Beste,
Volgens jullie installatiegids moet alvorens het insteken van de gele internet-kabel het lampje @ (fast internet verbinding) branden. Nu vroeg ik mij af hoe het komt dat dit (na een hele dag wachten) niet brandt. Enig idee? Het lampje DSL en Wifi branden wel continu. Graag een antwoord.
Groeten,
Martijn
Fast internet verbinding
Bladzijde 2 / 3
Ik heb de kader van IPv4 gevonden. Je zei dat deze correct ingesteld moest zijn. Moet het IP en DNS adress beiden op automatisch staan (zoals op je foto)?
Inderdaad,
sluit ze haar pc met een kabel aan de bbox2 aan op de uitgang PC1 of PC2 ?
Niet op TV1 en TV2 hé ! want dit zijn dezelfde vrouwelijke utp pluggen.
sluit ze haar pc met een kabel aan de bbox2 aan op de uitgang PC1 of PC2 ?
Niet op TV1 en TV2 hé ! want dit zijn dezelfde vrouwelijke utp pluggen.
De pc wordt met de gele internetkabel aangesloten op de bbox2 op uitgang PC1.
Als het echt niet lukt zou ik dan toch nog eens proberen om eerst een factory reset te doen van de bbox2 als volgt:
Restore to default configuration: (Bbox2 factory reset)
♦ Ofwel een Hardwarematige Reset
knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken
Dan de bbox gewoon laten heropstarten en terug proberen om te surfen naar http://192.168.1.1
Restore to default configuration: (Bbox2 factory reset)
♦ Ofwel een Hardwarematige Reset
knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken
Dan de bbox gewoon laten heropstarten en terug proberen om te surfen naar http://192.168.1.1
normaal gezien heb je de login gegevens niet persé nodig bij een bbox2, er is namelijk sprake van Zero Touch Configuratie. login gegevens worden automatisch van de server gehaald. voorwaarde is wel dat je een bbox2 modem hebt waarvan de VLAN20 aanstaat
blijkbaar is aan deze voorwaarden in dit geval niet voldaan, is je belgacom internet wel reeds geactiveerd? want je spreekt van provider 'full adsl'?
mvg
blijkbaar is aan deze voorwaarden in dit geval niet voldaan, is je belgacom internet wel reeds geactiveerd? want je spreekt van provider 'full adsl'?
mvg
@xenne: ik vermoed dat ze full-adsl hadden, maar nu dus de modem van belgacom hebben (bbox2). Heb er geen verstand van of dit problemen oplevert...
als je nieuwe belgacom klant bent zou je een brief moeten ontvangen hebben met username/paswoord
ik vraag me af of jullie belgacom internet wel reeds geactiveerd is... waar hebben jullie de bbox2 gehaald?
in alle geval, als je pc verbonden is met de bbox2 via kabel dan zou je moeten kunnen inloggen via de http://192.168.1.1/
mvg
ik vraag me af of jullie belgacom internet wel reeds geactiveerd is... waar hebben jullie de bbox2 gehaald?
in alle geval, als je pc verbonden is met de bbox2 via kabel dan zou je moeten kunnen inloggen via de http://192.168.1.1/
mvg
Xenne, ZTC die je gegevens automatisch invullen, dat mag je dikwijls vergeten want als ik een factoryreset doe met mijn modem dan moet ik mijn login zelf invullen !!!
mvg
PS: zijn login van vroeger zal toch niet veranderen indien hij vdsl2 zou aangevraagd hebben hé, en zel al staat hij nog niet op vdsl2 dan moet je toch kunnen inloggen met adsl .
mvg
PS: zijn login van vroeger zal toch niet veranderen indien hij vdsl2 zou aangevraagd hebben hé, en zel al staat hij nog niet op vdsl2 dan moet je toch kunnen inloggen met adsl .
ZTC werkt idd niet altijd....
Ik heb er voormiddag weer even aan zitten werken en ben tot de conclusie gekomen dat ik wel via draadloos internet met mijn smartphone kan inloggen op 192.168.1.1 met de login-gegevens van full-adsl.
Volgens mij is er dus een probleem binnen in de pc aangezien de ethernet-kabel wel werkt volgens het lampje van de modem.
Op de pc zelf krijg ik onderstaande melding:
http://d.pr/APT1
Volgens mij is er dus een probleem binnen in de pc aangezien de ethernet-kabel wel werkt volgens het lampje van de modem.
Op de pc zelf krijg ik onderstaande melding:
http://d.pr/APT1
Vermoedelijk de TCP/IP configuratie die niet correct is.
Volg de suggestie van Ricy.
Volg de suggestie van Ricy.
Heb ik ook gecontroleerd. Er was inderdaad wel geen IPv4, maar wel een gewone TCP-protocol. Deze stond overal op automatisch.
