Beantwoord

Email spam

  • 9 October 2016
  • 7 reacties
  • 367 Bekeken

Ik krijg sinds aantal dagen volgende mail-deamon mails ...

QUOTE
The following message to was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 550-'5.1.1 Not our Customer'
Reporting-MTA: dns; mailbnc111.isp.belgacom.be

Final-Recipient: rfc822;jonboy91@comcast.net
Action: failed
Status: 5.0.0 (permanent failure)
Remote-MTA: dns; [96.114.157.80]
Diagnostic-Code: smtp; 5.1.0 - Unknown address error 550-'5.1.1 Not our Customer' (delivery attempts: 0)

Van: "Katherine"
Onderwerp: jonboy91
Datum: 9 oktober 2016 12:16:22 CEST
Aan: jonboy91@comcast.net


I desire an actual person like you before I go crazy Give me a Chance
UNQUOTE

IK HEB PW AL VERANDERD EN OP IMAC EN IPHONE SE GETRACHT OM DIT OP TE LOSSEN .... suggesties ??????

dank bij voorbaat
Hugo
icon

Beste antwoord door frank 9 October 2016, 19:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Ik zou bijna durven zeggen wie heeft daar geen last van.
Er worden zelfs radom namen gegenereed, dus vroeg of laat zal je daar wel eens tussen vallen.

Omdat je het nu over een goed beveiligde computer hebt, kan je eens surfen naar safeonweb.be , al heeft dat nu wel niks rechtstreeks te maken met het e-mail spam onderwerp.
Reputatie 6
Badge +3
Als je computer goed beveiligd is, dan gewoon hopen dat het stopt.
zijn spammers die jouw mailadres als afzendadres gebruiken,
Uw computer wordt gebruikt om spam te versturen, schijnbaar zonder dat u het weet, naar al dan niet bestaande adressen .. voor de onbestaande krijgt ge een email terug van de mailer-deamon van de machine die het mail domein bedient voor de bestemmeling in kwestie ... die daar dus onbekend is.

Gezien de huidige campagne om de Belgische persoonlijke computers beter te beveiligen zou ik toch maar eens goed laten nakijken wat er bij u loos is ... mogelijk fungeert ge als "doorgeef luik" voor wie weet wat allemaal !
Reputatie 3
kan inderdaad ook zonder dat ze uw pc/laptop hiervoor gebruiken dus ook met goed beveiligde.
Reputatie 7
Badge +6
Heet zoiets niet 'spoofing'? Soms kan het helpen door het wachtwoord van uw email account te veranderen, wordt gezegd, maar of dat ook zo is zullen de forumleden hierboven veel beter kunnen beoordelen.
PS: ik kreeg trouwens een tijdje geleden zo'n mails à la 'Katherina': valt ook weinig tegen te doen, want afzender en domein blokkeren en spamfilters helpen dus geen zier.

Misschien kan je ook eens gebruik maken van : Have I been pwnd?
kan inderdaad ook zonder dat ze uw pc/laptop hiervoor gebruiken dus ook met goed beveiligde.

ja "spoofing" kan natuurlijk altijd ... maar dat heeft dan weinig te zien met uw eigen PC of beveiliging, men is dan een ongewilde bestemmeling voor al de foutboodschappen veroorzaakt door email verzonden door anderen via andere kanalen.
Reputatie 2
Philippe_0113,

Niettegenstaande dat krijg je inderdaad ook 'undeliverable' foutmeldingen op de pc mail client binnen .

Reageer