Onlangs pakket ontvangen met bbox2 en HD tuner van belgacom (zelf installatie kit).
"upgrade" van van mijn oude phillips naar de bbox2 perfect verlopen.
Vandaag activatie van Belgacom TV. Na reset van de bbox2, 30mbit dwnd/6 mbit upld, flinke prestatie!
Echter de HD decoder doet het blijkbaar niet (1ste keer in gebruik):
Na opstart van de decoder verschijnt een scherm van belgacom "Software update". op de scherm van de decoder zelf, kan ik waarnemen dat deze een IP adres krijgt. Ook de TV led in bbox2 flikkert: er gaat "iets door de buis". Hij lijkt op de goede baan te gaan.
Na een tijd krijg ik foutmelding Error 5. De toestel is slim genoeg om een voorstel te doen tot oplossing: "Power off/on en dan RESET+MENU+OK tot P2:00 verschijnt"
Helaas met deze combinatie, geen P2:00: de toestel gaat na enkele seconden uit. En bij herstart de verhaal heraalt zich .... eindeloos. "Undocumented feature?"
Google "error 5 belgacom TV" levert niet echt iets nuttigs op. Een zoek functie in deze forum heb ik precies gemist.
Iemand een oplossing ?
Bladzijde 1 / 1
Beste Richard,
Mogelijk is er hier spraken van een communicatie probleem tussen de decoder en modem.
Best kan u nagaan of de kabel in een TV poort zit op de BBox 2 en niet op een PC poort.
Ook als u draadloos systeem gebruikt moeten hierop alle lichtjes groen branden. (Bij devolo's 3 lampjes, bij ruckussen 4)
Kan u dit even nakijken en indien u hiermee niet geholpen bent mij uw login of klantnummer doorsturen in een privébericht.
Mvg,
Eva van Belgacom
Mogelijk is er hier spraken van een communicatie probleem tussen de decoder en modem.
Best kan u nagaan of de kabel in een TV poort zit op de BBox 2 en niet op een PC poort.
Ook als u draadloos systeem gebruikt moeten hierop alle lichtjes groen branden. (Bij devolo's 3 lampjes, bij ruckussen 4)
Kan u dit even nakijken en indien u hiermee niet geholpen bent mij uw login of klantnummer doorsturen in een privébericht.
Mvg,
Eva van Belgacom
De kabel ex-decoder zat op de TV poort, dat was niet het probleem.
Wel had ik geprobeerd de eerste indienststelling via 2 powerline adapters.
Mijn adapters zijn niet die van belgacom, maar 2 Netgear AV200 (volgens mijn plaatselijk verdeler van belgacom, even waardig).
Dit verbinding via de powerline had ik ook verondersteld perfect te zijn:
- de status leds van de powerline wijzen op een goede verbinding
- getest met de spelconsole en media center PC, en kon perfect media ontvangen vanuit internet, FTP'en, enz....
Gisteren opnieuw geprobeerd met een rechtstreekse verbinding tussen de decoder en de bbox2 en werkt dan goed.
Na de update, configuratie, etc etc... heb ik opnieuw geprobeerd dan via de powerline. Het werkt ook, wel nadat ik de ethernet kabel tussen de powerline adapter en de decoder vervangen heb door een andere (?).
Soms happert de beeld een beetje, ik denk dat er nog wat fijn tuning nodig is: de powerline adapters proberen op andere stekkers, of misschien de ethernet kabel tussen de bbox2 en de powerline adapter ...
Dus ik denk wel dat het nog in orde komt.
Wel had ik geprobeerd de eerste indienststelling via 2 powerline adapters.
Mijn adapters zijn niet die van belgacom, maar 2 Netgear AV200 (volgens mijn plaatselijk verdeler van belgacom, even waardig).
Dit verbinding via de powerline had ik ook verondersteld perfect te zijn:
- de status leds van de powerline wijzen op een goede verbinding
- getest met de spelconsole en media center PC, en kon perfect media ontvangen vanuit internet, FTP'en, enz....
Gisteren opnieuw geprobeerd met een rechtstreekse verbinding tussen de decoder en de bbox2 en werkt dan goed.
Na de update, configuratie, etc etc... heb ik opnieuw geprobeerd dan via de powerline. Het werkt ook, wel nadat ik de ethernet kabel tussen de powerline adapter en de decoder vervangen heb door een andere (?).
Soms happert de beeld een beetje, ik denk dat er nog wat fijn tuning nodig is: de powerline adapters proberen op andere stekkers, of misschien de ethernet kabel tussen de bbox2 en de powerline adapter ...
Dus ik denk wel dat het nog in orde komt.
De powerline adapters moeten wél rechtstreeks in de stroomcontactdoos zitten, niet in een verdeeldoos. Dit om storingen te vermijden.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.