En nu? Geen Syfy en 13th Street meer???


Ik ben de hele koehandel met wegnemen en toevoegen van zender meer dan kotsbeu. Enkele jaren terug koos ik voor Proximus TV, net omdat ze Syfy en 13th Street in hun (weliswaar extra bij te betalen) zenders zitten hebben, en nu gaan ze die zomaar, zonder pardon eruit zwieren???? En dan krijgen we weer een zender in de maag gesplitst die eerst betalend was, maar nu plots niet meer? Wat zendt die uit? Welke films? Wat met de typische Syfy series???
De lokroep van Telenet en andere begint bij mij steeds luider te klinken.....
Goed bezig, BelgaProxiComMus.....

86 reacties

Reputatie 2
Hm riji, dus jij gaat ervan uit dat het verantwoord is dat een bedrijf dat grote winsten boekt zijn prijzen moet/kan doen zakken?
Tja, daar wil ik wel eens een voorbeeld van zien. Apple, Microsoft, HP, BMW, Mercedes Benz, Louis Vuitton,...en al die andere...maken monsterwinsten maar hun prijzen dalen niet zenne, au contraire.


Ik had het over over lagere prijzen en beter aanbod....

Denk jij misschien dat ze hun prijzen kunnen laten zakken als ze grote verliezen maken?
En ja, de bedrijven die je noemt en terecht met Apple op kop, zijn kapitalistisch puur sang: maximaliseren van de winst met hun klanten herleid tot een winstobject.
En alle technieken zijn daarbij goed. Ethisch allemaal heel ver te zoeken. Hier bij ons is het duopolie dan nog een uitzonderlijk batige situatie.
Dat men dan vooral niet afkomt met "wij gaan voor 100% tevreden klanten" enz.
Reputatie 3
Dat klinkt zo prximus-achtig , je hebt nog voor proximus gewerkt zeker, of aandelen :LOL:
Of zoals ze bij ons zeggen, wie bij de hond slaapt vangt zijn vlooien 😉
Dat klinkt zo prximus-achtig , je hebt nog voor proximus gewerkt zeker, of aandelen :LOL:
Ik begrijp ergens wel dat sommigen meer zenders willen, maar anderzijds blijkt uit onderzoek dat het overgrote deel van de TV-klanten (ken niet het exacte cijfer) kijkt naar welgeteld 4 of 5 zenders: één, canvas, vtm, 2Be, vierTV en misschien nog wat Vitaya en that's it. Dat is nu eenmaal de realiteit.
Hm riji, dus jij gaat ervan uit dat het verantwoord is dat een bedrijf dat grote winsten boekt zijn prijzen moet/kan doen zakken?
Tja, daar wil ik wel eens een voorbeeld van zien. Apple, Microsoft, HP, BMW, Mercedes Benz, Louis Vuitton,...en al die andere...maken monsterwinsten maar hun prijzen dalen niet zenne, au contraire.
Reputatie 2
Ben ook wel tevreden over PX, alleen het ontbreken van HD zenders en bepaalde zenders die ze dan ook niet in hun aanbod willen of kunnen hebben is dan wel een beetje vervelend. Maar eigenlijk is dat een luxe probleem, er zijn veel ergere dingen in de wereld.
Inderdaad, een luxeprobleem. Je slaat de nagel op de kop. Men moet leren relativeren vind ik, dat betekent in relatie plaatsen tot. Een aantal forumleden blazen hun (tijdelijk) TV-probleempje op tot ongekende proporties. Wees blij dat je hier in België zo makkelijk van dergelijke diensten kunt genieten tegen een zeer redelijke prijs. Of het gras altijd groener is aan de overkant? Neen hoor.


