Eindelijk NTE-interface voor de V4 decoder


Reputatie 7
Badge +1
update 24/06/17: Proximus is de NTE software aan het pushen op de v4 decoders.>
Dec(V4) SW-versie NTE-V4_6.42.1.26 (24/06/17)

Ik heb deze gisteren kunnen pushen met een Factory Reset. Ziet er op het eerst gezicht niet slecht uit; het gebruik is natuurlijk even wennen. De meeste schermen komen ongeveer overeen met die van de Proximus TV app., sommige dingen zijn dan weer anders. Bij opnames bv. kan je die van de server (korte termijn genoemd, wat 60 dagen betekent) en die van de harde schijf afzonderlijk oproepen, maar ook alles bijeen.
Voor de rest moet ik het allemaal nog wat uitzoeken.

21 reacties

Hallo sinjoor
Staan de zenders in de volgorde zoals ze stonden bij de vorige software op je V4 decoder na een factory reset? Anders ga ik ook eens een factory reset doen vanavond.
Timm1983
Volgens ik hier al op het forum gelezen heb veranderd de volgorde normaal gezien niet bij factory reset (persoonlijk nog nooit vorrgehad), maar toch hebben al enkelen dit wel gemeld in het verleden, dus zal het in 99% van de gevallen niet veranderen, enkel als je pech hebt van bij die 1% te vallen 😉
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad, de volgorde is niet veranderd. Vertoont uiteraard veel gelijkenis met de Proxiomus TV app.
Wat ik mis: je kunt in de TV-gids niet meer vertikaal scrollen met de zender + - knop.
Als je tijdens het kijken naar een opname voor-of achteruitspoelt kun je niet meer zien hoeveel keer (enkel komen er 2 tot 4 pijltjes naar links of rechts, en je moet het spoelen stoppen met de playtoets, met de pauzetoets kan niet meer.
Opnames die zowel op de HDD als op de server komen, staan 2 maal in de lijst "alle opnames", eenmaal bij "korte termijn" (60 dagen) en eenmaal bij lange termijn of HDD.
Ik zoek het nog verder uit.
Totnogtoe verloopt alles vlot zonder fouten. Het afspelen en spoelen gaat feilloos. De communicatie tussen decoder en server gaat snel. Ook wordt een programma dat gewist wordt op de decoder ook op de server gewist.
En het spoelen van server opnames, verloopt dit vlot bij je v4, want hierover werd al dikwijls geklaagd op het forum.
Reputatie 6
Badge +2
Het doorspoelen en terugspoelen verloopt iets vlotter dan voorheen maar nog niet zo vlot als op mijn TN digicorder dus het kan nog beter.
Reputatie 7
Badge +1
Je mag niet vergeten, dat bij de digicorder van TN alles nog op de HDD wordt opgenomen, en bij Px 90 tot 100% op de server. Dat is een heel ander proces. Ik vind dat het nu bijzonder vlot gaat. De laatste tijd waren er met de oude interface heel wat haperingen bij het spoelen, tot zelfs stilstaand beeld tijdens het spoelen, wat heel vervelend was. Ook het juiste punt van verder afspelen vinden was een probleem. Nu gaat dat veel makkelijker. Ik vind het alleszins een hele verbetering? Ook het niet opnemen van bepaalde afleveringen van een serie was een regelmatig voorkomend euvel. Dat blijf ik verder opvolgen, maar tot nu toe nog niet voorgehad met de NTE-interface.
hopelijk wordt het spoelen dan binnenkort met een volgende update, ook zo soepel voor de v5 en v5c
Reputatie 5
Badge +1
Berichtje aan Thomas P,

hier heb je weer een voorbeeld dat de "factory knop" ( = werkend dan ) , wel zijn nut heeft. Zie eerste bericht van Sinjoor76 hierboven ....


Ro
Reputatie 7
Badge +1
Ik schreef "Ook wordt een programma dat gewist wordt op de decoder ook op de server gewist."
Dit blijkt achteraf gezien toch niet zo te zijn. Allicht om het nog op de Proximus TV app. beschikbaar te houden voor anderen in huis?
Reputatie 3
Badge +1
hopelijk ,dan ook nieuwe software voor de v5 enV5mini want dat doorspoelen en terugspoelen blijft een echte ramp is onbruikbaar!!!!
Ik schreef "Ook wordt een programma dat gewist wordt op de decoder ook op de server gewist."
Dit blijkt achteraf gezien toch niet zo te zijn. Allicht om het nog op de Proximus TV app. beschikbaar te houden voor anderen in huis?

