EU APN (ARP of LBO) staat in smartphone opties actief, wat is dit?

  • 21 June 2017
  • 7 reacties
  • 272 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Weet er iemand wat dit soms wil zeggen? Dit staat aangevinkt in mijn abonnement smartphone. Nu de roamingkosten in EU dezelfde zijn zal ik daar wel meer gebruik van maken. Heeft het onderstaande daar iets mee te maken?
Mogelijkheid tot instellen van EU APN staat er bij actieve dienst. Moet ik dat nu desactiveren? Dit staat standaard actief.

7 reacties

ter nfo: Hier loopt er ook een discussie over EU APN Arp lbo
Reputatie 2
Badge
Die had ik ook al gevonden maar mijn vraag was nu concreet, is dat nodig dat dit actief staat nu of niet. Dat is mij nu een beetje onduidelijk.
Het was inderdaad maar ter info, je kunt altijd de vraag eens stellen aan Prox team moest er niet gereageerd worden
een privébericht aan Het Proximus Team sturen kun je via >
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 7
Badge +6
Armani, ik vermoed dat je verwijst naar de optie op je smartphone 'EU Internet', aanwezig bij bijvoorbeeld een iPhone? Deze optie geeft je de mogelijkheid om je door de andere (lokale buitenlandse EU provider) te laten factureren voor je roaming verbruik. Meer info hierover op deze pagina.

Als je wilt gebruik maken van de data in je bundel, gezien de roaming kosten in EU zijn geschrapt, moet deze optie zijn uitgeschakeld.
Reputatie 2
Badge
Thomas, dat is een duidelijk antwoord. Ik heb data genoeg dus zal ik die optie maar uitschakelen. Bedankt alvast voor de info.
Reputatie 5
Badge +3
Kunnen we alvast nog iets voor je doen?
Reputatie 2
Badge
Denk het niet. Het is dat wij in augustus naar Italië vertrekken voor 2 weken . Nu de extra roamingkosten vervallen wou ik zeker zijn hoe de instellingen en opties op mijn telefoon moeten staan. Denk dat ik niet de enige ben met deze vraag . Zijn er eventueel nog andere dingen bij de opties die anders moeten of is dit het enige?

Reageer