Facebook blokkeren

• 10 december 2015
  • 23 reacties
  • 870 Bekeken

Reputatie 2
Blijkbaar was er een probleem om Facebook te blokkeren. Binnenkort wordt Facebook in België automatische geblokkeerd als je niet bent ingelogd.
Ik vind dit een goede zaak. Ik vind dat dit ook zo moet zijn voor de andere sociale media.
Ben je niet ingelogd dan surf je anoniem en dan moeten de sociale media niet weten op welke locatie je bent of welke site je bezoekt.
Ik vind het niet kunnen dat als je geen klant bent bij Facebook zij toch al jouw locaties kan nazien.

Ben je voor of tegenstander voor blokkering ?

23 reacties

Dit is een behoorlijk nutteloze vraag als men al de heisa kent die er onlangs geweest is over de praktijken van een aantal sociale media oa FB over het illegal(?) inzamelen van gegevens over personen die niet eens een FB account hebben !
Hetis voldoende dat men inlogt op een site waar bvb Facebook, Twitter of wat dan ook ikoontjes staan en die sites gaan er met je gegevens vandoor !
Je logt dus maar beter niet in op de site van je dagblad als er beneden ergens een FB ikoontje staat ! tenzij je het expliciet in je browser blokkeert !
Reputatie 1
Het is niet een kwestie van blokkeren of niet, eerder van pc-gebruikers te volgen of niet. ;)
Zo ken ik verscheidene mensen die niet op Facebook zitten maar toch bepaalde pagina's van restaurants, winkels of artiesten willen bekijken.
Is dus zeer vervelend dat dit niet meer gaat zonder een account te hebben, Facebook doet dit gewoon in de hoop hun zin te krijgen.
Ik zou bij god niet weten waarom je Facebook zou nodig hebben om deze gegevens op te zoeken ?
Voor wat bestaat google anders ?
Er zijn andere middels genoeg die gebruikt worden om van alles te weten te komen of ze gaan gans het internet moeten blokkeren !-)
Ja en er zijn evenveel middelen om uw PC kompleet dicht te timmeren zodat niemand toegang heeft tot je gegevens 😉
Reputatie 1
Ik zou bij god niet weten waarom je Facebook zou nodig hebben om deze gegevens op te zoeken ?

Veel zaken plaatsen dingen op hun Facebook-pagina's zoals:
  • zaken plaatsen er uitzonderlijke openingsuren of sluitingsdagen op;
  • restaurants plaatsen er bijvoorbeeld menu's op (week, valentijn, nieuwjaar...);
  • artiesten plaatsen nieuwe songs, videoclips en concertdata op;
  • en zo verder...
Reputatie 1
Ja en er zijn evenveel middelen om uw PC kompleet dicht te timmeren zodat niemand toegang heeft tot je gegevens ;-)

Inderdaad, tools genoeg maar als je er niet echt mee bezig bent (zoals de meeste mensen) dan wordt het niet gebruikt.
Juist daarom is het goed dat onze privacycommissie maatregelen neemt. Als Europa dit nu zou doortrekken zal Facebook wel op hun passen terugkeren.

Ze kunnen namelijk moeilijk in heel Europa de toegang tot pagina's blokkeren voor niet FB-gebruikers.
Ofwel zal het bezoek aan hun site serieus dalen, ofwel gaat het aantal accounts nog meer stijgen.
Reputatie 6
Badge +2
Ja en er zijn evenveel middelen om uw PC kompleet dicht te timmeren zodat niemand toegang heeft tot je gegevens ;-)

Inderdaad, tools genoeg maar als je er niet echt mee bezig bent (zoals de meeste mensen) dan wordt het niet gebruikt.
Juist daarom is het goed dat onze privacycommissie maatregelen neemt. Als Europa dit nu zou doortrekken zal Facebook wel op hun passen terugkeren.

Ze kunnen namelijk moeilijk in heel Europa de toegang tot pagina's blokkeren voor niet FB-gebruikers.
Ofwel zal het bezoek aan hun site serieus dalen, ofwel gaat het aantal accounts nog meer stijgen.

Dat is ook de bedoeling dat het aantal accounts zou stijgen, Facebook wil zo mensen verplichten om een account te nemen, wel niet met mij, ik moet niks weten van Facebook en daarom zal ik nooit maar dan ook nooit een account aanmaken, nog in geen 1000 jaar.:@
Als ik dan die vrije pagina's niet meer kan raadplegen, wel dan zij het maar zo, ik laat mij niet chanteren.

Veel zaken plaatsen dingen op hun Facebook-pagina's zoals:
  • zaken plaatsen er uitzonderlijke openingsuren of sluitingsdagen op;
  • restaurants plaatsen er bijvoorbeeld menu's op (week, valentijn, nieuwjaar...);
  • artiesten plaatsen nieuwe songs, videoclips en concertdata op;
  • en zo verder...

ik snap totaal niet waar jullie het eigenlijk over hebben ...