Relativeren is het aanbod in verhouding zien tot de prijs... en de "goede" bedrijfsresultaten van PX waar jij mee uitpakt.

het mag tegenwoordig allemaal niets meer kosten maar men kan wel 3 of meer tv's in huis nemen en 3 auto's kopen; Voor man-vrouw-zoon of dochter. En als het nog niet genoeg is kan er nog een bubbelbad bij. Maar voor een tv. abonnement mag het allemaal niet te veel kosten.


Ik kan niet goed meer volgen.
Misschien even mijn inbreng verduidelijken:
relativeren aanbod/prijs: het is al herhaaldelijk gebleken dat wij hier veel meer betalen aan PX/TN dan in het buitenland
relativeren aanbod/prijs mbt de "goede" bedrijfsresultaten van PX: het is duidelijk dat de cijfers lagere prijzen en een beter aanbod toelaten
Reputatie 2
Edit moderator : commentaar van Bart verwijderd wegens niet relevant.

Gelieve on topic te blijven. Dit is geen praatbarak. Alvast bedankt.
Reputatie 2
Ben ook wel tevreden over PX, alleen het ontbreken van HD zenders en bepaalde zenders die ze dan ook niet in hun aanbod willen of kunnen hebben is dan wel een beetje vervelend. Maar eigenlijk is dat een luxe probleem, er zijn veel ergere dingen in de wereld.
Inderdaad, een luxeprobleem. Je slaat de nagel op de kop. Men moet leren relativeren vind ik, dat betekent in relatie plaatsen tot. Een aantal forumleden blazen hun (tijdelijk) TV-probleempje op tot ongekende proporties. Wees blij dat je hier in België zo makkelijk van dergelijke diensten kunt genieten tegen een zeer redelijke prijs. Of het gras altijd groener is aan de overkant? Neen hoor.


Relativeren is het aanbod in verhouding zien tot de prijs... en de "goede" bedrijfsresultaten van PX waar jij mee uitpakt.

het mag tegenwoordig allemaal niets meer kosten maar men kan wel 3 of meer tv's in huis nemen en 3 auto's kopen; Voor man-vrouw-zoon of dochter. En als het nog niet genoeg is kan er nog een bubbelbad bij. Maar voor een tv. abonnement mag het allemaal niet te veel kosten.
Reputatie 2

Ja met cijfers en statistieken kun je natuurlijk alle bewijzen, maar of de tevredenheidcijfers er even goed uitzien !! ,
Maar ik begrijp dat je met een positieve noot zeer blij bent want de medewerkers zijn trouwens altijd al de kop van juut geweest, zoals we al lang weten.
Mvg,
Elsa


Een deel van deze tekst werd verwijderd door de moderator.
Gelieve respectvol te blijven ten opzichte van anderen. Onze forumrichtlijnen zijn altijd van toepassing.


Pagina 7 van jaarverslag 2015:
Klantentevredenheid zakelijke markt +18,4%
Klantentevredenheid residentiële markt +19%.
En geen concurrentie schrijven jullie?? De strijd tussen Proximus en Telenet is moordend.
Reputatie 2
Het is vooral de communicatie hierover die mank loopt.
Enkele weken geleden contacteer ik de klantendienst omdat ik gehoord had dat SyFy zou verdwijnen: geen sprake van.
Op 1 juli: weg. Reactie van de klantendienst: wij wisten het zelf niet !!!!!!!
Maar er volgt nog een communicatie naar de betrokken klanten toe, met een alternatief.
Vandaag: nog altijd niets.....


