En nu? Geen Syfy en 13th Street meer???


Ik ben de hele koehandel met wegnemen en toevoegen van zender meer dan kotsbeu. Enkele jaren terug koos ik voor Proximus TV, net omdat ze Syfy en 13th Street in hun (weliswaar extra bij te betalen) zenders zitten hebben, en nu gaan ze die zomaar, zonder pardon eruit zwieren???? En dan krijgen we weer een zender in de maag gesplitst die eerst betalend was, maar nu plots niet meer? Wat zendt die uit? Welke films? Wat met de typische Syfy series???
De lokroep van Telenet en andere begint bij mij steeds luider te klinken.....
Goed bezig, BelgaProxiComMus.....

86 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Even ter herinnering: uit het Entertainment NL verdwenen 3 zenders sinds ik bij PX ben: eerst BBC Three, daarna SyFy en 13th Street. Ik verwacht dan ook dat er drie zenders bijkomen voor de prijs die ik betaal. Dus de M&S zender is voor mij zeker onvoldoende. Ik wil zeker nog BBC First erbij ter vervanging van BBC Three en mogelijks nog iets anders kwaliteitsvol.

En het is niet Acht maar Lacht die ook in dat pakket zit. Echter misschien niet voor lang nu Medialaan eigenaar is. In hun persbericht lieten ze weten dat ze nog moesten beslissen over Lacht want dat daar veel concurrentie is met Comedy Central. Gezien ze anne en VTM KZoom+ (respectievelijk bij PX en TN) als betaalzenders hebben stopgezet, beloofd dat niet veel goeds.

Misschien moeten ze bij PX hun hele pakketstrategie gaan wijzigen door bv. al die pakketzenders met hun VOD aanbod te combineren voor een vaste prijs zoals Play More bij TN.
Ik lees hier al een hele tijd mee op dit forum en wens nu ook toch eens te reageren.
Hier worden veel topics levendig gehouden met vragen omtrent problemen rond Proximus TV en nieuwe zenders. Er worden zelfs polls georganiseerd om bijvoorbeeld FOX TV in het aanbod te krijgen.

Veel forumleden zijn in mijn ogen echter alle feeling met de realiteit verloren en zijn ook bijzonder naïef.
Denken jullie nu werkelijk dat de top van Proximus hier meeleest, laat staan rekening houdt met jullie grieven?
Hier op het forum zijn hooguit een tiental actieve posters, mensen die blijkbaar heel veel tijd hebben en onvoldoende weten dat er ook andere leuken dingen in het leven zijn, soit.

Wat lees ik in het jaarverslag 2015 van Proximus (te vinden op www.proximus.com):
1/ totaal opbrengsten groep: 5,99 miljard euro (+2,2%)
2/ ebitda (winst vóór belastingen): 1,73 miljard euro (+4,9%)
3/ TV-klanten: 1.759.000 (+167.000)
4/ mobiele kaarten: 6.027.000 (+328.000)
5/ vaste internetlijnen: 1.856.000 (+115.000)
6/ vaste telefoonlijnen: 2.781.000 (-50.000)
Alle cijfers, behalve de vaste telefoonlijnen, zijn al jaren in stijgende lijn.

Indien Proximus zo’n slechte service zou geven aan zijn klanten, waarvan blijkbaar veel forumleden rotsvast van overtuigd zijn, LOL, dan zouden bovenstaande cijfers wel helemaal anders zijn, denken jullie niet?
Een goede kennis van mij is kaderlid bij Proximus. Wij praten regelmatig over dit bedrijf. Ik kan jullie verzekeren dat Proximus héél knap werk levert in zeer moeilijke omstandigheden. Wie dit ontkent weet niets over dit bedrijf.
Ja dat verslag ken ik ook maar wat je daar kunt uit concluderen , !! statistieken !!
Ik denk dat je bij de verkeerde vrienden je oor te luisteren gelegd hebt maar soit ieder zijn mening, moet kunnen op een forum ;)
We zullen wel zien dan, wie het eerst failliet gaat Px of TN :-)))

Maar ze hebben een lichte voorsprong want ⌘ staat op de tweede plaats en TN op de eerste op gebied van storingen, maar zoals altijd met zo'n cijfers op 't internet kan je alles bewijzen, hangt er tenslotte ook nog vanaf van waar en van wie ze komen.
Reputatie 7
Badge +6
Vooruit, dat is dan toch in orde. Heb je trouwens al eens Netflix een maandje (gratis) geprobeerd voor wat sci-fi?
PS: ik dacht dat Acht bij het basispakket hoorde?
Reputatie 7
Badge +6
Ik bedoelde syfy en 13th street . Netflix nog niet geprobeerd. Jij wel?
Ja, valt goed mee, al wordt. op de duur het aanbod wel wat beperkt. Ze hebben toch een paar goede sci-fi series en geen reclame. Zo nu en dan, als we alles wat ons interesseert zowat bekeken hebben, zeggen we het een tijdje op en als we zien dat er weer genoeg nieuws te zien valt, haken we weer in. Ze doen daar helemaal niet moeilijk over.
Zijn al pak zenders kwijt en er gaan er nog verdwijnen , met wat ik uitrekkend op 6 maand tijd 6 zenders kwijt en het alternatief van PX is vanaf deze maand gratis MS.

