Fon Hotspot kwijt na factory reset

  • 1 December 2011
  • 51 reacties
  • 4558 Bekeken

beste

op 19 november 2011 werd de hotspot functie van mijn bbox2 geactiveerd. een dag of 2 later was deze ook te zien op de kaart van Fon

op 26 november 2011 heb ik een factory reset moeten doen, hierna is de hotspot functie verdwenen en is deze tot op heden niet meer terug gekomen. de hotspot wordt nog altijd weergegeven op de map van fon.

ik vraag me dus af, is het normaal dat hotspot functie verdwijnt na een factory reset? of is dit een bug?
ga ik m'n hotspot nog terug krijgen? of gaat belgacom/fon er vanuit dat deze al actief is en gaat deze dus nooit meer terugkomen?

mvg

51 reacties

goede morgen xenne,

Het voordeel dat ik nog heb is, dat ik fon niet kan kwijtspelen Knipogen
tsja ricy, voor de moment maakt het allemaal weinig uit.... je kan sowieso inloggen op andere fons... maar in de toekomst zal het dus zo zijn dat je enkel van een fon hotspot zal kunnen gebruik maken als je zelf deelt.... maar wanneer dit juist gaat zijn heb ik het raden naar, de uitrol zal nog wel maanden duren.... bovendien zit je dan nog met veel mensen met niet compatibele modems/technologie.......

mvg
Beste xenne,


na een reset van de modem moet je natuurlijk terug zorgen dat je voldoet aan de voorwaarden om Fon te kunnen hebben (broadcast FON_BELGACOM). Dus natuurlijk dat je privé-draadloos gedeelte actief en beveiligd staat.

Ik veronderstel dat je dit reeds gecontroleerd jhebt, dus mag je me via privé-bericht nog even e Belgacom lijnnummer (telefoonnummer) bezorgen zodat we kunnen onderzoeken waar het verkeerd loopt. Kan je in je privé-bericht ook de link van deze post plakken aub?


Mvg

Eva van Belgacom
beste Eva van Belgacom,

dank voor uw reactie.

mijn privé draadloos staat inderdaad geactiveerd en is beveiligd, edoch komt de hotspot FON_BELGACOM niet meer terug te voorschijn.

ik heb u een privé bericht gestuurd met mijn gegevens, alvast bedankt om dit te onderzoeken.

mvg
Badge +1
Niettegenstaande ik mijn FON al een paar weken kan beheren in de e-services (modem compatibel en al), krijg ik op de homepage (192.168.1.1) nog altijd geen FON-tab en is onze hotspot nog altijd niet te zien op de kaart. Is dit normaal? Of moet ik nog iets anders doen dan het activeren via e-services?
neen https:///people/07c7e690e5 , de hotspot functie wordt geleidelijk uitgerold (het is zelfs niet nodig een account aan te maken), dus vroeg of laat zou je die moeten zien verschijnen (op voorwaarde dat jouw eigen draadloos signaal actief is en beveiligd)

maar eens je hem hebt zou je die volgens mij niet meer kwijt mogen geraken, en dit is mij dus overkomen. Eva stuurde mijn geval door naar de ingenieurs, ik hou jullie op de hoogte

mvg
Badge +1
Dank je voor het antwoord.
Het lijkt me inderdaad ook logisch eens je het hebt, dat je het niet meer mag kwijtraken. Zal zeker zijn omdat het nog in de kinderschoenen staat Lachen
@ xenne, Wilt dit zeggen als iemand zijn bbox2 wifi niet beveiligt dat bgc dit checkt vooraleer fon op je modem te activeren? En als dit zo is wat gebeurt er dan als iemand met beveiliging en Fon op zijn modem, achteraf zijn wifi beveiliging wegneemt dat ook zijn fon verdwijnt ?
goeieavond ricy

er moet wel één of andere check gebeuren voor de Fon-instellingen naar de modem gepust worden. het staat immers in de voorwaarden dat de privé wifi actief én beveiligd moet zijn.

wat betreft uw andere vragen is het voor mij ook maar gissen, maar ik veronderstel:

dat als je uw Wifi afzet ook uw hotspot weg zal zijn...
dat als je de beveiliging afzet (waar ik het nut niet van inzie) ook uw hotspot weg zijn

de vraag is dan, wordt de hotspot terug actief bij terug activeren wifi/beveiliging? ik vermoed van wel, maar zeker ben ik dat niet

ik kan het allemaal ook niet meer testen gezien mijn hotspot verdween na factory reset...

