Fon_Belgacom

  • 15 September 2014
  • 21 reacties
  • 437 Bekeken

Beste,


Even een vraag in verband met de fon spot


Als ik hier thuis zit moet ik dan mijn fon_belgacom niet kunnen zien bij mijn wifi verbindingen


Met de app. op mijn iPhone zie ik de kortst bij zijnde fon spot op 64m hier in huis dat is toch ook niet normaal


grts peter

21 reacties

staat fon actief op je bbox heb je al eens gekeken als je naar http://192.168.1.1 surft


ook eens kijken in je e-services wat er aangegeven wordt voor je fon


Elsa,


Waarom moet ik daar eigenlijk gaan kijken als er overal vermeld word dat de modem standaard als fon geactiveerd is


bij My Modem staat service on


Status

Hotspot is Down: heartbeat triggered offline


Installatie is van vrijdag 12/9



standaard als fon geactiveerd



Als je aan alle voorwaarden voldoet wel te verstaan ! surf eens naar je e-services wat daar staat voor FON


Maar nu zeg je wel dat je installatie nog maar pas van 12/9 is dus is dat nog te vroeg om al geactiveerd te zijn
surf eens naar ► fonbelgacom


daar staat o.a. ' .......dat dit in sommige gevallen een week (of soms langer) kan duren

eer FON de modem als hotspot toelaat.....'
Elsa,


Wil dat dan ook zeggen dat ik zolang geen toegang heb op het Fon netwerk?


Dit staar er bij mij


Beheer mijn persoonlijke wi-fi Fon-spot


Mijn modem:

b-box 3 /S


Veiligheidsniveau van de modem WPA2 groen aangevinkt

Wifi geactiveerd Ja groen aangevinkt

Compatibiliteit van mijn modem: OK




strikt genomen niet , maar ik weet niet of Belgacom dit ook nauwlettend toepast je kan gewoon eens proberen om in te loggen op die fon spot 64 m verder of natuurlijk beter wat dichter gaan staan en zien of het lukt ; al denk ik dat Belgacom eerst een signaal moet terug krijgen van registratie van de fon organisatie.!?


Laat het eens weten of het lukt indien je probeert, interessant om weten ;-)
De resultaten van e-services zijn OK dus je fon op je modem zou eerst deze dagen moeten actief komen, mss ook best eens je modem laten rebooten door de netspanning 15 seconden uit te zetten en terug laten opstarten
Hoi Elsa,


Ik heb eens de uitleg toegepast van link die u mij doorspeelde (fonbelgacom)


M.A.W. de modem fon eens afgezet op ok gedrukt en daarna terug opgezet en klaar is kees


Nu zie ik de Fon_Belgacom tussen de wifi verbindingen staan


Bedankt voor de uitleg en het meedenken


Grts peter
Blij te horen dat het werkt ja
Elsa,


Blijkbaar te vlug euforisch geworden


De modem komt telkens terug in de stand Hotspot inactief: heartbeat offline getriggerd


Wanneer ik dan de fon opnieuw uitschakel en herstart werkt het weer even


Om het paswoord te veranderen is dat bij toegangscontrole/gebruiker en daar dan bij user nieuw paswoord en dan bevestigen?


grts
Inderdaad zo kan je het paswoord veranderen


voor je fon zal het te vroeg zijn volgens mij als het na een dikke week nog niet lukt best een privé bericht sturen aan Eva van belgacom
Badge
Je FON netwerk in je eigen BBox3 (En in de BBox3 modem pagina) wordt pas zichtbaar indien jezelf eerst op een (ander) FON netwerk inlogt.


Indien in de E-service webpagina van de Belgacom pagina staat dat je FON netwerk op Aan staat, dan heb jezelf nog steeds toegang tot de FON netwerken.
Ik ben gisteren mijn bbox3 gaan halen. Alles werkt goed maar inderdaad: bij de netwerken geen belgacomfon te zien. Bij e-services staat dat belgacomfon geactiveerd is, dus denk ik dat dit geen probleem is, alleen kunnen (voorlopig) anderen geen gebruik maken van mijn hotspot.

Je FON netwerk in je eigen BBox3 (En in de BBox3 modem pagina) wordt pas zichtbaar indien jezelf eerst op een (ander) FON netwerk inlogt.



Dat is dan alleen voor de BBOX3 dan !?, daar had ik nog niet van gehoord dat je eerst moet inloggen op een ander fon om die zichtbaar te maken op je eigen bbox3


Eva van Belgacom zou dit best dan eens doorgeven aan de bevoegde dienst dat ze dit bijzetten op de belgacom Site
Badge
Beste,


Je hoeft nooit ver te gaan om een FON netwerk te vinden, meestal vind je wel meerdere FON netwerken in je eigen straat. (dus wandel gewoon met je gsm totdat je een FON netwerk vindt) knipoog


Gewoon even inloggen op een 'vreemd' FON netwerk en wachten tot dat je internetverbinding hebt via de FON en dan zou alles gewoon moeten werken.


Ik weet niet ofdat er een wachttijd bestaat voordat je op de FON wordt toegelaten bij een nieuwe BBox3. (Maar in mijn geval werkte de FON meteen, nadat ik ingelogt had op een FON netwerk in mijn eigen straat)


Er bestaat ook een app van Belgacom die je automatisch inlogt als deze een FON netwerk vindt. (Dit werk zeer goed)


Je verwart twee zaken direct kunnen inloggen op een fonspot en het actief staan van je fon op je bbox3 als je die op je lijn aansluit dan zal die niet direct actief staan, zelf al is dit correct weergegeven en ook correct op je e-services.


Je moet voor de bbox3 wachten tot fon de nieuwe uniele sleutel van je bbox3 geregistreerd heeft en dit kan gemakkelijk een week duren.


Maar ondertussen kan je natuurlijk wel op een ander fonspot inloggen aangezien je aan alle voorwaarden voldoet
Ondertussen zie ik belgacomfon op de modem, dus maandag bbox3 geïnstalleerd, vandaag belgacomfon op de modem. Dus de activatie kan inderdaad enkele dagen duren.
Inderdaad zoals gezegd is dit normaal tijd nodig om de modem sleutel te registreren
Beste Elsa,


Het is reeds van vrijdag 12/9 dat mijn installatie gebeurd is


Ik heb ondertussen reeds een paar x de Fon uitgeschakeld en terug ingeschakeld


Maar niets helpt na enige tijd komt de fon terug in de off stand


Het is ondertussen toch reeds 2 weken


Heb jij hier enige verklaring voor


Alvast bedankt


grts Peter


Dan zou ik een Privé mail sturen aan (Eva) Onze Medewerkers ⚊▶ (Eva van Belgacom) Onze Medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan (Eva van Belgacom) Onze Medewerkers' zodat de bevoegde dienst dit eens kan nakijken.

Reageer