Fon Hotspot kwijt na factory reset

  • 1 December 2011
  • 51 reacties
  • 4558 Bekeken

beste

op 19 november 2011 werd de hotspot functie van mijn bbox2 geactiveerd. een dag of 2 later was deze ook te zien op de kaart van Fon

op 26 november 2011 heb ik een factory reset moeten doen, hierna is de hotspot functie verdwenen en is deze tot op heden niet meer terug gekomen. de hotspot wordt nog altijd weergegeven op de map van fon.

ik vraag me dus af, is het normaal dat hotspot functie verdwijnt na een factory reset? of is dit een bug?
ga ik m'n hotspot nog terug krijgen? of gaat belgacom/fon er vanuit dat deze al actief is en gaat deze dus nooit meer terugkomen?

mvg

51 reacties

Beste,


Mij is het ook gelukt om mijn FON te activeren.


Ik had eerst de 60R10A-60A046 firmware staan. Een paar keer een factory reset gedaan maar de nieuwe firmware werd niet gepuched.

Ik heb dan manueel de Sagem_Bbox2_60A05G.img er opgezet.

Daarna terug een factory reset gedaan.Nu werd de laatste firmaware gepushed. 60R10A-60A05S.

Dit was een 2 weken geleden. In mijn E-services kreeg ik te zien dat mijn bbox compatible was maar nog steeds geen hotspot knop op de GUI.

Daarjuist de 080020640 gebeld om mijn FON te deactiveren.

Gekeken of ik de hosµtspot had (niet dus). maar denk dat ik te snel gewest ben.

Factory reset gedaan en ja hoor daar is de hotspot knop :D


Ok xenne, ik vond het alleen wel raar dat er hier bij de buren de meesten hotspot hadden en ook een account aangemaakt hadden dus dacht ik dat het er wel zou iets mee te maken hebben, maar je zal wel gelijk hebben en 't zal waarschijnlijk louter toeval zijn.

mvg
mijn zus heeft nog steeds geen account aangemaakt en had als één van de eerste de hotspot functie actief op haar bbox2. dus of een account maken het proces versnelt betwijfel ik, denk dat uitrol onafhankelijk daarvan gebeure

verder is het natuurlijk niet logisch dat je hotspot functie kwijt speelt na een factory reset, dit is dus nog een werkpunt voor belgacom.
dat nummer bellen lijkt echt wel de enige manier om deze terug te krijgen, dus als je dat niet weet is de hotspot verloren.... momenteel maakt het allemaal nog niet veel uit, maar in de toekomst als de uitrol gedaan is zal je hotspot effectief aan moeten staan wil je gebruik maken van andere hotspots

mvg
@sinjoor, Bij mij is fon ook nog niet te zien op mijn BBOX.
Heb jij via e-service op fon al ingeschreven ?
Ik heb dit nog niet gedaan.

mvg
goeiemiddag sinjoor71...

volgens mij moet je wachten tot de hotspotfunctie gepusht wordt door belgacom, op welke basis dit gebeurd is niet duidelijk. 't is enkel als je die kwijt speelt na een factory reset dat je hem zo kan terug halen. maar je kan het natuurlijk altijd eens proberen

dit gezegd zijnde heb ik initieel wel de hotspotfunctie verkregen na een factory reset. op dat moment werd er andere firmware gepusht en stond de hotspot er, maar blijkbaar werkt dit niet voor iedereen. msischien stond ik al in de wachtrij ?

volgens mij doet een telefoontje naar 0800 20 640 precies hetzelfde als handmatig de hotspot disabelen via de webinterface. maar het komt dus wel van pas als je het tabblad kwijt bent, als je dan via telefoon deactiveert staat het er terug, maar hotspot staat dan wel disabled

mvg

Bedankt xenne, 't voornaamste staat hier wat bijeen met ref. naar deze pagina:

http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetBbox2

en

http://bgctv.skynetblogs.be/#bboxfactoryresetfonkwijtxenne

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Interessant om weten Xenne. Vraagje, kan je de hotspotfunctie pushen met dit systeem, of moet je nog altijd afwachten tot Belgacom dat doet ? Ik sta nog altijd niet greactiveerd. Ik had wél TVonPC met VLAN 10, 20, 30. Hoe zit dat bij jou ? Mijn Firmware: Runtime Code Version 60R10A-60A046
beste allemaal

op verzoek heb ik nog eens een factory reset gedaan van de modem, bij wijze van test of ik de hotspot terug kwijt zou spelen en indien zo, of ik deze op de hierboven beschreven methode terug zou kunnen krijgen

hudige firmware modem: 60R10A-60A05S

10:40 factory reset modem in gang gezet, wachten op procedure
10:43 webinterface terug beschikbaar via http://192.168.1.1/, rubriek 'hotspot' verdwenen
10:44 configuratie internetverbinding & draadloze verbinding
10:45 gebeld naar 0800 20 640 voor deactivatie fon hotspot (telefoonnummer & factuurnummer vereist)
10:48 meteen daarna terug gesurft naar de webinterface van de modem, echter nog geen spoor van de hotspot functie
10:50 nog eens een gewone reset gedaan van de modem via webinterface , maintenance/ reboot, wachten op procedure
10:53 hotspot staat terug in de webinterface (disabled), heb deze terug enabled. test hotspot oké
10:55 einde test

