En nu? Geen Syfy en 13th Street meer???


Ik ben de hele koehandel met wegnemen en toevoegen van zender meer dan kotsbeu. Enkele jaren terug koos ik voor Proximus TV, net omdat ze Syfy en 13th Street in hun (weliswaar extra bij te betalen) zenders zitten hebben, en nu gaan ze die zomaar, zonder pardon eruit zwieren???? En dan krijgen we weer een zender in de maag gesplitst die eerst betalend was, maar nu plots niet meer? Wat zendt die uit? Welke films? Wat met de typische Syfy series???
De lokroep van Telenet en andere begint bij mij steeds luider te klinken.....
Goed bezig, BelgaProxiComMus.....

86 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Syfy en 13th Street NL zelf stoppen vanaf 1 juli in Nederland en Vlaanderen.. Deze zenders verdwijnen ook bij Telenet hoor. Het is dus zeker geen beslissing van Proximus. Om het verdwijnen van die 2 zenders te compenseren, zolang er geen vervanging is, krijgen de abonnees van een Multi of Entertainment boeket NL dus gratis toegang tot de M&S Pass 'zender' (wel niet de VOD, geloof ik).
OK, duidelijk. De communicatie daarover mocht wel wat duidelijker geweest zijn. De uitleg op Proximus infokanaal is wel heel beknopt.
Ik wacht even af wat MS te bieden heeft (ook dat mocht misschien al eens gecommuniceerd worden via het infokanaal). Indien niet voldoende, zeg ik de Entertainment wel op.
Reputatie 7
Badge +6
Hier op het forum is er anders al een aardig potje over gediscussieerd. :-)))
Zie o.a.
nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/13th-street-syfy-stoppen-vlaanderen-bron-totaal-tv-34446
Reputatie 2
Bij Telenet is dit juist het zelfde hoor, daar is het daarom niet beter dan hier. Trace sport, just TV en ik dacht ook dat VTM ZOOM of ZOOM+ weg ging en dan ook nog eens die 2 zenders zoals bij jullie waar voorlopig nog geen vervanging voor is.
Reputatie 2
Badge
Wel. Ik heb het Entertainment NL boeket en er is mij zojuist verteld dat enkel voor het Multi boeket geld dat daar de M&S pass zender wordt toegevoegd.
Ik heb er dus geen recht op en dus mijn boeket stopgezet. Spijtig, op hun website staat als je het boeket Entertainment NL besteld, Syfy en Acht vervangen worden door M&S pass????? Waar is de logica dan? Ik vind dit zeer spijtig . zie link
http://www.proximus.be/nl/id_cr_movies/particulieren/producten/televisie/series-films/ik-wil-meer.html

Dus als ik mijn boeket stopzet en terug activeer dan krijg ik het wel ???
Reputatie 2
Ik ben de hele koehandel met wegnemen en toevoegen van zender meer dan kotsbeu. Enkele jaren terug koos ik voor Proximus TV, net omdat ze Syfy en 13th Street in hun (weliswaar extra bij te betalen) zenders zitten hebben, en nu gaan ze die zomaar, zonder pardon eruit zwieren???? En dan krijgen we weer een zender in de maag gesplitst die eerst betalend was, maar nu plots niet meer? Wat zendt die uit? Welke films? Wat met de typische Syfy series???
De lokroep van Telenet en andere begint bij mij steeds luider te klinken.....
Goed bezig, BelgaProxiComMus.....


Het is zoals Marleen schrijft. die zenders hebben zelf beslist te stoppen . Dit staat duidelijk te lezen op het forum van Telenet.
Wat wil je PX kan niets anders aanbieden dan MS ze hebben geen alternatieven ervoor.

FOX, zenders uit Nederland , enz... kan allemaal niet kost teveel geld of is iets met uitzendrechten.