Dit zal zijn omdat er toen nog geen vaste datum vast lag. ik was ook verwondert toen ik op jullie forum het nieuws las dat die zender ging verdwijnen. Bij ons wist men van niets. Pas een week later was dit het geval.
Reputatie 6
Badge +2
Het leven is vooral hard. :8
In feite kunnen ze ook maar een definitief goed antwoord geven als de onderhandelingen echt rond zijn, want anders zal het antwoord toch maar blijven bij we zij met de onderhandelingen bezig of iets dergelijk waar we tenslotte ook niet veel aan hebben, zelf al zou het antwoord zijn de onderhandelingen zijn bijna rond, dan heb je nog totaal geen zekerheid of het 100% zal doorgaan.
't leven is niet simpel hé ,-)))
Het is vooral de communicatie hierover die mank loopt.
Enkele weken geleden contacteer ik de klantendienst omdat ik gehoord had dat SyFy zou verdwijnen: geen sprake van.
Op 1 juli: weg. Reactie van de klantendienst: wij wisten het zelf niet !!!!!!!
Maar er volgt nog een communicatie naar de betrokken klanten toe, met een alternatief.
Vandaag: nog altijd niets.....
Reputatie 2
ja maar nu probeer ik aan de mensen zo duidelijk mogelijk iets uit te leggen, en het is alsof ze het niet snappen of willen snappen. Want Elsa ik ben in ieder geval binnenkort van plan dit zo te doen. het word dus voor mij ook rekenen omdat ik een volledig pack heb bij Telenet en daar nu profijt uit haal. Bij een overstap en splitsing valt dit allemaal weg; Nu met het wegvallen van die twee zenders is het nog even afwachten, wat gaat er in de plaats komen. wat zet proximus en Telenet daar? Want voor Telenet hoef je dan weer play-more te nemen en dit lijkt me te veel. 150€ voor tv. betaal ik niet per maand. En als proximus 2goede zenders in een basispakket zet. Dan kan ik ze beter daar zien. Dus misschien beter nog enkele maanden wachten.
spijtig dat je niet altijd kunt weten op het forum van waar dat de wind komt :LOL:
Reputatie 2
Ik zou wel graag eens een verdeling zien van het aantal PX klanten per kabelgebied (dus zelfs niet op gewest alleen). Dan zien we direct wie er niet naar TN kan.

jij bent al direct de eerste die reageert alsof ik wil dat de PX klanten naar Telenet komen. En ik leg het juist uit hoe het anders ook kan. Alles staat duidelijk beschreven wat je moet doen en enkel wat denk, en rekenwerk. Meer inlichtingen geef ik ook niet, want ik ga het toch zo doen binnenkort en ik weet dat het me best zal lukken dit heb ik al allemaal berekend, en enkel play-more tijdelijk buiten gooien om de kosten voorlopig te drukken.
Reputatie 2
Ben ook wel tevreden over PX, alleen het ontbreken van HD zenders en bepaalde zenders die ze dan ook niet in hun aanbod willen of kunnen hebben is dan wel een beetje vervelend. Maar eigenlijk is dat een luxe probleem, er zijn veel ergere dingen in de wereld.
Inderdaad, een luxeprobleem. Je slaat de nagel op de kop. Men moet leren relativeren vind ik, dat betekent in relatie plaatsen tot. Een aantal forumleden blazen hun (tijdelijk) TV-probleempje op tot ongekende proporties. Wees blij dat je hier in België zo makkelijk van dergelijke diensten kunt genieten tegen een zeer redelijke prijs. Of het gras altijd groener is aan de overkant? Neen hoor.


Relativeren is het aanbod in verhouding zien tot de prijs... en de "goede" bedrijfsresultaten van PX waar jij mee uitpakt.
Reputatie 2
Jaarverslag PX: TV-klanten: 1.759.000 (+167.000)
Mijn bedenkingen: met VDSL meer beschikbaar, proberen wellicht heel wat mensen PX omdat dit vaak goedkoper uitvalt dan geldwolf Telenet.
De feitelijke koppelverkoop in de vorm van packs maakt de analyse van de keuze onduidelijk.
Waar ik bij PX aan denk is dat zij klanten aantrekt die een goede service verwachten, want als je enkel voor de goedkoop gaat kom je bij hun dochter Scarlet terecht.
Het komt er dus op neer dat PX een aanbod moet bieden dat vergelijkbaar is met TN, het prijsverschil in acht genomen.
Ik kom na een paar maand tot het inzicht dat dit niet het geval is, maar ben nog steeds zinnens om mijn promotieperiode uit te doen.


