Eigen hotspot maken

  • 5 September 2016
  • 26 reacties
  • 461 Bekeken

Ik ben een leek in al deze dingen, maar onlangs vertelde men mij dat ik een apparaat kon kopen van 150 euro en zo mijn aansluiting op het internet van onze huidige woning zou kunnen gebruiken in onze nieuwe woning. Ik dacht dat men het wifi via eigen hotspot noemde. Kan mij iemand zeggen of ik dit ding on-line kan kopen en/of in welke winkel ik dit snel kan ophalen hier in de buurt (4990 Lierneux)? Alvast bedankt;

26 reacties

kijk eens op de site van proximus hier : draadloze oplossingen:
http://www.proximus.be/nl/id_cr_connecttv/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv.html
sorry, ik zie hier alleen maar wat over tv's, het gaat enkel op internet voor sites en mail; Tv is hier zelfs bij deze aansluiting niet beschikbaar. Hier is in de buurt geen kabel die er geschikt voor is naar het schijnt 😞 . toch bedankt voor de reactie
Is het dit wat je zoekt mss
http://www.proximus.be/nl/id_cr_mobroutmod/particulieren/producten/internet/mobiel-internet-/mobile-router-en-modems.html
Je hebt dus internet in een oude woning maar niet in de nieuwe woning.
Je wilt van deze oude woning het internet gebruiken in je nieuwe woning, staat die ver uiteen, anders kan je gewoon mss netwerkkabel leggen van de oude naar de nieuwe woning, enfin als dit mogelijk is!
Even ter verduidelijking: wij wonen in de Ardennen, Proximus heeft hier weinig of geen klanten, dus ze doen ook geen kosten om behoorlijke aansluitingen te voorzien. De enige mogelijkheid op internet te verkrijgen bij de nieuwe woning is Voo. Daar dienden we in juni een aanvraag in en zouden nu nog zo'n 11 weken moeten wachten op de aansluiting. Gezien een mens tegenwoordig niets meer kan zonder internet, dient er dus dringend een oplossing gezocht te worden. Voo heeft op dit vlak niets te bieden, dus wil ik tot aan de aansluiting de huidige aansluiting bij Proximus blijven gebruiken.
Zo een stick zou inderdaad voldoende zijn, ik heb er eentje, maar die werkt niet meer; Ik merk ook dat je deze hier niet kan bestellen.
Ik moet alleen op het net, het moet niet gedeeld met anderen.
Ik vroeg er al naar in een winkel, maar kreeg er eerder een ontwijkend antwoord . Ik zal morgen nog maar eens langs gaan in Tongeren, je weet maar nooit. Voor een kabel is 500 m te ver hé. Toch bedankt voor de moeite.
Reputatie 6
Badge +3
Als je een smartphone hebt dan kan je een wifi hotspot maken. Daarvoor moet je wifi tethering aanschakelen. Zoek via Google met merk smartphone op "wifi tethering met xxxx"
ter info -> http://bgctv.skynetblogs.be/#tethering
Reputatie 7
Badge +4
Dag Maggy60

Via onderstaande link kan je info vinden om via mobiel internet te kunnen surfen.

http://www.proximus.be/nl/id_cr_mobroutmod/particulieren/producten/internet/mobiel-internet-/mobile-router-en-modems.html

Er is enkel nog de W-FI router, de USB modem is niet meer beschikbaar jammer genoeg

Ook heb je nog een actief mobile internet abonnement nodig om hier gebruik van te kunnen maken.

Met vriendelijke groeten

Koen
je zegt: Er is enkel nog de W-FI router, de USB modem is niet meer beschikbaar jammer genoeg
Bedoel je nooit meer of tijdelijk?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Elsa,

Er is momenteel geen vooruitzicht dat de USB modem terug in voorraad gaat komen.

En we enkel gaan verder werken met de Wi-FI router.

Mvg,

Koen
Ok bedankt Koen.
Reputatie 7
Badge +1
Als daar 3 of 4G is, kan je van elke smartphone een hotspot maken via tethering. Zoals hier al vermeld, moet je dan best een Smart-abonnement hebben met voldoende datavolume, want 1,5 GB is snel bereikt. Kan ook met een 4G tablet met een gratis datasim als je een Comfortpack hebt, maar dat is maar 500MB.
bedankt Koen, ik heb zo een WiFi-router gekocht, één dag op internet geweest, nu geen internet meer, toegang beperkt meld hij, dus geen mail noch internet... Enig idee wat de reden hiervoor is en/of hoe ik dit kan oplossen?? :?
Dag Maggy60

Via onderstaande link kan je info vinden om via mobiel internet te kunnen surfen.

http://www.proximus.be/nl/id_cr_mobroutmod/particulieren/producten/internet/mobiel-internet-/mobile-router-en-modems.html

Er is enkel nog de W-FI router, de USB modem is niet meer beschikbaar jammer genoeg

Ook heb je nog een actief mobile internet abonnement nodig om hier gebruik van te kunnen maken.