En zoals gewoonte zullen wij geen antwoord krijgen van PX gewoon omdat ze zelf niet meer weten hoe het in elkaar zit.
Reputatie 3
Badge +1
wij kunnen wel zien naar m&s zender maar dat is het dan ook, in mijn maxi pack.
dus er vallen 2 zenders weg proximus je krijgt 1 zender in de plaats, maar je kan er alleen maar op kijken niet opvragen ???????

meer uitleg graag !!!!!
Reputatie 7
Badge +6
@ Armani: dat moet ik wel tegenspreken: met het boeket Entertainment Nl kijk ik nu vanaf vandaag ook M & S in HD op 196 en in SD op 197 (Brussels gewest). Wij hadden ons boeket stopgezet, maar we misten toch BBC Entertainment, dus hebben we het maar opnieuw geactiveerd. Ik verwacht toch mettertijd wel vervanging voor die 2 zenders want M & S is ons ding niet, maar Proximus heeft dus WEL zijn belofte gehouden.
Reputatie 2
Badge
Wel bij mij niet dus, heb hun juist telefonisch aan de lijn gehad en is dus alleen bij multi boeket.
het is dus klaarblijkelijk de ene wel en de andere niet,
Stelde mij voor om de M&S pass te nemen aan 9.95€???
Dacht ik niet.
Nochtans al 20 jaar trouwe klant!
Pack Comfort (TV/Vaste lijn/Internet/3Gsm abonnementen/Norton Multi Security/Mobile Coverage Extender)
Reputatie 7
Badge +6
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ik een voorkeursbehandeling gekregen heb. 🙂 Blijkbaar zijn nog niet alle medewerkers van het call center volledig op de hoogte. Zoiets is natuurlijk frustrerend.
Reputatie 2
Badge
Raar maar waar, nu is die zender plots geactiveerd???
Wie of wat en waarom is mij onduidelijk, eerst werd mij gezegd van niet en nu werkt hij plots.
Ik denk dat de onduidelijkheid bij het callcenter groot is over wat wel mag en wat niet.
Eind goed al goed dus alhoewel ik weet dat dit niet mijn ding is, deed het meer voor syfy en acht.
Ik had klantendienst wel een mail gestuurd mer daarin de link van hun site die ik hier gepost heb.
Daarmee misschien die activatie plots?
Reputatie 7
Badge +6
Vooruit, dat is dan toch in orde. Heb je trouwens al eens Netflix een maandje (gratis) geprobeerd voor wat sci-fi?
PS: ik dacht dat Acht bij het basispakket hoorde?
Reputatie 2
Badge
Ik bedoelde syfy en 13th street . Netflix nog niet geprobeerd. Jij wel?
Reputatie 7
Badge +6
Ik bedoelde syfy en 13th street . Netflix nog niet geprobeerd. Jij wel?
Ja, valt goed mee, al wordt. op de duur het aanbod wel wat beperkt. Ze hebben toch een paar goede sci-fi series en geen reclame. Zo nu en dan, als we alles wat ons interesseert zowat bekeken hebben, zeggen we het een tijdje op en als we zien dat er weer genoeg nieuws te zien valt, haken we weer in. Ze doen daar helemaal niet moeilijk over.
Reputatie 2
Badge
Een goede tip Marleen bedankt, ik ga alvast die gratis maand eens proberen.
Mijn entertainment boeket zeg ik op, die films Op M&S is niet veel soeps.
Reputatie 6
Badge +1
Netflix zeker eens proberen, heb het zelf al sinds de lancering in Belgie. Ik vind het toch wel vrij goed, ook voor scifi liefhebbers is er zeker van alles te vinden. Ik kijk bijna dagelijks Netflix. je kijkt wanneer je wil, meestal in HD kwaliteit, geen reclame en geen beeldvullende logo's, kortom een echte aanrader, doen!
Reputatie 2
In verband met Netflix: nemen jullie dit via PX (decoder) of rechtstreeks via het internet? Kan je in beide gevallen 4k abo nemen?
Reputatie 6
Badge +1
Ik kijk zowel via decoder, en via internet. 4k zal volgens mij via de decoder niet werken, wel via apple tv of als je een smarttv hebt zal daar een Netflix app inzitten. Dan is 4k mogelijk, wel is dat aanbod nog niet zo groot, enkel de eigen producties zijn vaak beschikbaar in 4k.
Ook geen 4K met chromecast HDMI dongle
"4K video is not supported by chromecast,
and it could also become the fasted way to watch Netflix on your TV,
once Google and Netflix add pre-caching of content for Chromecast."
Reputatie 7
Badge +2
Even ter herinnering: uit het Entertainment NL verdwenen 3 zenders sinds ik bij PX ben: eerst BBC Three, daarna SyFy en 13th Street. Ik verwacht dan ook dat er drie zenders bijkomen voor de prijs die ik betaal. Dus de M&S zender is voor mij zeker onvoldoende. Ik wil zeker nog BBC First erbij ter vervanging van BBC Three en mogelijks nog iets anders kwaliteitsvol.