Als ik in mijn browsers de "blote" URL van facebook intik dan krijg ik enkel een login/registratie scherm te zien .. ik heb nooit anders geweten en ik heb al een account sinds 2009 dus lang voor al die heisa begon ..

Als je niet inlogt dan krijg je enkel te zien wat FB je door de strot wil duwen .. zo ver voor al die "vrije" paginas ! je wordt wel aan het handje geleid naar wat FB wil wat je ziet .. ik begrijp dat soort naiviteit eigenlijk niet ... voor niks schijnt de zon hoor, wat dacht u ?
Wie gelooft dat alle Europese landen dit privacy beleid zondermeer zullen volgen zal nog lang naar adem moeten happen vrees ik ..
.. en zoals gezegd, FB heeft geen boodschap aan het feit of u al dan niet een FB account hebt .. die gaan sowieso aan de haal met uw gegevens als ge op een site inlogt die gesponsord wordt door FB .. al was het maar die van "De Standaard". 't Is net DAAROM dat al dei tralala begonnen is !
LOL ge gelooft toch niet dat die paar duizend accounts in België een verschil gaan maken op de 1,4 miljard FB gebruikers werelwijd ? allez zeg kom nou !
Heb geen Facebook en moet dat ook niet hebben. En Facebook mag de boel blokkeren kan je toch omzeilen bv TOR gebruiken
Facebook moet je met verstand gebruiken en kan dan ook heel interessant zijn, privé zaken verstuur je dan ook privé bv.
Maar dat moet ieder maar voor zich uitmaken of hij het al dan niet wil gebruiken.
Aangezien ik wil klagen en protesteren en ik op andere topics lees dat je dat je sneller oplossing en antwoorden bij PX ben ik nu volop face profiel aan te maken om te kunnen reageren. En eerlijk gezegd ben verwonderd dat je kan invullen wat je wil daar om een profiel aan te maken
Amaai 30 sec het werk nick is Patrick Nietjulliezaken
Reputatie 6
Badge +4
Hallo allemaal,

ik heb deze discussie even verplaatst naar de categorie "Nieuws", daar past dit beter.

Mvg,
Bram
Reputatie 7
Badge +3
Voor mij mag Facebook blokkeren wat ze willen, ik ben zit er toch niet op en ik gebruik het ook nooit. Ik heb er nog altijd het nut niet van ingezien om lid te worden van Facebook. Laat ze dus maar blokkeren wat ze willen, ik gebruikte het nu ook niet. Voor mij zl het dus geen verschil maken.
Reputatie 3
Natuurlijk dadde Elma, alles via het Proximus forum en niks anders.
Reputatie 7
Badge +3
Oma, je gedrag past hier niet. Iedereen mag toch vrij kiezen of hij al dan niet Facebook wil gebruiken. Ik heb al teveel ruzies en miserie gezien (zelfmoorden enz) om mij ooit aan te maken op Facebook en Facebook en jij moeten dat respecteren. Je weet niet waar je eindigt, als je vrienden maakt. Ik had me destijds aangemaakt, maar heb mezelf gedeletet, omdat ik meer spam kreeg dan vriendschapsverzoeken. Ik zag er totaal het nut niet van in, om op Facebook te zitten.
Reputatie 2
[quote=Regulus][quote=Jorim] ge gelooft toch niet dat die paar duizend accounts in België een verschil gaan maken op de 1,4 miljard FB gebruikers werelwijd ? allez zeg kom nou !
België is maar een klein landje maar vind jij het normaal dat een bank die wereldleider is al jou financiële transacties kan nazien zelfs als je geen klant bent bij die bank zonder dat hierop geen enkele controle is? Vind jij het normaal als een supermarktketen kan volgen wat jij in een andere winkel bent gekocht en je bent geen klant bij die supermarktketen? Vind jij het normaal dat een wereldleider als FB al jou gedragingen kan nazien zelfs als je geen klant bent bij FB ?
Zelfs al zijn we met honderd, toch vind ik dat je hier even moet over nadenken hoeveel je van je privacy wilt opofferen.
Reputatie 7
Badge +1

Dat is ook de bedoeling dat het aantal accounts zou stijgen, Facebook wil zo mensen verplichten om een account te nemen, wel niet met mij, ik moet niks weten van Facebook en daarom zal ik nooit maar dan ook nooit een account aanmaken, nog in geen 1000 jaar.:@
Als ik dan die vrije pagina's niet meer kan raadplegen, wel dan zij het maar zo, ik laat mij niet chanteren.

