Er eens uitvliegen...

  • 2 August 2014
  • 0 reacties
  • 285 Bekeken

Reputatie 1
Badge

... is dus blijkbaar niet altijd negatief :


Enkele weken geleden had ik problemen met mijn internet (was trager en onstabiel geworden) en mijn vaste telefoon (die was helemaal uitgevallen...).


Nu : een tussenkomst van een technieker heeft dat gelukkig opgelost.


Vandaag zit ik op mijn gemakske te surfen, als ik er plots uitvlieg ('k zat al te denken : t'is toch niet weer van da...).


Nu :als ik dat tegenkom ga ik altijd eerst eens kijken in de status-pagina van mijn Bbox-2 : het ding stond dus in 'TRAINING' modus, waar dat normaal 'SHOWTIME' moet zijn. Dan staat het VDSL-lampje op je modem ook te knipperen om aan te geven dat hij terug een verbinding tracht te leggen (normaal brandt dat lampje gewoon).


Een minuut of 5 later is alles terug in orde, en mijn lijnwaarden zijn er ook een behoorlijk stuk op verbeterd : de DTM staat nu boven de 14 dB, waar dat ervoor 8 was (8 is net de limiet om goed te kunnen werken), 14 is echt een heel stuk beter, zeker op een 70/6 profiel...


Dus hopelijk blijft het nu zo, en heb ik nu weer 'oude' verbindingstijden van 96 uur terug (zoals het moet zijn), i.p.v. er elke 10 uur ofzo enkele keren uit te vliegen...

0 reacties

Geen reactie

Reageer