Eurosport 1 in HD

• 19 maart 2016
  • 14 reacties
  • 2188 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Ik stel tot mijn verbazing vast dat Eurosport 1 in de Proximus TV app., in de TV Overal app. en in de webapplicatie in HD wordt aangeboden. Niet echter op TV via de decoder. Is dit een tijdelijk verschijnsel?

14 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Inderdaad, normaal zit de HD versie van Eurosport 1 toch in het Sport & Pleasure boeket.:?
Reputatie 7
Badge +6
Klopt, Europort 1 HD (standaard nr 72) is onderdeel van het Sport & Pleasure boeket.
De SD Eurosport 1 staat standaard op nr 70.
Zeker dat je geen extra boeket actief hebt staan?

Heb zelf even getest met mijn Proximus TV app maar ik ga genoegen moeten nemen met de SD.
Reputatie 7
Badge +1
Neen Thomas, ik heb enkel een "Music & Culture" boeket. Ik test het nu nog even uit en inderdaad het was dus enkel gisteravond nà 22.00u. Nu niet meer. Er stond duidelijk HD achter in de rechter bovenhoek, en het beeld was veel scherper. Het zal een tijdelijk verschijnsel geweest zijn dan.
Reputatie 7
Badge +6
Als je nu kijkt via de website (basisaanbod) naar het skispringen staat er in de rechterbovenhoek ook Eurosport 1 HD. Zeer mooie beelden trouwens.:8
Reputatie 7
Badge +6
Inderdaad Marleen, toch een HD stream.

Dit ga ik even moeten laten nakijken.
Maak er gebruik van zolang het duurt. 😉
Reputatie 7
Badge +6
;););)
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij nu ook terug hoor! Zie screenshot van liveTV met Px TV-app. van mijn tablet
Het zou kunnen dat die SD versie binnenkort verdwijnt?
Reputatie 7
Badge +1
zolang de HD-versie in een boeket zit, zal dat niet zo vlug gebeuren...
Bij Telenet zitten zowel Eurosport 1 als Eurosport 2 in HD in het standaard zenderaanbod.
Reputatie 7
Badge +1
Ik meld maar voor de goede orde, dat Eurosport 1, nu een week later, nog steeds in HD wordt gegeven op de mobiele apps TVO en Px TV app. (ook op de website overigens).
Badge
Ik stel tot mijn verbazing vast dat Eurosport 1 in de Proximus TV app., in de TV Overal app. en in de webapplicatie in HD wordt aangeboden. Niet echter op TV via de decoder. Is dit een tijdelijk verschijnsel? ALLE ZENDERS ZOUDEN REEDS LANG IN HD MOETEN WORDEN UITGEZONDEN straks uhd en nu nog altijd veel te veel zenders in SD 😠

straks uhd.

Vanwaar haal je die info of uit welke goed bron komt die veronderstelling.
NB: bv Netflix geeft 25 Mbit op als de ondergrens voor 4K streaming
Reputatie 6
Badge +4
Ik denk dat er in de apps effectief gebruik wordt gemaakt van de HD stream. Inhoudelijk maakt dat ook geen verschil.
Reputatie 6
Badge +2
Ik stel tot mijn verbazing vast dat Eurosport 1 in de Proximus TV app., in de TV Overal app. en in de webapplicatie in HD wordt aangeboden. Niet echter op TV via de decoder. Is dit een tijdelijk verschijnsel? ALLE ZENDERS ZOUDEN REEDS LANG IN HD MOETEN WORDEN UITGEZONDEN straks uhd en nu nog altijd veel te veel zenders in SD :@

Proximus zou beter de 2 Eurosport zenders in HD doorzenden en dat in het basisaanbod zoals Telenet dat doet en op termijn zal dat toch moeten gebeuren aangezien SD zenders op termijn toch zullen verdwijnen.
Zolang zal ik echter niet op wachten want als ik naar de beide Eurosport zenders wil kijken zal ik dat doen via Telenet, daar kan zoals ik reeds zei die 2 zenders in HD zien en dat in het basisaanbod, wat zeg je daarvan?

Reageer