MS is toch één kanaal waar je films of series kan opvragen en gezien bij buurman NADA je kan enkel bekijken wat er op de tv gids staat. LOL.
Vraag mij af als het abonnent zal zakken van prijs met het huidig aanbod?
Reputatie 7
Badge +3
Er verdwijnen inderdaad zenders, maar ondertussen bekijken we ook de mogelijkheid voor het toevoegen van nieuwe zenders.

Ik geef je tips dus zeker door aan de bevoegde dienst Proximus TV!
Reputatie 3
Badge +2
HeidE , ik weet dat je er niks kan aan doen maar het bekijken om nieuwe zenders toe te voegen duurt wel al heel lang he en wat er bij komt is niet echt veel soeps.
Het ideale zou zijn dat iedereen zijn zenders zelf zou kunnen kiezen en dat de prijs per zender gekend is, hoe Prox dit zou moeten juist bepalen,
is weer een andere zaak, daarvoor zouden ze eigenlijk eerst moeten weten van iedere TV klant welke zenders hij zou kiezen,
om van daaruit de berekening te kunnen maken, maar ik vrees dat dit een utopie is :8
Reputatie 7
Badge +2
Betalen per zender lijkt logisch, maar dat is vaak veel complexer dan het lijkt. Sommige zenders worden in pakketten aangeboden waarbij de prijs bepaald wordt op basis van potentieel aantal kijkers, mogelijke advertentieinkomsten etc. Bv. Scrips Media heeft bij PX zowel travel channel als Food Network, Discovery heeft ook een hele rits zenders. In NL is KNIPPR onlangs met dit model gestart en zo goedkoop is dat niet.
Ik lees hier al een hele tijd mee op dit forum en wens nu ook toch eens te reageren.
Hier worden veel topics levendig gehouden met vragen omtrent problemen rond Proximus TV en nieuwe zenders. Er worden zelfs polls georganiseerd om bijvoorbeeld FOX TV in het aanbod te krijgen.

Veel forumleden zijn in mijn ogen echter alle feeling met de realiteit verloren en zijn ook bijzonder naïef.
Denken jullie nu werkelijk dat de top van Proximus hier meeleest, laat staan rekening houdt met jullie grieven?
Hier op het forum zijn hooguit een tiental actieve posters, mensen die blijkbaar heel veel tijd hebben en onvoldoende weten dat er ook andere leuken dingen in het leven zijn, soit.

Wat lees ik in het jaarverslag 2015 van Proximus (te vinden op www.proximus.com):
1/ totaal opbrengsten groep: 5,99 miljard euro (+2,2%)
2/ ebitda (winst vóór belastingen): 1,73 miljard euro (+4,9%)
3/ TV-klanten: 1.759.000 (+167.000)
4/ mobiele kaarten: 6.027.000 (+328.000)
5/ vaste internetlijnen: 1.856.000 (+115.000)
6/ vaste telefoonlijnen: 2.781.000 (-50.000)
Alle cijfers, behalve de vaste telefoonlijnen, zijn al jaren in stijgende lijn.

Indien Proximus zo’n slechte service zou geven aan zijn klanten, waarvan blijkbaar veel forumleden rotsvast van overtuigd zijn, LOL, dan zouden bovenstaande cijfers wel helemaal anders zijn, denken jullie niet?
Een goede kennis van mij is kaderlid bij Proximus. Wij praten regelmatig over dit bedrijf. Ik kan jullie verzekeren dat Proximus héél knap werk levert in zeer moeilijke omstandigheden. Wie dit ontkent weet niets over dit bedrijf.

Hetgeen jij hier aanhaalt heb ik al tot vermoeienis toe aangehaald, en was her ondertussen al beu om het te herhalen dat er maar één middel is om onder ander uw kennis en kaderlid te overtuigen dat het anders moet :LOL:
moesten er ook genoeg andere leuken dingen in het leven zijn dan zou Prox en ieder TV provider zijn TV afdeling mogen sluiten :LOL:.
Nog goed dat we hier af en toe even kunnen lachen hé dat ook behoort tot de leuke dingen van het leven :-))))
MarcReyniers natuurlijk lees de top dit nooit, zouden dat beter eens doen om terug in de realiteit te komen.