En het is niet Acht maar Lacht die ook in dat pakket zit. Echter misschien niet voor lang nu Medialaan eigenaar is. In hun persbericht lieten ze weten dat ze nog moesten beslissen over Lacht want dat daar veel concurrentie is met Comedy Central. Gezien ze anne en VTM KZoom+ (respectievelijk bij PX en TN) als betaalzenders hebben stopgezet, beloofd dat niet veel goeds.

Misschien moeten ze bij PX hun hele pakketstrategie gaan wijzigen door bv. al die pakketzenders met hun VOD aanbod te combineren voor een vaste prijs zoals Play More bij TN.
Reputatie 2
Misschien moeten ze bij PX hun hele pakketstrategie gaan wijzigen door bv. al die pakketzenders met hun VOD aanbod te combineren voor een vaste prijs zoals Play More bij TN.

Dit vooral niet; geen pakket waarvan je maar een derde interesseert.
Reputatie 2
Ik bedoelde syfy en 13th street . Netflix nog niet geprobeerd. Jij wel?
Ja, valt goed mee, al wordt. op de duur het aanbod wel wat beperkt. Ze hebben toch een paar goede sci-fi series en geen reclame. Zo nu en dan, als we alles wat ons interesseert zowat bekeken hebben, zeggen we het een tijdje op en als we zien dat er weer genoeg nieuws te zien valt, haken we weer in. Ze doen daar helemaal niet moeilijk over.


Ik zit ook nog altijd met zo een abonnement, maar ik gebruik ik het nauwelijks. Vroeger toen het uitkwam heb ik dit genomen maar toen pay en play-more uitkwam heb je dit niet meer nodig. Omdat 70/80% van de films die er in staan van 2010-2015 zijn. En ik denk dat je er geen enkele zwart wit film vind. Ook de series zijn de moeite waard en voorts vind je er optredes en documentaires. Dus kan ik beter dit weg doen, want tot slot betaal je hier op nog eens maandelijks. En voor plat of play-more niet.
Zijn al pak zenders kwijt en er gaan er nog verdwijnen , met wat ik uitrekkend op 6 maand tijd 6 zenders kwijt en het alternatief van PX is vanaf deze maand gratis MS.

MS is toch één kanaal waar je films of series kan opvragen en gezien bij buurman NADA je kan enkel bekijken wat er op de tv gids staat. LOL.
Vraag mij af als het abonnent zal zakken van prijs met het huidig aanbod?
Reputatie 2
Zijn al pak zenders kwijt en er gaan er nog verdwijnen , met wat ik uitrekkend op 6 maand tijd 6 zenders kwijt en het alternatief van PX is vanaf deze maand gratis MS.

MS is toch één kanaal waar je films of series kan opvragen en gezien bij buurman NADA je kan enkel bekijken wat er op de tv gids staat. LOL.
Vraag mij af als het abonnent zal zakken van prijs met het huidig aanbod?


Ja Patrick meestal is dat niet zo, bij ons is dit ook zo Syfy weg- 13 THE STREET- K Zoom+-TRace SPORT HD-JUST. Dus en ik zwans niet. En dit zit ook allemaal in het pakket van 24,95€. En daar gaat ook geen eurocent van afgaan. Deze maand was mijn rekening weeral 109€.

Reageer