FON: hotspot is down : heartbeat triggered offline


Reputatie 1
Badge +1
  • Practitioner
  • 74 reacties
Hallo,

Bij de b-box2 instellingen staat er bij Hotspot: Hotspot Enabled

Service status: hotspot is down : heartbeat triggered offline


Ik heb al enkele keren gebeld naar de helpdesk van belgacom, maar daar waren ze duidelijk niet op de hoogte, en het enige wat zijn konden doen was mij vragen als het netwerk beveiligd was, en mij daarna enkele mails sturen met informatie die ik al gelezen heb. Ik had ergens gelezen dat dit probleem gekend was en dat er naar de b-box2 door belgacom een nieuwe 'sleutel' verzonden moest worden.

Kan er iemand mij verder helpen? (Eva van Belgacom mss?)

Mvg

arseen

10 reacties

Ik had hetzelfde gisteren na een reset. Terug op disabled zetten in bbox2 even wachten en terug op enabled, toen was het opgelost, kan misschien bij jou ook werken.


groetjes
Reputatie 1
Badge +1
Als ik dit doe blijft hij 10 à 15 minuten online, maar dan gaat ie opnieuw offline.

Toch bedankt

Mvg

arseen
Dat is raar, lijkt dan toch een probleem met je bbox te zijn. Die kernel linux, denk ik, op bbox2 draait regelmatig in de soep. Had gisteren fact reset moeten doen omdat ik niet meer op de webpagina van de bbox2 kon. Had gelezen hier dat je na een fact reset even naar belgacom moest bellen om je fon uit te zetten omdat de knop fon in je bbox2 verdween, maar bij mij stond hij er nog en juist disablen en enablen deed hem terug online komen. Hij is nog altijd up sinds gisteren.


groetjes
Reputatie 1
Badge +1
Ja dat is inderdaad raar, ik heb hem al eens gereset en juist dezelfde procedure gedaan met bellen maar ook dat hielp het niet.

Mvg

arseen
ik zou me er toch niet teveel zorgen over maken. Jij als klant enabled fon, het is aan belgacom om dit dan ook technisch uit te voeren. Het enige voordeel dat je hebt als je hotspot online is, is dat je ook andere mag gebruiken: aangezien jij dit toelaat (enabled in je bbox en in je e-services) heb je in princiepe toegang tot andere hotspots, als er bij jou een technisch probleem is op je hotspot is het aan hen om dit op te lossen (die hotspot op jouw modem dient niet voor jou maar voor hun andere klanten die eventueel in jou buurt komen). Anyway ze kunnen het nooit maken om klanten uit te sluiten als ze niet kunnen instaan voor de perfecte ondersteuning van hun hotspots. Er is blijkbaar een bbox3 op komst, dit zal wel niet voor niks zijn :)
Reputatie 1
Badge +1
Ok bedankt 🙂 Ik kan in ieder geval op fon als ik ergens anders ben, dus zoals je zegt, dat is voldoende.

Hopelijk is de bbox3 dan iets beter hé.
Beste arseen,


Kan ik uw vaste lijnnummer krijgen via een privé bericht? Dan kijk ik het even na.

Mvg,

Eva van Belgacom.
Badge
Hier werkt de FON Internet beter als de normale lijn !


Gelukkig dat ik nu FON heb want alles ligt plat.
Badge
Internet werkt weer. Alleen de tv niet

beste arseen

ik zit met hetzelfde probleem, zie Fon hotspot is down : heartbeat triggered offline

is het bij jouw opgelost geraakt ondertussen?

mvg

Reageer