Extra set luidsprekers aansluiten op decoder ???

  • 19 July 2012
  • 6 reacties
  • 1991 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Goede middag,

Aan de achterzijde van de decoder zit er ook een "audio out L en R" connector.

Kun je hier (of elders) een extra stel luidsprekers aan hangen : ik ben nl. wat hardhorig...

Mvg

6 reacties

Als je bijvoorbeeld een stereo versterker(tuner) moest hebben dan kan je die uitgangen aansluiten aan de ingangen van deze maar direct luidsprekers aansluiten dat zal niks helpen aangezien je daar geen vermogen genoeg kunt uithalen.

groetjes, Elsa











2- Cinch-aansluiting

Image Dit type connector wordt vooral gebruikt bij HiFi-ketens. Hierbij heb je meestal een witte en een rode connector. Voor televisietoestellen worden echter steeds drie connectoren gebruikt: een gele voor het beeld en een rode en een witte voor het geluid.
Reputatie 1
Badge
Je kan daar niet rechtstreeks luidsprekers op aansluiten !

Maar je kan die aansluiting wel gebruiken als signaalbron voor een versterker. Meestal gebruik je dan de AUX ingang van de versterker, maar je kan gelijk welke ingang gebruiken, behalve die voor een platenspeler.

Ik gebruik dat zelf als ik bv. films bekijk, omdat de klank op die manier stukken beter is dan via de luidsprekers van de TV.
Reputatie 2
Badge
Elsa, Patrick, bedankt voor de antworden. ik ga dat zeker uitproberen. En evt een extra vrsterker kopen.

Badge +1
Dit is de kabel die gebruikt word om een versterker met de decoder te verbinden of met een home cinema. (zo sluit ik ook mijn home cinema aan)



Deze kabel kan bij sommige luidsprekers rechtstereeks aangesloten worden om de decoder. (ik heb zo een luidsprekers)



Sommige versterkers of home cinema's kun je ook met onderstaande kabel aansluiten op je decoder. (deze manier heb ik ook al getest met mijn home cinema en werkt perfect.)



Al deze manieren heb ik getest met een V3 decoder en een V3b decoder. Dit zou ook moeten werken met de V4 decoder maar ik weet niet hoe het zit met eerdere decoder ( ik weet niet welke uitgangen deze hebben.
Reputatie 7
Badge +1
Kan je niet ook luidsprekers met ingebouwde versterker gebruiken, die ze voor PC en laptop verkopen ?

Reageer