mvg
ok bedankt xenne en ondertussen nog gene fon op mijn boxken.

nog een goed weekend verder.
Reputatie 7
Badge +1
Ik neem aan dat ze FON nog niet kunnen activeren op modems waar de TVonPC applicatie met aparte VLAN nog geactiveerd staat. Ze zijn daar op 1 december wel officiëel mee gestopt, maar dat loopt voorlopig nog altijd door, TV kijken en opnemen, TV-gids inladen....nog tot einde december ??
even update... nog geen nieuws mogen ontvangen van de ingenieurs

ondertussen wel opgemerkt dat m'n hotspot van de kaart verdwenen is

mvg
xenne dan moet je toch toegeven dat ze a jour zijn met het aanpassen van de kaarten hé Knipogen
Reputatie 7
Badge +1
Da's een goeie Ricy (Zoenen
ja ricy, de fon heartbeat zal weggevallen zijn Wenkbrauw ophalen


mvg
Badge +1
ik heb dus ook een factory reset moeten doen want niets werkte hier nog internet niet en tv ook niet na factory reset en wat instellingen is dit terug in orde. maar mijn belgacom fon is ook verdwemen ik heb ook mijn wifi terug beveiligt wel met wep maar dit was voordien ook zo. Nog geen fon terug gezien. Misschien ben ik te snel om dit te willen. Maar ik vindt het vreemd dat dit weggaat en niet snel terug keert. Misschien moet je wel 24 uur wachten. Dit is wel nog niet 24 uur geleden, het was gisterenavond dat ik de factory reset uitvoerde.
ik ben eigenlijk blij dat er iemand anders ook een factory reset heeft moeten doen, dus bedankt daarvoor swimmer4

en ik ben heel benieuwd of jouw hotspot wel of niet zal terug keren. ik ben er dus al twee weken op aan het wachten hier

ook de reactie van ingenieurs laat nog op zich wachten

mvg
Badge +1
@ xenne

heb je hiervoor al gebelt naar de technische dienst of klantendienst (hoe dat het ook mag noemen :P)?

Ik vondt dit wel handig om dit te hebben want de dag voor mijn factory rest werkte tv en internet wel nog maar niet het draadloze gedeelte en de fon werkte toen wel.

mvg
ik heb op vraag van Eva een privé bericht gestuurd naar haar (zie boven), ze zou m'n vraag doorsturen naar de ingenieurs. ik heb echter geen dossiernummer dus ik vrees een beetje dat m'n vraag vergeten zou kunnen worden..... Eva denkt dat de Fon instellingen terug moeten gepusht worden, maar wie gaat het commando daarvoor geven?

naar het schijnt werkt de roaming, dus gebruik van fon in het buitenland, enkel als je hotspot effectief aanstaat... dus daarvoor is het wel interessant om hem te hebben.... in het binnenland kan ik nog steeds inloggen op andere fons, dus daar geen probleem

als het effectief zo is dat de hotspot verdwijnt na factory reset en niet meer terugkomt dan moet dit toch wel eens bekeken worden, anders gaat er regelmatig wel ergens ééntje verdwijnen. er zou een manier moeten zijn om de fon instellingen op aanvraag naar de modem gepusht te krijgen

mvg
Badge +1
Ja inderdaad. Je zou bv. in de e-services moeten kunnen aangeven dat ze terug gepusht moeten worden. Of dat ze gewoon een nieuwe firmware ontwikkelen die zorgt dat je de fon niet kwijt bent bij een factory reset.
Badge +1
Ik heb ook een privéberichtje gestuurd naar eva. Ik heb daar ook bij vermeld dat jij(xenne) nog altijd geen fon terug hebt. Misschien helpt dit met het nog eens te horen van iemand anders.
bedankt swimmer4, keep me posted

mvg
Badge +1
Zal ik doen.
Ik ben nog altijd benieuwd hoelang het nog zal duren vooraleer ze fon bij mij gaan puchen op mijn moden zonder dat ik mij registreer via e-sevice !?

Want hier in de buurt zijn er al verschillende die fon hebben maar ze waren allemaal wel geregistreerd.!!
Badge +1
volgens mij doen ze eerst de mensen die zich al geregistreerd hebben

Reageer