Eigen hotspot maken

  • 5 September 2016
  • 26 reacties
  • 461 Bekeken

Ik ben een leek in al deze dingen, maar onlangs vertelde men mij dat ik een apparaat kon kopen van 150 euro en zo mijn aansluiting op het internet van onze huidige woning zou kunnen gebruiken in onze nieuwe woning. Ik dacht dat men het wifi via eigen hotspot noemde. Kan mij iemand zeggen of ik dit ding on-line kan kopen en/of in welke winkel ik dit snel kan ophalen hier in de buurt (4990 Lierneux)? Alvast bedankt;

26 reacties

kijk eens op de site van proximus hier : draadloze oplossingen:
http://www.proximus.be/nl/id_cr_connecttv/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv.html
sorry, ik zie hier alleen maar wat over tv's, het gaat enkel op internet voor sites en mail; Tv is hier zelfs bij deze aansluiting niet beschikbaar. Hier is in de buurt geen kabel die er geschikt voor is naar het schijnt 😞 . toch bedankt voor de reactie
Is het dit wat je zoekt mss
http://www.proximus.be/nl/id_cr_mobroutmod/particulieren/producten/internet/mobiel-internet-/mobile-router-en-modems.html
Je hebt dus internet in een oude woning maar niet in de nieuwe woning.
Je wilt van deze oude woning het internet gebruiken in je nieuwe woning, staat die ver uiteen, anders kan je gewoon mss netwerkkabel leggen van de oude naar de nieuwe woning, enfin als dit mogelijk is!
Even ter verduidelijking: wij wonen in de Ardennen, Proximus heeft hier weinig of geen klanten, dus ze doen ook geen kosten om behoorlijke aansluitingen te voorzien. De enige mogelijkheid op internet te verkrijgen bij de nieuwe woning is Voo. Daar dienden we in juni een aanvraag in en zouden nu nog zo'n 11 weken moeten wachten op de aansluiting. Gezien een mens tegenwoordig niets meer kan zonder internet, dient er dus dringend een oplossing gezocht te worden. Voo heeft op dit vlak niets te bieden, dus wil ik tot aan de aansluiting de huidige aansluiting bij Proximus blijven gebruiken.