Ik heb nog nooit op Facebook gaan zoeken, wist zelfs niet dat zoiets kon zonder een account te hebben. Op twitter zit ik wel , maar daar kan ik ook niet op zonder ingelogd te zijn. Waarschijnlijk omdat al zoveel commerciële firma's een pagina op Facebook hebben geopend, die nu niet meer kan bezocht worden. Maar de meesten hebben toch ook een website? Ik heb er geen last van.
[quote=Path][quote=Regulus] ge gelooft toch niet dat die paar duizend accounts in België een verschil gaan maken op de 1,4 miljard FB gebruikers werelwijd ? allez zeg kom nou !
België is maar een klein landje maar vind jij het normaal dat een bank die wereldleider is al jou financiële transacties kan nazien zelfs als je geen klant bent bij die bank zonder dat hierop geen enkele controle is? Vind jij het normaal als een supermarktketen kan volgen wat jij in een andere winkel bent gekocht en je bent geen klant bij die supermarktketen? Vind jij het normaal dat een wereldleider als FB al jou gedragingen kan nazien zelfs als je geen klant bent bij FB ?
Zelfs al zijn we met honderd, toch vind ik dat je hier even moet over nadenken hoeveel je van je privacy wilt opofferen.

neen, ik vind dat niet normaal maar komaan zeg ! .. iedereen loopt overal met smartphones, iphones en tablets te klooien dat het een lieve lust is en iedereen zit maar apps te installeren en ze doen zelfs de moeite niet om ze af te sluiten al ze ermee gedaan hebben (en hoe komt het mijnheer dat mijn batterij zo snel "plat" is? juist ja) .. verdorie dat is de kat niet bij de melk zetten maar er midden in !! .. en wie denkt dat al die "gratis" dienstverlening een soort leger des heils is wel die is ongelofelijk naief .. die dingen zijn gemaakt om geld te verdienen .. daarom lopen ook uw simpele web browsrs op uw PC'ke mank van de spam en de cookies en als het slecht gaat ook nog van malware als ge dat niet in de gaten houdt !! wat dacht je ?
Wat denk je dat de Amerikaanse NSA doet misschien ? die weten zelfs de maat van uw onderbroek ! LOVL ! .. en ge gelooft toch niet dat ze daarmee gestopt zijn omdat Europa een beetje tegenpruttelt?
Voor wie mocht twijfelen Facebook is GEEN zoekmachine zoals google maar een "sociaal" netwerk alhoewel "sociaal" daar een nogal vreemde betekenis heeft.
Ook vreemd is dat hier zoveel mensen adviezen en meningen geven terwijl ze niet eens een FB account hebben en bij hoog en bij lag zweren dat ze er nooit een willen ??? hun goed recht maar wat soort discussie kun je nu voeren over iets wat je niet hebt ?

PS men moet nu ook geen dingen gaan uitvinden die er niet zijn .. banken kunnen uw transacties niet nakijken, ge moet niet zwanzen he .. zelfs de regering kan dat (voorlopig) nog niet eens .. ze zouden het maar wat graag willen ! dan kunnen ze uw gecumuleerd vermogen belasten aan de volle pot !

.. en er bestaan middelen genoeg om te beletten dat "iedereen" er met uw persoonlijke gegevens vandoor gaat maar internet is precies de ongelimiteerde uitnodiging om al zijn persoonlijke gegevens open en bloot on-line te gooien zonder terughoudendheid, komaan zeg ! mensen zijn kompleet gek! zet niet te koop wat je niet wil!
Reputatie 6
Badge +1
In dit soort topics lees je altijd dat ze geen FB willen, maar toch heeft bijna iedereen een account. Ik zeg altijd wil je dat allemaal niet moet je het niet aanmaken, zo simpel is het. Dezelfde mensen zouden weer het hardste protesteren als je al dat volgen enz zou kunnen uitschakelen als je ervoor betaald. Ik weet wel één ding die zogenaamde gerichte reclame werkt van geen kanten. Heb het al vaak voorgehad als ik iets online koop wordt ik daarna dagen aan een stuk gebombardeerd met reclame voor het produkt dat ik al gekocht heb. Dat vind ik pas ergerlijk! Ze denken dat ze met het volgen van naar waar je surft echt het warm water hebben uitgevonden. Veel geblaat weinig wol!
Volledig mee akkoord wat gebeurt via het internet daar is FB nog maar een peulschil, maar ieder zijn mening, moet kunnen.
FWIW .. ik gebruik FB enkel en alleen voor mijn hobby ttz om wereldwijd contacten te kunnen leggen met gelijkgezinden .. ik gebruik trouwens een FB "filter" app die gewoon de meeste brol er uit filtert. Ik zie dus nooit commerciele ads en al mijn contacten zijn opgesplitst in lijsten en tabs volgens hun "graad van interesse" .. honden, katten, babies, uw middageten etc zie ik dus allemaal niet LOL ! Zeker 80% van alle brol is er uit !
Op die manier is FB best te gebruiken !! .. en om iets op te zoeken is google nooit te verslaan ..
.. en alle "tracking cookies" gaan bij mij elke dag de vuilnisbak in ;-)

... enne BTW .. voor de "anonieme" account makers op FB, dat is verregaand tegen de uitbatingsregels, jawel, die regels die geen hond leest bij het aanmaken van een account maar waarmee ze dus impliciet accoord gaan ! grijns ..

Reageer