Factuur voor ongevraagd internetverbruik bij aankoop nieuwe GSM

  • 14 June 2011
  • 4 reacties
  • 1448 Bekeken

Ik kocht vorige week een nieuwe GSM (Samsung Apollo). En wat blijkt, na enkele dagen kreeg ik een SMS dat mijn internetverbruik op mijn lopende factuur meer dan 5h bedaagt. En of ik het nummer 080022500 kon bellen om een hoge factuur te vermijden. Dat heb ik dan ook onmiddellijk gedaan, en zeker ook om uitleg te vragen hoe zoiets mogelijk is. ik had er namelijk helemaal geen weet van dat ik ook maar enig internet verbruik had. Is het dan mischien te veel gevraagd om een SMS of iets dergelijks te sturen om de klanten te verwittigen als ze voor het eerst gebruik maken van de internet dienst. Je krijgt toch ook om de haverklap SMS'sjes en telefoontjes van de diensten om abonnementen aan te smeren. En hoe komt het dat een GSM bij ingebruikname zonder enige verwittiging of configuratie zo maar van die internet dienst gebruik maakt. Zoals je al wel merkt ben ik zeer ontevreden over deze ganse situatie. En ik denk er dan ook aan om mijn abonnenmenten (3 stuks) bij Proximus op te zeggen.

Groetjes,

Piet

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Je koopt dus een smartphone... een GSM die bedoelt is om online te gaan...
Aangezien heel wat klanten dat toestel om die reden kopen is het ook logisch dat die diensten geactiveerd zijn, lijkt me?
Belgacom was dan ook nog zo vriendelijk om u een SMS te sturen dat je over de 5u verbindingstijd zat, klasse-service!

Wens je geen gebruik te maken van die diensten, laat die dan stopzetten. De applicaties op een smartphone maken in vele gevallen zelf verbinding met het internet!
Jammer, maar bekijk dit als een 'lesson learned'.

ben ik mee eens, 't is trouwens heel gemakkelijk te vermijden dat de smartphone verbinding maakt met het datanetwerk, zie de handleiding

mvg
het begrip RTFM comes to mind... Maar ik zal het beleefd houden en ik gebruik RTM dear sir!
Beste Piet,

Axs heeft gelijk : De applicaties op een smartphone maken in vele gevallen zelf verbinding met het internet!
In uw geval heeft u een sms gekregen na 5h verbruik. Dit om ervoor te zorgen dat u niet voor verrassingen komt te staan bij ontvangst van uw factuur.

U kan dit laten blokkeren door te bellen naar het gratis nr 080022500.


Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer