EVA (!) : Elke factuur iets en telkens al moeten klagen en creditnota ontvangen ... NU WEER

  • 8 November 2013
  • 0 reacties
  • 213 Bekeken


Beste EVA,


Technisch is alles in orde nu qua Belgacom-diensten , de facturatie laat nog altijd te weten over. Nu ook weer ...


Ik heb al praktisch alle ontvangen facturen moeten aanvechten en een creditnota mogen ontvangen (ik zal dus wel gelijk gehad hebben ...) . Nu ontvang ik weer een foute factuur (gevolg van heel de technische historie .... )


Het betreft factuur 6328156055 . Daarin vraagt men ons 50 € te betalen voor een WIFI-brigde die ik online besteld heb.


Het zit nu zo. Er was ons indertijd een bbox3 beloofd door de technische dienst , kreeg een ordernummer en al en mocht de bbox 3 gaan afhalen in een Belgacom-winkel. Wij hadden er recht op als nieuwe klant sinds augustus maar men had nog bbox 2 geinstalleerd. Omdat de bbox 3 al een ingebouwde zender WIFI-bridge heeft en wij Belgacom TV draadloos wouden , bestelde ik alvast online een WIFI-bridge ontvanger twv 50 €. Is deze die nu gevraagd wordt te betalen.


Paar dagen later ga ik naar de Belgacom-winkel om alvast mijn bbox3 af te gaan halen. Tot mijn consternatie wil men mij daar geen bbox3 meegeven ter omruiling van mijn bbox 2 op bevel van hogerhand. OK, zei ik, maar heb ondertussen al een WIFI-brigde besteld online en heb er eigenlijk nu twee nodig. En als je er twee tesamen besteld dan kost het 80 € , als ik apart bestel : 2x50 € = 100 €. 20 € meer die ik niet bereid was te betalen.


Daar gaf de verkoper mij gelijk in en stelde voor dat ik in de winkel een WIFI-brigde verzender en ontvanger kocht twv 80 € en de online bestelde WIFI-brigde ontvanger niet zou gaan afhalen in het KIALA-punt , dan zou hij ook niet gefactureerd worden , quod non dus !!!


Gelieve dit recht te zetten, ben immers de WIFI-brigde nooit gaan afhalen en is dus niet in mijn bezit. Moet hier dan ook niet voor betalen, me dunkt.


Altijd vragen jullie meer op factuur en moet de klant zelf weer protesteren , klopt de info die de verkopers doorgeven niet. Het is nu genoeg hé !!


Ik heb al drie keer een factuur moeten aanvechten sinds augustus en heb telkens al een creditnota mogen ontvangen. Zal dus wel ergens een punt hebben en ben geen persoon die klaagt om maar te klagen.


Ik hoop echt dat dit laatste keer is dat ik mijn beklag moet doen of ik ben naar Telenet. Die geven blijkbaar mooie cadeau's aan nieuwe klanten ;)


De ombudsman Telecommunicatie zal verwittigd worden indien geen afdoende oplossing hier (en die kan alleen maar zijn 50 € creditnota !)





Alvast bedankt EVA.


Met vriendelijke groeten,


Yves Verbelen - Laurina Govaerts







0 reacties

Geen reactie

Reageer