mogelijks was de stap om 10:50 overbodig en had ik gewoon wat langer moeten wachten na het bellen

besluiten:
men spele de fon hotspot nog steeds kwijt na factory reset
door te bellen naar 0800 20 640 en de fon hotspot te deactiveren kan men deze terug verkrijgen

mvg
update: opgemerkt dat m'n hotspot al terug op de kaart aangegeven staat

mvg
k' heb de procedure op mijn blog gezet wanneer je de bbox2 een factory reset geeft waarop de fon al actief staat,
zo kan iedereen ze gemakkelijk terugvinden: HIER

mvg
je moet de hotspot in de eerste plaats gekregen hebben, die uitrol gebeurd blijkbaar in fases.... (100,000 voor einde v/h jaar - 500,000 volgend jaar) . persoonlijk heb ik wel de hotspot bekomen na factory reset, firmware werd gepusht en paar dagen later stond hotspot er. toeval of niet?

maar als je de hotspot gekregen hebt, je speelt hem terug kwijt na factory reset kan je hem op deze manier blijkbaar terug krijgen. dus normaal zou het bij swimmer4 ook moeten lukken

mvg
Badge +1
Ik zal dus ook maar eens vragen dat ze mijn fon deactiveren. Zodat ik het terug kan activeren.
Reputatie 7
Badge +3
Goed dit te horen

Ik heb ook maar de info doorgegeven die ik kreeg.

Wel raar dat het niet bij iedereen lukt op deze manier


mvg,
update: het gaat terug op pc (login&paswoord niet gewijzigd)

mvg
en waarom kan ik dan wel inloggen met smartphone?

volgens mij moet ik wat wachten tot heartbeat terug actief staat....

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Je moet ook opnieuw in de E-services je wachtwoord opnieuw instellen of bevestigen voor de Fon functie

Was ik vergeten te melden mijn excuses.

Mvg,
Reputatie 2
Badge +1
Hier werkt het nog steeds niet...
Heb reeds van dag 1 mijn FON-account aangemaakt, nieuwe firmware is OK maar nog steeds geen FON menu te zien in mijn BBOX2.
Het bovenstaande nummer helpt me ook niet verder...
beste

enige probleem dat ik nu heb is dat ik niet ingelogd geraak op het captive portal

Uw login of wachtwoord is niet correct.

en dat terwijl mijn smartphone er wel meer verbonden is, met zelfde login gegevens

mvg
ik heb eens gebeld met de 0800 20 640 en mijn hotspot op die manier gedeactiveerd

meteen daarna ga ik naar http://192.168.1.1

en jawel hoor, hotspot staat er terug, evenwel in "disabled" stand



kan de hotspot daar terug enabelen...

logisch is het niet, dat je hotspot moet deactiveren om hem terug te krijgen in de webinterface

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Al vorens een factory reset van de modem uit te voeren word het aangewezen om de Hotspot eerst te deactiveren in de interface van je modem. Vervolgens de modem resetten dan pas een Factory Reset uit voeren .

Werd me medegedeeld door een expert technieker vandaag.

Dan de functie laten deactiveren

Wilt u niet dat uw modem een wifi-hotspot wordt? Alle b-box2-modems zijn standaard een wifi-hotspot ook al hebt u nog geen login aangemaakt. Bel 0800 20 640 om de hotspot te deactiveren. U kunt dan niet langer gebruik maken van alle andere hotspots. U kunt de dienst op elk gewenst moment gratis reactiveren


nadien naar deze website gaan en daar opnieuw de Fon activeren




Gratis




Gratis wifi-hotspots met Belgacom Fon



Als Belgacom Internet-klant surft u dankzij Belgacom Fon buitenshuis draadloos en gratis via meer dan 100.000 wifi-hotspots in België, en meer dan 4 miljoen hotspots wereldwijd. Hebt u een gsm-abonnement in uw Pack? Dan krijgt u een extra Fon-login en kan u of een andere gebruiker tegelijk op een smartphone surfen!






https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/my_internet" rel="absolutehttps://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/my_internet






Badge +1
Als je de nieuwe firmware wil hier heb je hem.


xenne eens een FR geprobeerd maar ik nog altijd :










Runtime Code Version 60R10A-60A046

bij mij heeft het veel langer geduurd voor hij van de kaart verdween

eens hij niet meer op kaart staat is de heartbeat weg....

bedankt op voorhand om mij op de hoogte te houden

@ ricy : dunno. betere manier om de hotspot wakker te schudden is een factory reset doen, dan krijg je de nieuwste firmware gepusht, gevolgd door de fon instellingen - maar werkt blijkbaar maar 1 keer

mvg
Badge +1
Mijn fon is nu ook verdwenen van de kaart. Ik heb nog geen mailtje terug gehad van eva maar ik hoe je op de hoogte.
xenne, ze zullen inderdaad op den duur wel bij iedereen fon puchen maar de kans wordt wel groter als je ze via e-service bij manier van spreken wakker shudt

Reageer