Met vriendelijke groeten

Koen



bedankt Koen, ik heb zo een WiFi-router gekocht, één dag op internet geweest, nu geen internet meer, toegang beperkt meld hij, dus geen mail noch internet... Enig idee wat de reden hiervoor is en/of hoe ik dit kan oplossen??
Die melding krijg ik soms heel sporadisch voor op de laptop ook, en door de wifi adapter kaart te resetten komt dit in orde
(of onder windows gebruik ik 'troubleshoot problems' die het zelfde uiteindelijk doet)
ook soms door gewoon eens te deconnecteren en terug te connecteren op wifi gaat het terug.
Die melding krijg ik soms heel sporadisch voor op de laptop ook, en door de wifi adapter kaart te resetten komt dit in orde
(of onder windows gebruik ik 'troubleshoot problems' die het zelfde uiteindelijk doet)
ook soms door gewoon eens te deconnecteren en terug te connecteren op wifi gaat het terug.

Bedankt, maar dat heb ik allemaal al geprobeerd 😞
mss zijn ze bij Proximus op de hoogte van dit probleem en kunne ze u een oplossing aanbieden.
zou er dan geen mogelijkheid zijn van je wifi-router eens te heropstarten/resetten , mss lost dit ook het probleem op, staat daar niks van in de handleiding.

mss zijn ze bij Proximus op de hoogte van dit probleem en kunne ze u een oplossing aanbieden.
zou er dan geen mogelijkheid zijn van je wifi-router eens te heropstarten/resetten , mss lost dit ook het probleem op, staat daar niks van in de handleiding.

Heb ik intussen ook geprobeerd ook niks 😞
Heb je de mogelijkheid om je sim die nu in de MIFI steekt eens in een ander toestel (bvb smartphone) te steken om zo te zien of dan met 3G/4G op 't internet kan.
Heb je de mogelijkheid om je sim die nu in de MIFI steekt eens in een ander toestel (bvb smartphone) te steken om zo te zien of dan met 3G/4G op 't internet kan. probeerde al op tablet, ook niks 😞 'k zal morgen nog maar eens een poging doen om telefonische hulp te krijgen.
Er kan natuurlijk ook iets aan de simkaart schelen, in een Prox center kunnen ze dit ook testen natuurlijk of een nieuwe geven.
Maar inderdaad als je morgen met de support belt 0800 22 800 zal je horen of ze iets kunnen doen voor u, ze kunne zelf indien nodig een nieuwe opsturen enfin je zal wel horen wat ze daar te vertellen hebben 😉
Reputatie 7
Badge +4
Dag Maggy,

Als het niet lukt mag je ook altijd klantgegevens doorsturen naar 'Het Proximus Team'


Best dan het klantnr, contactnummer en het nummer van het mobile internet.

Dan kijken we alles voor je na.

Mvg,

Koen
Er kan natuurlijk ook iets aan de simkaart schelen, in een Prox center kunnen ze dit ook testen natuurlijk of een nieuwe geven.
Maar inderdaad als je morgen met de support belt 0800 22 800 zal je horen of ze iets kunnen doen voor u, ze kunne zelf indien nodig een nieuwe opsturen enfin je zal wel horen wat ze daar te vertellen hebben ;-)
bedankt voor al je suggestie's, blijkbaar was mijn internet (op onverklaarbare wijze 😞 ) geblokkeerd. het werkt weeral...
Bedankt voor de feedback Maggy,
blij te horen dat het terug werkt voor u
groetjes, Elsa
Bedankt voor de feedback Maggy,
blij te horen dat het terug werkt voor u
groetjes, Elsa

Gewoon nog even ter info: men zei me dat als je kort bij de grens bent (woont) het wel eens kan zijn dat je apparaat wil overstappen naar het sterkere buitenlands netwerk, dat meestal geblokkeerd is om grote kosten te voorkomen. Dit was hier wel niet het geval en gezien ik ook niets aan de instellingen wijzigde, was het antwoord 'het kan gebeuren dat het internet geblokkeerd wordt zonder dat er limieten zijn overschreden'
groetjes en nog eens bedankt.

Reageer