Fon op verplaatsing,thuis bbox aan laten staan?

  • 6 June 2012
  • 4 reacties
  • 192 Bekeken

stel, ik heb een fon account aangemaakt. Ik ga 2 weken naar de Ardennen,waar ik met mijn laptop via Fon kan internetten. Om hier gebruik van te kunnen maken, moet ik dan thuis mijn bbox aan laten staan? Hoe dicht moet je bij een fon-punt zijn om bereik te hebben?

dank voor reply

4 reacties

Badge
Ik dacht dat het voorlopig nog niet nodig is dat je bbox2 aanstaat.

Omdat de uitrol van fon nog bezig is, (verbeter mij als dit niet juist is).


en het bereik is: rond de 20m. Natuurlijk ook afhankelijk van waar de fon-hotspot staat en wat er allemaal tussen staat (muren, ...)


Meer info @http://bgctv.skynetblogs.be/#fonbelgacom
correct Herman (want als de hotspot actief zou moeten zijn dan zouden alle adsl gebruikers uitgesloten worden van het fon voordeel, wat natuurlijk niet eerlijk zou zijn)

je gaat misschien wel problemen hebben met inloggen, zie ook Fon inlog probleem (dienst tijdelijk niet beschikbaar)

en je moet natuurlijk wat geluk hebben dat er op die locatie juist een fon hotspot actief is (kan éne van belgacom zijn, maar kan ook een gewone fon hotspot zijn)

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Het zou ook op termijn ook niet eerlijk zijn dat je op verplaatsing altijd op FON wilt kunnen, en dus al die mensen daar dan hun b-box2 moeten laten aanstaan, en jij als je niet thuis bent, je b-box2 zou afzetten, zodat jouw hotspot dan niet actief zou zijn voor anderen.
ja sinjoor, maar da's normaal wel het principe van fon... om er gebruik van te maken moet je zelf je internet delen....

belgacom kan dit niet echt toepassen omdat het dan alle adsl gebruikers zou uitsluiten van het fon project (immers op adsl krijg je geen hotspot)... maar ik denk dat fon hier niet zo blij mee is eigenlijk....

als je uitrol compleet is bij belgacom gaat dit wel wijzigen... maar dit zal wellicht in de jaren stilletjes zijn, of tenzij ze methode vinden om de mensen die geen hotspot kunnen krijgen uitsluiten van de regel dat em moet aanliggen... dat lijkt me lastig

mvg

Reageer