Ik ga nu geen reclame maken voor Telenet, maar Telenet is niet duurder als PX als je tenminste een beetje kan rekenen en weet hoe je het aanpakt. Zie eerst naar je huidige producten en neem de prijs van PX in je hoofd. Denk er aan je hoeft PX niet te verlaten om bij Telenet te zitten. voetbal? film?


Ik ben op 30/4/16 naar PX gekomen van TV-Vlaanderen en EDPnet omdat ik het voetbal wil zien.
Ik had een voorkeur voor Telenet maar:
- ik moest PLAY MORE nemen enkel omdat ik SyFy wilde
- ik moest PLAY SPORTS nemen hoewel ik enkel het belgisch voetbal wil zien
- ik had genoeg aan 100 Mbits/sec maar niet aan 150 GB datavolume
Intussen is SyFy weggevallen en heb ik ontdekt dat NGC niet in HD beschikbaar is bij PX (ik vind dit zo onbegrijpelijk dat ik daar had "over gekeken").
Overigens zie ik veel meer zenders in HD bij Telenet en heb ik de achterstelling van de nederlandstaligen vastgesteld bij PX.
De administratieve bevindingen zijn ook niet belovend met de eerste 2 facturen foutief.
De primitieve mogelijkheden van de decoder verhogen weer mijn interesse voor "TV met een kaartje".
Ik ga mijn 6 maand promotie uitdoen en als de situatie dan niet verbeterd is zal ik wellicht naar TN overstappen, al ben ik er ook geen fan van.
Ben ook wel tevreden over PX, alleen het ontbreken van HD zenders en bepaalde zenders die ze dan ook niet in hun aanbod willen of kunnen hebben is dan wel een beetje vervelend. Maar eigenlijk is dat een luxe probleem, er zijn veel ergere dingen in de wereld.
Inderdaad, een luxeprobleem. Je slaat de nagel op de kop. Men moet leren relativeren vind ik, dat betekent in relatie plaatsen tot. Een aantal forumleden blazen hun (tijdelijk) TV-probleempje op tot ongekende proporties. Wees blij dat je hier in België zo makkelijk van dergelijke diensten kunt genieten tegen een zeer redelijke prijs. Of het gras altijd groener is aan de overkant? Neen hoor.
Reputatie 6
Badge +1
Ik kan niet naar Telenet, rijgnet in gebouw en ze bouwen het niet om, tenzij voor heel veel geld. Integan ging dit wel gratis ombouwen. Hadden daar een speciaal programma voor opgezet. Toen nam Telenet Interkabel over en moest het een hele hoop kosten. Ongeveer €500 per appartement en er zijn er hier vijftig, dus reken maar uit. We hebben het als VME wel overwogen maar hebben ondertussen heel veel andere dringende kosten aan ons gebouw. We hebben wel nog het geluk dat we een heel snelle PX verbinding hebben, VDSL2 en 3 TV's mogelijk hier, dus niet echt een noodzaak om te gaan ombouwen. Bovendien veel oudere mensen en die hebben daar allemaal geen behoefte aan. Dus blijven wij allemaal klant bij PX. Ben ook wel tevreden over PX, alleen het ontbreken van HD zenders en bepaalde zenders die ze dan ook niet in hun aanbod willen of kunnen hebben is dan wel een beetje vervelend. Maar eigenlijk is dat een luxe probleem, er zijn veel ergere dingen in de wereld.
Reputatie 7
Badge +2
Ik zou wel graag eens een verdeling zien van het aantal PX klanten per kabelgebied (dus zelfs niet op gewest alleen). Dan zien we direct wie er niet naar TN kan.
Reputatie 2
Jaarverslag PX: TV-klanten: 1.759.000 (+167.000)
Mijn bedenkingen: met VDSL meer beschikbaar, proberen wellicht heel wat mensen PX omdat dit vaak goedkoper uitvalt dan geldwolf Telenet.
De feitelijke koppelverkoop in de vorm van packs maakt de analyse van de keuze onduidelijk.
Waar ik bij PX aan denk is dat zij klanten aantrekt die een goede service verwachten, want als je enkel voor de goedkoop gaat kom je bij hun dochter Scarlet terecht.
Het komt er dus op neer dat PX een aanbod moet bieden dat vergelijkbaar is met TN, het prijsverschil in acht genomen.
Ik kom na een paar maand tot het inzicht dat dit niet het geval is, maar ben nog steeds zinnens om mijn promotieperiode uit te doen.