Nog ter info:
je moet wel zien dat je het je IPv4 is van je wifi-card adapter van je pc die automatisch staat als je via wifi werkt en het zelfde voor je ethernet adapter kaart van je pc als je met netwerkkabel werkt.
mvg
PS: je hebt toch je wifi niet op een of andere manier op je pc uitgezet! Is het een wifi usb stick dat je gebruikt op je PC.
je moet wel zien dat je het je IPv4 is van je wifi-card adapter van je pc die automatisch staat als je via wifi werkt en het zelfde voor je ethernet adapter kaart van je pc als je met netwerkkabel werkt.
mvg
PS: je hebt toch je wifi niet op een of andere manier op je pc uitgezet! Is het een wifi usb stick dat je gebruikt op je PC.
Ik denk dat het voorlopig een onbeveiligd netwerk was wat ik onbeveiligd kon gebruiken.
Btw, hoe kan ik dat IPv4 instellen als dat er nog niet op geïnstalleerd staat?
Beetje vreemd...
Werkte je eerst met een USB modem en nu een BBOX?
Indien ja, dan dien je nu een andere manier van werken te volgen./
Werkte je eerst met een USB modem en nu een BBOX?
Indien ja, dan dien je nu een andere manier van werken te volgen./
" Btw, hoe kan ik dat IPv4 instellen als dat er nog niet op geïnstalleerd staat?"
Dat is wel op uw pc dat dit moet gebeuren.
Via windows_Logo / Cofiguratiescherm / Netwerk en internet / .....
Dat is wel op uw pc dat dit moet gebeuren.
Via windows_Logo / Cofiguratiescherm / Netwerk en internet / .....
ik kan ook niet goed meer volgen?
maar blijkbaar werken de login-gegevens van full-adsl nog?
ik vraag me dus nog steeds af of zijn belgacom internet wel reeds geactiveerd is... waar hebben jullie de bbox2 gehaald?
mvg
maar blijkbaar werken de login-gegevens van full-adsl nog?
ik vraag me dus nog steeds af of zijn belgacom internet wel reeds geactiveerd is... waar hebben jullie de bbox2 gehaald?
mvg
Xenne je bent niet alleen ik begrijp het ook totaal niet meer, mss heeft hij met smartphone ingelogd op een gebuur zijn FON ?
dat zal het niet zijn, want fon gebruiker krijgt geen toegang tot de webinterface van de modem via http://192.168.1.1/
't is ook gissen voor mij, maar wat er hier gaande kan zijn is dat hij nog full adsl klant is (deze login werkt nog zegt hij), en dat z'n belgacom adsl nog geactiveerd moeten worden? misschien de bbox dit weekend meegekregen in een belgacom center?
mvg
't is ook gissen voor mij, maar wat er hier gaande kan zijn is dat hij nog full adsl klant is (deze login werkt nog zegt hij), en dat z'n belgacom adsl nog geactiveerd moeten worden? misschien de bbox dit weekend meegekregen in een belgacom center?
mvg
Full adsl klant is dat dan het zelfde als een pro abonnement of wa ?
@xenne: dat was inderdaad het geval. Aangezien ergens vorige week het internet plotseling wegviel, besloot mijn nonkel een nieuwe modem te gaan halen in een belgacom winkel....
Ach nu valt mijnen euro dat is van Telenet natuurlijk miljarde miljarde dieu mij zo op het verkeerde been zetten (grapje)
Dan moet je nog de login gegevens van bgc ontvangen per brief.
Dan moet je nog de login gegevens van bgc ontvangen per brief.
En kan het zijn dat de modem nog geactiveerd moet worden? Dat ik daarom via lan niet op internet kan?
Is het op adsl of op vdsl dat ze uw nonkel gaan aansluiten, wat zegt de test als je het telefoonnummer van je nonkel invoert HIER
Hoe was je nonkel eigenlijk aangesloten voor zijn internet was dit ADSL van Belgacom?
Ik kan het op een andere manier uitleggen :
Als je nonkel vroeger een internet verbinding had via adsl dan stond er in zijn modem ook een login en paswoord ingevuld.
Als hij nu een BBOX2 modem meegekregen heeft dan moet hij die in de plaats van de oude modem aansluiten en met dezelfde login (usename) en paswoord inloggen en dan moet hij kunnen surfen op internet zoals vroeger.
Hoe was je nonkel eigenlijk aangesloten voor zijn internet was dit ADSL van Belgacom?
Ik kan het op een andere manier uitleggen :
Als je nonkel vroeger een internet verbinding had via adsl dan stond er in zijn modem ook een login en paswoord ingevuld.
Als hij nu een BBOX2 modem meegekregen heeft dan moet hij die in de plaats van de oude modem aansluiten en met dezelfde login (usename) en paswoord inloggen en dan moet hij kunnen surfen op internet zoals vroeger.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.