Die weten tenminste dat er met ons geld nog veel andere leuken dingen in het leven te beleven zijn :-)))))
Reputatie 2
Ik lees hier al een hele tijd mee op dit forum en wens nu ook toch eens te reageren.
Hier worden veel topics levendig gehouden met vragen omtrent problemen rond Proximus TV en nieuwe zenders. Er worden zelfs polls georganiseerd om bijvoorbeeld FOX TV in het aanbod te krijgen.

Veel forumleden zijn in mijn ogen echter alle feeling met de realiteit verloren en zijn ook bijzonder naïef.
Denken jullie nu werkelijk dat de top van Proximus hier meeleest, laat staan rekening houdt met jullie grieven?
Hier op het forum zijn hooguit een tiental actieve posters, mensen die blijkbaar heel veel tijd hebben en onvoldoende weten dat er ook andere leuken dingen in het leven zijn, soit.

Wat lees ik in het jaarverslag 2015 van Proximus (te vinden op www.proximus.com):
1/ totaal opbrengsten groep: 5,99 miljard euro (+2,2%)
2/ ebitda (winst vóór belastingen): 1,73 miljard euro (+4,9%)
3/ TV-klanten: 1.759.000 (+167.000)
4/ mobiele kaarten: 6.027.000 (+328.000)
5/ vaste internetlijnen: 1.856.000 (+115.000)
6/ vaste telefoonlijnen: 2.781.000 (-50.000)
Alle cijfers, behalve de vaste telefoonlijnen, zijn al jaren in stijgende lijn.

Indien Proximus zo’n slechte service zou geven aan zijn klanten, waarvan blijkbaar veel forumleden rotsvast van overtuigd zijn, LOL, dan zouden bovenstaande cijfers wel helemaal anders zijn, denken jullie niet?
Een goede kennis van mij is kaderlid bij Proximus. Wij praten regelmatig over dit bedrijf. Ik kan jullie verzekeren dat Proximus héél knap werk levert in zeer moeilijke omstandigheden. Wie dit ontkent weet niets over dit bedrijf.


Als nieuweling had ik ondertussen ook wel de perceptie dat dit forum zich situeert op het niveau van EHBO, waar vrijwilligers en eerste lijn medewerkers zich wel hard inzetten. Kaderleden zullen dit forum wellicht niet volgen want het zal hun hoge salarissen en bonussen niet nog verhogen...
En ja, het is maar geld dat telt, zoals ik de kern van je boodschap ziet.
En ja, we kunnen er toch niet aan verhelpen en er wordt van ons verwacht dat we alles ondergaan en proberen andere en leukere dingen te doen (misschien nog iets extra consumeren...). Het past in de tijdsgeest: de economie doet het minder en de kleintjes moeten het bekopen.
Wat specifiek de telecomsector betreft is de toestand helemaal oneerlijk: klein duimpje en 2 goliaths, een duopoly dat mag handelen volgens de regels van vraag en aanbod terwijl er geen echte concurrentie mogelijk is. Dan maar helemaal kapitalistisch handelen: hoge salarissen voor de top en winstuitkeringen voor de aandeelhouders. Dit kan des te makkelijker met de staat als belangrijkste aandeelhouder en als extra een voogdijminister van liberale strekking. Dit alles in een vennootschap naar publiek recht...
Er zou op een of andere manier een belanghebbende stem moeten gegeven worden aan de klanten(vertegenwoordiging) en de concurrentie worden vergroot, maar dit is een politieke zaak waar we in de actuele beleidssituatie ver van af zijn.
Het is dus niet omdat Proximus zo'n goede service levert dat het "goede" cijfers kan voorleggen, maar wel omdat er onvoldoende concurrentie is.
Reputatie 7
Badge +3
Beste Marc,

Heel erg fijn om zulke positieve commentaar te mogen lezen van ons bedrijf Proximus.

