Vraag

Explosie aan Pay&Go Tariefplannen

  • 7 August 2016
  • 3 reacties
  • 1181 Bekeken

Ooit was er alleen Pay & Go Easy
Al een paar keer met Pay & Go Smart uitgegleden, daar beltegoed na 1 maand zondermeer gewist wordt.
Nooit een woord van uitleg gekregen waarom ik in tariefplan Smart zat, dus iedere laadbeurt na 1 maand bye bye belkrediet, terwijl echtgenote wel 1 jaar krediet had. Dus met vallen en opstaan ondervonden hoe weinig transparant dit alles is.

Nu naar Belgacom winkel gegaan, en voor zoon internet optie gekocht , blijkbaar heb ik nu een pay & go MAX formule gekoppeld aan dit nieuw telefoonnummer voor 15 euro. Echter ik zie nu na aanschaf dat ik mogelijk slecht geadviseerd ben en voor Pay & GO+ had kunnen kiezen.
Mijjns inziens is Max voor 15 euro interessant als je veel belt, je krijgt 90 minuten extra, doch alles vervalt na 1 maand.
GO+ daarentegen slechts 20 minuten gratis, doch data 500MB, en belkrediet voor 1 jaar ?????

Het is altijd hetzelfde het is zo onduidelijk opgesteld.
Mijn vragen
V1: Is het zo dat Pay & Go + minder belminuten extra heeft, daarentegen, zijn belkrediet niet vervalt ?
V2: Aan welk tarief surf je als je datavolume is opgesoepeerd ?
V3: Blijft je datavolume net als belkrediet 1 jaar geldig of slechts 1 maand ?
V4: Word je verwittigd als je datavolume opgebruikt is of surf je duurder door ?
V5: Stel je koopt een prepaid max kaart, kan ik die nog na activatie omschakelen, en voor gebruik , of enkel voor het herladen, welk nummer dien ik te bellen nog voor ik de SIM in het apparaat stop ?
v6: worden de initiele belminuten verminderd als je enkel surft (MB omgerekend naar belminuten) of gaan de MB direct van je datavolume ?
v7: Is pokemon go actie ook van toepassing op prepaid kaarten ?
Noot : Na 1 week Pokemon 1 uur per dag, blijkbaar slechts 2,5MB dataverbruik (heel laag)

3 reacties

op de site van proximus vind ik het volgende om je ideaal abonnement samen te stellen maar daarmee zullen al je vragen nog niet beantwoord zijn vrees ik ;-)
http://www.proximus.be/nl/id_ar_mshaker/particulieren/producten/het-aanbod/je-ideale-gsm-abonnement.html
voor pokemon staat er Van 4 augustus tot en met 31 oktober hebben alle mobiele Proximus klanten (abonnees & prepaid) recht op gratis data (in België) om Pokémon GO te spelen. zie voor meer uitleg ook :
https://nl.forum.proximus.be/nieuws-3/gratis-data-voor-pokemon-go-das-gewoon-de-max-35224
Reputatie 7
Badge +6
Misschien vind je hier ook wat meer informatie:
www.proximus.be/nl/id_cr_prepaid_cards/particulieren/producten/het-aanbod/prepaidkaarten-.html

Een gelijkaardig onderwerp:
nl.forum.proximus.be/nieuws-3/pay-and-go-ipv-pay-and-go-easy-smart-max-34668

Informatie over het wijzigen van je tariefplan, ook voor pay and go, als je dat zou willen:
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_change_call_price_plan/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/abonnement-wijzigen-pay-and-go-kaart-wijzigen.html

Reageer