error code 300 en 303

  • 19 February 2011
  • 13 reacties
  • 13736 Bekeken

  • Apprentice
  • 6 reacties
Beste Belgacom.

Deze topic is even opnieuw gestart omdat er op de vorige te veel reply's kwamen die niets te maken hadden met onderstaand probleem. Bij deze even een nieuwe topic.

Ik krijg de laatste tijd enorm veel 300 en 303 foutmeldingen. De ene keer gaat het om een verbindingsfout, dat de kabels moeten gecontrolleerd worden of ze al dan niet goed verbonden zijn. Daarna de andere foutmelding dat ivm het systeem. Ook viel internet regelmatig tegelijk uit. Al duurt dat niet langer dan een halve minuut meestal.

De kabels zijn allemaal gecontroleerd, zijn goed aangesloten en werken prima.

Waar zou de fout kunnen zitten? Waarom verlies ik regelmatig de connectie?

Mvg

13 reacties

Hi NC,

Bedankt voor de feedback.

Ik heb een tijd (+-1maand) geleden naar belgacom gebeld omdat mijn modem om de 6u rebootte. De technieker heeft toen 3 of 4 modems getest, en uiteindelijk de laatste die hij teste laten staan en ook niets aan de settings veranderd (daardoor werkte de vorige 2-3 niet meer).

Daarom dat ik niet graag nog een andere modem wil ontvangen omdat dat terug problemen met zich zou kunnen meebrengen. Ik ga het nog enkele dagen nakijken, en als de foutmelding nog een keer terugkomt is er geen andere optie dan naar belgacom te bellen..

mvg, sam
Hoi Samvc,

hier is het ondertussen opgelost. Helaas zaten ze er hier op het forum volledig naast.

Bel gewoon zo snel je kan (ook vandaag nog) naar belgacom 0800/22700 en ze sturen zelfs de dag erna een technieker. Die technieker die hier kwam, probeerde ook enkele dingen, belde de dag erna terug om te horen of 't in orde was. 't Was niet in orde dus kwam hij ook terug zo tot het helemaal in orde was.

De lijn werd getest, alsook de kabels, maar daar was niets mis mee. We hebben nu een nieuwe modem. Sinds die hier staat, werkt alles prima.

Grtjes, N.
Badge
Maar is heel dat systheem in feite al operationeel?Want de één zegt van wel en een ander hoort het in Keulen donderen en volgens mij is dat iets voor volgend jaar.
Hi NC,

Al meer nieuws over dit probleem? Sinds enkele dagen kreeg ik ook dit probleem. TVonPC geïnstalleerd en nu geeft die geregeld "error -300 systeem tijdelijk onbeschikbaar" weer op tv. Na enkele minuten kan ik ook niet meer van zender veranderen.

Modem al een paar keer gereset, maar heeft niet geholpen.

Ik hou het nog enkele dagen in de gaten, en anders bel ik naar belgacom om mijn lijn na te kijken.

mvg, sam
Op maandag was er een technieker langs geweest maar die kwam niet hier thuis, hij ging eerst naar de centrale in de straat en ging de dag erna dan terug bellen om te horen hoe 't is met de storingen. Gisteren (dinsdag) telefoon gekregen en gemeld dat er nog steeds storingen zijn en de connectie nog steeds uitvalt. Vandaag (donderdag) opnieuw telefoon gehad en morgen komt hij mss wel langs als het lukt. Ik hoop het echt. Het gaat precies van kwaad naar erger, om de 2min valt het uit en soms zelfs langer dan een half uur. Tv zien en iets volgen, lukt niet. Zelfs weeral ook voetbal moeten missen.

Worden wij hiervoor vergoed, voor al die weken dat we geen tot amper tv kunnen kijken? Voor het all-foot abonnement waar we de laatste maand bijna niets aan hadden doordat we niet konden kijken?

Mvg
Beste Eva,

ik bel morgen meteen naar dat nummer. We hebben zelfs nog amper tv 😞 We hebben zo ook weinig kunnen genieten van ons abonnement all-foot daar het bijna om de 5min nu al uitvalt :-(

Ik hoop dat het, zoals je zegt, snel opgelost kan worden :-)

Mvg
Beste NC,


wij zien inderdaad sinds 12 maart terug instabiliteit op niveau van uw lijn. Gelieve hiervoor onze technische dienst te contacteren op 0800/22700 zodat het probleem zo snel mogelijk kan opgelost worden.


Mvg

Eva van Belgacom
ja dat is al allemaal uitgevoerd, de kabels zijn eens veranderd, de modem is gereset geweest, de lijn is getest,...
Reputatie 7
Badge +1
Is die lijnmeting nu al uitgevoerd ?
Hier is al enorm veel geprobeerd, oa andere kabels, modem resetten, de lijn is getest geweest,...

Hij blijft regelmatig de connectie verliezen en hij is langer offline dan eerst. Vroeger was 'm nog binnen de minuut weer online en de tv binnen de 2min, nu is 't 5min of soms langer.

Wat de codes betekenen, weet ik. Ik weet alleen niet hoe dit opgelost kan geraken. Het zou fijn zijn moest er een oplossing zijn om dit te verhelpen want op deze manier internetten, tv kijken en/of online gamen is geen pretje met een storing om het half uur.
Reputatie 7
Badge +1
Code 300 is geen verbinding met het TV-netwerk. Heb ik eens gehad met b-box2 modem nadat ik TVonPC geïnstalleerd had. Heb dat toen kunnen oplossen door de modem te resetten naar de fabrieksinstellingen. Maar dat is dus een ander verhaal , want ik zit wél op VDSL2 en met een 30Mbps profiel. Hoe het met ADSL en een lage capaciteitslijn zit, weet ik niet.
Beste Eva,

het is een tijdje in orde geweest maar sinds 12 maart zijn er weer enorm veel storingen. Om het half uur bijna dat het uitvalt.

Dit zijn alle lampjes op onze modem, eerst een rij van 4, dan een beetje ruimte er tussen en dan een rij van 7.

Phone 1 - Phone 2 - TEL - USB - - - L1 - L2 - L3 - L4 - OnLine - DSL - PWR

Er staat geen huisje op.

Normaal branden deze lampjes: L1 - L2 (knippert) - OnLine - XDSL - PWR
Bij een storing brandt enkel PWR. De modem herstart dan automatisch waardoor L1 en/of L2 gaat knipperen, dan komt XDSL te branden en daarna OnLine terug. Alleen duurt het wel iets langer eer de tv dan terug beeld geeft.

De modem is van het merk Philips, ADSL modem multiservices voice (zoals deze http://computer-hardware.tekoopjes.be/philips-adsl-modem-rood-wireless); maar dan geen wireless.

Nu de laatste dagen, sinds 16 maart, valt het bijna altijd om het half uur (soms korter) uit. Eerst code 303, daarna 300. In het begin kwam internet nog redelijk snel terug online maar nu duurt het al bijna 5min vooraleer er terug internetconnectie is. De tv ligt er steeds langer dan 5min uit.

Wat kunnen we hier aan doen zodat het probleem opgelost geraakt?

Mvg
Beste NC,

Deze foutmelding wijst meestal op een connectieprobleem tussen de decoder en modem.
Hoewel als uw internet ook weg valt is er mogelijk sprake van een storing op de modem of lijn.

Echter om dit te controleren moet een lijnmeting uitgevoerd worden.
Hiervoor mag u mij een privé bericht sturen met uw abonnemetnsnummer of login.

Mvg,

Eva van Belgacom

Reageer