Vraag

Factuur - promo Familus M toch aangerekend

  • 16 January 2017
  • 5 reacties
  • 391 Bekeken

Ik heb gebruik gemaakt van een promo “Eén jaar gratis familus M pack” wat mij aangeboden werd door de bouwpromotor van mijn nieuwe woning, zie ook bijgevoegde afbeelding.
In mijn “myproximus” is een factuur verschenen voor de activatie en het abonnement terwijl de promo duidelijk vermeldt dat al deze zaken gratis zijn.
Ik probeer dit nu eens via het forum daar verschillende malen bellen met uw klantendienst blijkbaar niet helpt. Online betwisten via myproximus is ook niet mogelijk. Er verschijnen wel klachten in mijn overzicht (ondertussen 3 openstaande), maar daar wordt naar mijn gevoel weinig mee gedaan (ik kan ook niet zien wat de inhoud v/d klacht is die jullie klantendienst inlegt):
- 40850256
- 40847668
- 40647733
Ondertussen is de verloopdatum van de factuur in aantocht. Ik vermoed dat u bij niet-betalen van een factuur mijn service stopzet, of afkomt met extra kosten. Zou ik een actie mogen vragen VOOR 24 januari?

Ter info moet volgende mij ook van het hart: ik ben nu iets meer dan 3 weken klant bij jullie en heb ondertussen al makkelijk 4 uur geïnvesteerd in gesprekken (en wachttijden) met jullie klantendienst. Eerst voor een (simpel!) technisch probleem na een onvolledige installatie door jullie technieker en nadien voor deze factuur. Ik begin dit eerlijk gezegd beu te worden. De vragen die ik stel zijn vrij simpel maar toch kost het massa’s tijd om een gepaste reactie (of oplossing) te krijgen.
Een korte (niet volledige) lijst:
- Elke keer een 5-tal keer doorgeschakeld worden
- Medewerkers die andere diensten proberen te bereiken en daar zelf eindeloos een wachtmuziekje krijgen
- Een medewerker die zegt dat ik naar 0800 22 800 moet bellen (het algemene nummer via hetwelk ik tot bij hem ben geraakt).
- Verbinding die verbroken wordt na ongeveer 45 minuten à 1 uur(reeds twee keer voorgevallen, gebeurt dat automatisch of legt jullie medewerker dan in?)
- Een medewerker die me vertelt dat hij helemaal niet voor de klantendienst werkt en niet snapt hoe ik tot bij hem ben geraakt (deze man is tot hiertoe de enige die me effectief geholpen heeft).
Mijn eerste indrukken zijn alleszins weinig positief.

Mvg

5 reacties

Via een PM via proximus' twitter-account ben ik correct verder geholpen, waarvoor dank.
Vorige week kreeg ik iemand aan de lijn die me zei dat ze het gingen onderzoeken. Er werd een klacht opgesteld (nummer in de eerste post). Vervolgens gebeurt er een week niets dus omdat de vervaldatum van de factuur nadert probeer ik een andere weg (dit forum).

Gisterenavond krijg ik dan vervolgens een rekening in de bus voor een "onbetwist deel van de factuur" terwijl er vanwege de promo helemaal geen onbetwist bedrag is.

Het enige dat ik vraag is dat een gepaste actie ondernomen wordt voor ik geconfronteerd word met een extra kost wegens laat betalen, of het stopzetten van mijn service wegens laat betalen.
Badge +4
Wat zeggen ze als je belt ? je laten doorverbinden met de facturatie dienst
Als het 1 jaar gratis is moet je toch niet betalen.
Gewoonweg verschrikkelijk. Spijt dat ik naar Proximus ben overgestapt!:@
Deze avond vind ik in mijn brievenbus een brief van proximus met de vraag om het niet betwistte bedrag van 61,32 euro te betalen. Gezien de promo vermeldt dat abonnement, activatie en installatie voor het eerste jaar gratis zijn is er helemaal geen onbetwist deel van de factuur.
Wat moet ik hier nu eigenlijk mee?

Voeg aan het lijstje van helpdesk perikelen ook maar wachttijden toe. Vandaag op twee verschillende momenten tot 43 minuten in de wachtrij gestaan zonder iemand aan de lijn te krijgen en dan maar opgegeven.

Reageer