Eens geprobeerd op de v5 om er ene te wissen, en ik stel vast dat die niet meer op de TV app te bekijken is, dus veronderstel ik toch dat die op de sever gewist wordt ook?
Tenslotte als je ene wist op de tv app is die toch ook niet meer te bekijken op de decoder.
Reputatie 7
Badge +1
noch met de vorige, noch met de huidige nieuwe interface (V4) wordt de opname op de server gewist als je die op de decoder wist, ook niet als die in PVR (hard disc) werd opgenomen, omdat er ook hier altijd simultaan een kopie op de server wordt gezet. Andersom heb ik nog niet uitgeprobeerd (wissen in de app.), maar ik zal het zeker eens proberen en het hier rapporteren.
vind ik wel eigenaardig want dit zou dus willen betekenen dat als je bv een nPVR opname wilt volledig wissen dat je die op twee plaatsen moet wissen en op de decoder en bijkomend nog eens via de PXM TV app.
Reputatie 7
Badge +1
Vanavond de test gedaan; wissen in de Proximus TV app. (tablet) wist onmiddellijk ook op de decoder V4 (heb er maar één)..Het is wel zo, dat een PVR-opname dubbel in de opnamelijst staat (een voor de harde schijf en een voor de nPVR-versie). Ik moet het nu dus ook nog eens proberen met een PVR-opname met nPVR-kopie op de server (wissen in de app. op tablet)...
't is dat wat ik vreemd vind dat als je wist met app het ook op decoder gewist wordt en omgekeerd dan blijkbaar niet, je zou toch denken dat alles gesynchroniseerd wordt met de server?
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad, niet dus...alvast niet onmiddellijk. Ik kan het (nPVR) nog eens proberen te wissen op de decoder en het dan later nog eens te checken of het ook niet op de server gewist werd. Omgekeerd (wissen op tablet) gebeurt dat binnen de seconde ook op de decoder.
Reputatie 7
Badge +1
Ik stel vast dat ik vanaf vandaag een extra-optie heb gekregen om nPVR-opnames op te slaan op de server op lange termijn (36 maanden en max; 50 uur), waarvan ik dacht dat die enkel voor de V5c bestemd was (zonder harde schijf). Er zijn nu dus 3 mogelijkheden: korte termijn (60d), lange termijn (36 maanden) en harde schijf, waarbij die laatste natuurlijk al bij de opname moet worden uitgevoerd (op HDE) en niet meer achteraf kan gebeuren zoals bij de lange termijn. Van kort naar lange termijn omzetten kan nu ook met de Proximus TV app.
Hey Sinjoor,
Dus al de opnamefuncties zijn nu voor alle decoders dezelfde v4, v5 en v5 compact, waarbij deze laatste de cPVR functie wegvalt aangezien deze geen Harddisk (HDD) heeft.
Is het ook zo bij uw v4 dat als je bij de opname kiest voor cPVR dat die opname ook automatisch in nPVR wordt opgenomen.
Reputatie 7
Badge +1
Martin, Ik heb inderdaad ook de sterke indruk dat het systeem gewoon zijn goesting doet. Bij de opnamopties heb je enkel de keuze tussen 60 dagen (achteraf mogelijk om te zetten in 36 maanden) en lange termijn, wat dus HDD zou betekenen. 60 dagen is ook automatisch gekoppeld aan conflictoplossing "auto" en lange termijn aan "manueel"...Maar het is duidelijk niet zo dat lange termijn automatisch een HDD-opname of cPVR genereert, en 60 dagen een korte termijnopname of nPVR..Daar zullen we moeten mee leren leven zeker. ..
Ook zijn er soms problemen met het wissen van series, als je verschillende. afleveringen wilt wissen met de optie "alle afleveringen wissen". De opnames blijven gewoon terugkomen. Het lukt dan wél als je ze afleveringen per aflevering wist. Ook merk ik dat de lange termijnopslag op de server wél een restpercentage geeft links onderaan op alle toestellen (decoder, PC Px TV-app., tablet en smartphone app) maar dat de bv. op de decoder naar lange termijn overgezette opnames enkel daar zichtbaar en afspeelbaar zijn, en niet op de app. van de andere toestellen. Ook andersom is dat zo: op tablet naar lange termijn omgezette nPVR-opnames gaan wel van het algemeen volume hiervoor af, maar zijn dan weer niet zichtbaar/afspeelbaar op de decoder. M.a.w. lange termijn op de server is enkel voor een specifiek toestel, nl.dat waarop je het van 60d. naar 36 maanden hebt omgezet. Vermits dit alles in de "cloud" gebeurt, vind ik dat eigenlijk niet écht logisch.
Reputatie 7
Badge +1
Dat van die beschikbaarheid van lange termijnopslag (36 maanden) enkel op een toestel moet ik rechtzetten. Maar blijkbaar gebeurt dat niet onmiddellijk. Vandaag zijn die wel zichtbaar/beschikbaar op tablet/smartphone. Op smartphone dan weer maar een van de 2 van de 3…
Reputatie 7
Badge +1
Laatste versie nu NTE V4_6.42.1.30, gisteren met een gewone herstart gepusht. Duurde ca. 15 minuten. Benieuwd welke "bugfixes" ze hebben doorgevoerd.

Reageer