Met vriendelijke groeten,

Joël
Er wordt hier ook altijd en alleen blijkbaar van dit forum gesproken maar er is veel meer ongenoegen te bespeuren en dit via sociale media en andere fora en andere sites en blijkbaar is het inderdaad de reden dat de mensen niet goed weten waar ze naar toe moeten en waar ze best zijn wegens het duopoly natuurlijk.
Gaat Mobistar/Orange daar nu verandering in brengen of wordt er weer (met zijn drieen dan ) achter de schermen het toneel verder gespeeld ?!!??
Reputatie 7
Badge +2
Ik zou wel graag eens een verdeling zien van het aantal PX klanten per kabelgebied (dus zelfs niet op gewest alleen). Dan zien we direct wie er niet naar TN kan.
Reputatie 6
Badge +1
Ik kan niet naar Telenet, rijgnet in gebouw en ze bouwen het niet om, tenzij voor heel veel geld. Integan ging dit wel gratis ombouwen. Hadden daar een speciaal programma voor opgezet. Toen nam Telenet Interkabel over en moest het een hele hoop kosten. Ongeveer €500 per appartement en er zijn er hier vijftig, dus reken maar uit. We hebben het als VME wel overwogen maar hebben ondertussen heel veel andere dringende kosten aan ons gebouw. We hebben wel nog het geluk dat we een heel snelle PX verbinding hebben, VDSL2 en 3 TV's mogelijk hier, dus niet echt een noodzaak om te gaan ombouwen. Bovendien veel oudere mensen en die hebben daar allemaal geen behoefte aan. Dus blijven wij allemaal klant bij PX. Ben ook wel tevreden over PX, alleen het ontbreken van HD zenders en bepaalde zenders die ze dan ook niet in hun aanbod willen of kunnen hebben is dan wel een beetje vervelend. Maar eigenlijk is dat een luxe probleem, er zijn veel ergere dingen in de wereld.
Reputatie 2
Ben ook wel tevreden over PX, alleen het ontbreken van HD zenders en bepaalde zenders die ze dan ook niet in hun aanbod willen of kunnen hebben is dan wel een beetje vervelend. Maar eigenlijk is dat een luxe probleem, er zijn veel ergere dingen in de wereld.
Inderdaad, een luxeprobleem. Je slaat de nagel op de kop. Men moet leren relativeren vind ik, dat betekent in relatie plaatsen tot. Een aantal forumleden blazen hun (tijdelijk) TV-probleempje op tot ongekende proporties. Wees blij dat je hier in België zo makkelijk van dergelijke diensten kunt genieten tegen een zeer redelijke prijs. Of het gras altijd groener is aan de overkant? Neen hoor.


Relativeren is het aanbod in verhouding zien tot de prijs... en de "goede" bedrijfsresultaten van PX waar jij mee uitpakt.
spijtig dat je niet altijd kunt weten op het forum van waar dat de wind komt :LOL:
Het is vooral de communicatie hierover die mank loopt.
Enkele weken geleden contacteer ik de klantendienst omdat ik gehoord had dat SyFy zou verdwijnen: geen sprake van.
Op 1 juli: weg. Reactie van de klantendienst: wij wisten het zelf niet !!!!!!!
Maar er volgt nog een communicatie naar de betrokken klanten toe, met een alternatief.
Vandaag: nog altijd niets.....
In feite kunnen ze ook maar een definitief goed antwoord geven als de onderhandelingen echt rond zijn, want anders zal het antwoord toch maar blijven bij we zij met de onderhandelingen bezig of iets dergelijk waar we tenslotte ook niet veel aan hebben, zelf al zou het antwoord zijn de onderhandelingen zijn bijna rond, dan heb je nog totaal geen zekerheid of het 100% zal doorgaan.
't leven is niet simpel hé ,-)))
Reputatie 7
Badge +6
Syfy en 13th Street NL zelf stoppen vanaf 1 juli in Nederland en Vlaanderen.. Deze zenders verdwijnen ook bij Telenet hoor. Het is dus zeker geen beslissing van Proximus. Om het verdwijnen van die 2 zenders te compenseren, zolang er geen vervanging is, krijgen de abonnees van een Multi of Entertainment boeket NL dus gratis toegang tot de M&S Pass 'zender' (wel niet de VOD, geloof ik).
OK, duidelijk. De communicatie daarover mocht wel wat duidelijker geweest zijn. De uitleg op Proximus infokanaal is wel heel beknopt.
Ik wacht even af wat MS te bieden heeft (ook dat mocht misschien al eens gecommuniceerd worden via het infokanaal). Indien niet voldoende, zeg ik de Entertainment wel op.
Reputatie 7
Badge +6
Hier op het forum is er anders al een aardig potje over gediscussieerd. :-)))
Zie o.a.
nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/13th-street-syfy-stoppen-vlaanderen-bron-totaal-tv-34446
Reputatie 2
Bij Telenet is dit juist het zelfde hoor, daar is het daarom niet beter dan hier. Trace sport, just TV en ik dacht ook dat VTM ZOOM of ZOOM+ weg ging en dan ook nog eens die 2 zenders zoals bij jullie waar voorlopig nog geen vervanging voor is.

Reageer