Beantwoord

factuur per post


Graag zou ik mijn factuur per post ontvangen zoals in het verleden het geval was.
Geheel onverwacht werd mij de betalingswijze via zoomit opgedrongen en dat wil ik niet.
Ik betaal via PC-banking maar ik wil mijn factuur op papier, per post opgestuurd, ontvangen.
icon

Beste antwoord door tina.b 18 May 2016, 14:49

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

19 reacties

Heb je al eens gekeken of je het zelf niet kunt aanpassen via Myproximus
Heb ook liever papier dan via internet.
Maar zoals Elsa het zegt via die link kan je het aanpassen.
Reputatie 7
Badge +6
Dat aanpassen via MyProximus loopt helaas ook niet altijd van een leien dakje.
Ik wou mijn factuur krijgen en betalen via Zoomit en niet langer via domiciliëring. Nou moe. Na ik weet niet hoeveel keer proberen, gaf ik het op. Dus de klantendienst. Wat ik vroeg stond duidelijk niet in het 'scenarioboekje' bij de facturatiedienst. Verbijstering alom. Wat wilt u? Uiteindelijk 'was het in orde'. Nee dus: het enige dat veranderd was: ik kreeg geen mail/sms meer over de nieuwe factuur, domiciliëring nog altijd actief. Weer de facturatiedienst. Wat wilt u? .... Belt u daarvoor dan aan het begin van volgende maand eens terug, nu kunnen we dat niet meer veranderen. Jamaar, akkoord , maar kunt u het al niet veranderen voor volgende maand? Nee, mevrouw, terugbellen ..... . Ik heb het opgegeven, het was de ellende niet waard. Ik heb toch nog eenmaal teruggebeld om te vragen of ik dan ook niet weer een mail/sms kon krijgen over mijn factuur. Ah ja, dat kon wel. En inderdaad, binnen de 5 minuten een mailtje en sms. OEF. Dus 2 maanden voor niks.
PS: Let wel, al die medewerkers waren super vriendelijk, maar het systeem, hé.
Persoonlijk hou ik niet van die automatische betalingen net zoals domiciliering en voer ik nog zelf altijd mijn betalingen uit op de oude ouderwetse klassieke manier, maar wel al via online banking hé ;-))
Reputatie 7
Badge +6
Dus via Zoomit, wss. Het is het overschakelen van domiciliëring naar Zoomit, dat blijkbaar niet in hun 'scenarioboekje' staat. Als je via Zoomit betaalt, staat de betaling ook veel vlugger in je MyProximus, omdat je blijkbaar een domicilëring nog 7 dagen lang kunt herroepen, of zoiets, dus moet men wachten tot die 7 dagen voorbij zijn, vooraleer men MyProximus kan aanpassen. Ik dacht dus, in al mijn onschuld, via Zoomit dan maar. Mis poes.
Ik hoop dat TS gemakkelijker aan een papieren factuur geraakt. :-)))
Reputatie 6
Badge +2
Men kan de mensen niet verplichten om die domiciliëring verder te gebruiken anders moet je dat eens aankaarten bij de ombudsman en desnoods bij Test Aankoop indien je lid bent.
Ik zou als ik u was die domiciliëring doen blokkeren bij uw bank dat kan normaal ook gedaan worden via de PC banking, Proximus zal dan niet meer via deze weg het geld kunnen innen en zal dan verplicht zijn om een overschrijvingsformulier toe te sturen.
Gaat dat nog om een domiciliëring te blokkeren via uw bank, ik dacht van niet!
Reputatie 6
Badge +2
Ja dat gaat zeker, ik heb dat eens een paar keer gedaan en ik heb onlangs 1 domiciliëring terug gedeblokkeerd zodat die betaling kan uitgevoerd worden.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is de verklaring die ik kreeg toen ik vroeg waarom het zo lang duurde vooraleer een betaling via domiciliëring te zien was in MyProximus.
Nu zijn we wel wat ver van het probleem van TS, maar toch: een klant mag toch zeker wel bepalen HOE hij zijn factuur betaalt en of hij ze nog via de post wil, zonder dat daar trammelant van komt.
Alexander, inderdaad je hebt gelijk staat o.a hier uitgelegd => http://www.radio2.be/de-inspecteur/domicili%C3%ABring-stop-zetten
Reputatie 6
Badge +2
Alexander, inderdaad je hebt gelijk staat o.a hier uitgelegd => http://www.radio2.be/de-inspecteur/domicili%C3%ABring-stop-zetten

Ik heb altijd gelijk. :8
Hoe kon ik daar inderdaad aan twijfelen :-)))
Voor sommige bedrijven o.a. proximus kan je die opzeg ook doen hier :=> https://www.sepastop.eu/nl-be/
Reputatie 7
Badge +6
Toch voor alle duidelijkheid: TS wil gewoon opnieuw een papieren factuur krijgen, zoals vroeger en zelf via PC-Banking betalen.
Door mijn schuld, zijn we hier aan het afwijken van de originele vraag. :$
Ik wou alleen maar aantonen hoe absurd moeilijk het soms kan zijn om iets (on)gedaan te maken/krijgen in de facturatie administratie. Je hebt er dan stalen zenuwen en tonnen geduld voor nodig. :(
Andere keren is het gelukkig dan weer een fluitje van een cent. :?
Reputatie 6
Badge +2
Dan moet hij bij Proximus sterk op aandringen om zijn facturen op papier te krijgen en om zijn betalingswijze te wijzigen en indien hij geen gehoor vindt dan moet hij maar naar de ombudsman stappen.
TS heeft ook nog niet gezegd dat hij het niet kan veranderen om terug papieren factuur te krijgen via MyProximus zoals ik mijn post juist onder TS gevraagd heb.
En als TS het kan veranderen dan is het nog afwachten of het werkelijk ook gaat uitgevoerd worden.
Reputatie 7
Badge +3
Graag zou ik mijn factuur per post ontvangen zoals in het verleden het geval was.
Geheel onverwacht werd mij de betalingswijze via zoomit opgedrongen en dat wil ik niet.
Ik betaal via PC-banking maar ik wil mijn factuur op papier, per post opgestuurd, ontvangen.

Dan kan je best de klantendienst bellen. Zij kunnen dat aanpassen. Tenzij iemand van het Proximusteam je hier uitnodigt om een privaat bericht te sturen met je gegevens.
ter info zo stuur je een privé bericht => Het Proximus Team
Reputatie 7
Badge +3
je factuur voor vaste producten wordt per post verzonden, is reeds aangepast.

gaat het nog over de facturen voor gsm ?

Groetjes,

Tina
Het gaat niet over facturen voor de gsm, wel voor TV, Internet en vaste telefoon (Pack)
Als het aangepast is ben ik tevreden de facturen terug per post te ontvangen.
Oprechte dank hiervoor.
Vriendelijke groeten,
Arlette