Ik ga nu geen reclame maken voor Telenet, maar Telenet is niet duurder als PX als je tenminste een beetje kan rekenen en weet hoe je het aanpakt. Zie eerst naar je huidige producten en neem de prijs van PX in je hoofd. Denk er aan je hoeft PX niet te verlaten om bij Telenet te zitten. voetbal? film?
Reputatie 2
Er wordt hier ook altijd en alleen blijkbaar van dit forum gesproken maar er is veel meer ongenoegen te bespeuren en dit via sociale media en andere fora en andere sites en blijkbaar is het inderdaad de reden dat de mensen niet goed weten waar ze naar toe moeten en waar ze best zijn wegens het duopoly natuurlijk.
Gaat Mobistar/Orange daar nu verandering in brengen of wordt er weer (met zijn drieen dan ) achter de schermen het toneel verder gespeeld ?!!??


Dat is niet enkel hier, dit merk ik ook bij ons op het forum en het eigenaardige is dan dat ik dan nog nooit zulke problemen mee heb gemaakt die ze daar dan vertellen. Ik wil nu ook niet zeggen dat dat hier allemaal onzin is, maar ik denk dat er bij veel berichtgeving overdreven wordt. En dan bedoel ik de berichten waarop men een antwoord geeft. Want daar ken ik al enkele kampioenen van.
Reputatie 2
Beste Marc,

Heel erg fijn om zulke positieve commentaar te mogen lezen van ons bedrijf Proximus.

Met vriendelijke groeten,

Joel


Aan Joel Marc heeft zijn biezen genomen denk ik.:8
Reputatie 2
Bart sorry ben ik toch niet akkoord op software gebied is dat perfect te doen dat iedere klant kiest welke zenders hij wilt 2/3 van mijn huidig aanbod mag verdwijnen bekijk ik nooit.

Zoals andere forums gebruikers het ook zeggen ligt het probleem hoe gaan ze het berekenen. Ik kijk graag naar de Discovery channels en andere klanten naar voetbal of naar iets anders.

Als ze het echt willen kan PX dit doen ga voorbeeld geven:
Neem het pakket Boeket Nature&Discovery voor € 5,95/maand je hebt dan 7 zenders ( en snap de logica niet van PX dat Discovery ID niet in dat pakket zit) Die ZENTV mag voor mij eruit en ID in de plaats

Gaan even de rekenmachine nemen :-)
5.95 euro delen door 7 = 0.85 euro per zender en ik spreek nu enkel over de Boeket Nature&Discovery. In mijn geval smijt ik die ZENTV eruit en neem ik ID Discovery in de plaats.

Met wat ik wil kan mijn tv abonnement 55 % zakken in prijs maar dit is terug in het nadeel van PX verdienen dan ook pak minder per klant op tv gebied.


Ik begrijp je wel volledig en weet wel dat het software matig zal gaan. Enkel zag ik het niet zitten dat men het voor elke klant afzonderlijk een aparte rekening moet gaan maken. Laat staan dat er dan nog dagelijks klanten bijkomen. of men moet verplichten een vaste lijst samen te stellen. Maar als er dan een nieuwe zender word gelanceerd in een pakket wat gaat men dan doen?

Reageer