sorry hoor,maar wat moet ik hier nu mee? kunnen jullie niet gewoon zorgen dat er een nieuwe modem wordt opgestuurd. Of moet ik weer eens contact opnemen met de klantendienst die mij dan het wifi kanaal wil laten wijzigen of de modem laten herstarten. Of als ze het zelf niet meer weten de verbinding verbreken van de chat. Ik heb hier momenteel geen tijd voor.Kunnen jullie testen of er iets mis is met mijn verbinding. Zo ja dan maak ik een nieuwe afspraak. Zo nee dan is het de modem en dan vervangen jullie die en vermijd ik 85 € kosten voor een technieker die nodeloos moet komen.
mvg
Reputatie 2
Badge
Hi Jamo,

let wel: Op een BBOX3 kan je de FON niet meer aan en uitzetten. Was blijkbaar een politieke beslissing van Belgacom om FON te pushen (spreek: in ons strot te duwen).
Ik raad aan iedereen sowieso aan, om FON uit te schakelen.
Indien je wilt weten waarom en hoe, lees dan hier verder:
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/b-box-3-wifi-kanaal-veranderen-35007/index1.html#post560472
Reputatie 6
Badge +4
Hi Martin,

Klopt, je hebt daar een punt in,

https://www.ups.com/dropoff?loc=nl_BE direct juiste taalkeuze etc. Ik geef het door. bedankt voor de opmerking.

mvg sabine

Reageer