fon plaatsen te kort

  • 20 July 2012
  • 5 reacties
  • 157 Bekeken

Normaal zou het ideaal moeten zijn , en er fonspots genoeg moeten zijn , maar in bepaalde streken is die ondermaats , je hebt al een wagen nodig om een fon te bereiken .

Nu heb ik een vraag , zou belgacom geen bboxen in hun kastjes op de straten kunnen steken met aktieve fon ?

Overal vind je wel eens een kastje en dat zou al veel helpen , of elders vrije fons plaatsen , ik heb geen fon waar ik er een nodig heb .

Als de concurenten eens de handen in mekaar zouden slaan , want ik heb wel telenet spots op die plaats .

Maar als belgacom minded mens moet je er wel mee leven denk ik .

5 reacties

Ja of zelf een andere wifi zender die iets meer vermogen uitgeeft bvb

groetjes,

Elsa
denk dat de beperkte draadloze capaciteit van de bbox2 idd een hekel punt is in het fon verhaal. een bereik van 20 meter, 't is gewoon te weinig om dienst te doen als hotspot.

regelmatig zitten er hier kids aan de voordeur gebruik te maken van mijn fon, van op het straat werkt deze onvoldoende..... zegt genoeg denk ik

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Het klopt dat het FON-bereik dikwijls onvoldoende is. Zelfs bij een gebuur kan het zijn dat het signaal op en af gaat en zeker niet stabiel is. Maar ook het eigen Wifi -signaal draagt niet danig ver, dat wisten we al. Maar ik weet niet of ze dat met de hudige stralingsnormen (SAR norm) zomaar onbeperkt kunnen uitbreiden.
Neen zeker niet onbeperkt maar er zijn veel andere wifi routers en acces points die een sterker signaal uitzenden en die ook goedgekeurd zijn.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik er niet boos om ben dat het bbox2 wifi signaal zwak is, het kan alleen maar beter zijn voor de gezondheid en voor mijn toepassing is het voldoende sterk,

klinkt mss egoistisch maar bij mij staat gezondheid op de bovenste plank, en of het nu al dan niet bewezen is dat is een andere vraag maar te laag zal zeker minder gevaarlijk zijn dan te hoog!

mss kunnen ze beter zorgen dat bij de nieuwe BBOX3 of wat ze ook gaat noemen; als ze uitkomt; dat je zelf het wifi niveau kunt instellen naar eigen behoefte (wel binnen de veiligheidsnormen), maar daar zal fon weer niet gelukkig mee zijn zeker !

groetjes, Elsa

Reputatie 7
Badge +1
Ik deel jouw mening volledig Elsa. Een instelbaar Wifi-signaal zou inderdaad het ideaal zijn. We hebben al zoveel straling van GSM-masten, hoogspanningsmasten, routers in huis, hotspots overal, en gebruik van eigen GSM (al worden smartphones nog maar zelden tegen het oor gehouden), zelfs draadloze vaste telefoon. Ja het is nu eenmaal zo. De industrie vraagt naar steeds meer draadloze toepassingen. Draadloze betaalterminals zijn nu al de norm bij leverdiensten aan huis. Electriciteits-en gasmeters zullen binnenkort ook vanop afstand afleesbaar worden enz.

Reageer