Beantwoord

Eerste factuur: wanneer?

Ben sedert 26 januari 2016 terug Proximusklant, wanneer mag ik mijn eerste factuur verwachten?
icon

Beste antwoord door MarliesR 15 maart 2016, 17:15

Beste Roerdomp18,

Ik stel vast dat je opnieuw klant bent sinds eind januari. De eerst volgende factuur zal u rond de 20e ontvangen. Bij de 'periode' zal duidelijk vermeld staan dat dit voor de periode vanaf 25 januari zal zijn.

U zal de factuur per post ontvangen. Indien je die liever elektronisch ontvangt, kan ik dit gerust aanpassen voor u.

U zal bij de eerste factuur inderdaad een activatiecode ontvangen voor zich in te schrijven in MyProximus. Indien u daar problemen of vragen bij zou hebben, kan u dit gerust aan ons vragen.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,

Marlies
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +6
De klantendienst 0800 22 800, dienst facturatie, kan je hierbij zeker sneller verder helpen. Ook via GSM: 6000
Op je eerste factuur zal je dan een nummer vinden om de e-services, nu MyProximus, te activeren, zodat je verder zo veel mogelijk je abonnement online kunt beheren, maar dat wist je waarschijnlijk al.
MVG
@ Marleen

Bedankt voor de info, ja ben niet zo vertrouwd op dit en andere forums.
Roerdomp18
Had gisteren naar 080022800 gebeld en bij de facturatiedienst konden ze me het ook niet zeggen, ja waar kan je dan nog terecht?
Roerdomp18
Reputatie 7
Badge +6
Dan hoop ik dat iemand van het Proximus Team hier je verder kan helpen.
@Roerdomp,
Je kan je facturen en lopend verbruik ook natrekken op MyProximus
kortingen en promoties kan je daar wel niet direct op zien, alleen op de eindfactuur worden die in rekening gebracht.
Je kan daar ook kiezen voor een papieren factuur die opgestuurd wordt of voor een elektronische die je dus op MyProximus ziet staan.
Er is ook keuze om deze met de bank automatisch te laten regelen via Zoomit .
Reputatie 7
Badge +6
Moet je niet eerst, als 'nieuwe' klant een activeringscode hebben via een welkomstbrief/factuur (van niet meer dan 1 maand oud)om een MyProximus account aan te maken?
@Elsa

Ja nog zoiets, nadat het gesprek met de klantendienstmedewerker afgelopen was kreeg ik een mail van ' billing-noreply@proximus.com betreffende uitschrijving " Mijn elektronische factuur pack/Vaste lijn van Proximus.
Beste klant, we bevestigen uw uitschrijving voor mijn elektronische factuur. Vanaf nu ontvangt u opnieuw een papieren factuur via post of via zoomt.

Ja toen kon ik ook even niet meer volgen, hadden het daar zelfs niet over gehad !!!

Zodoende tja. .....
Reputatie 7
Badge +6
Oeps.
Hopelijk komt hier dan toch een reactie van een medewerker, anders toch nog eens bellen.
@Roerdomp,
Via MyProximus kan je deze keuze altijd veranderen en als je later het terug anders wilt kan je terug je keuze aanpassen papier of elektronisch.
Reputatie 7
Badge +6
Elsa, ik hoop dan maar dat Roerdomp op MyProximus kan, als nieuwe klant, als ze (nog) geen (geldige) activeringscode heeft, anders wordt het een vicieuze cirkel.
Inderdaad Marleen!
Nog wat info in dit verband:
Klantnummer, factuurdatum en activeringscode
Zoekt u een van deze gegevens om u in te schrijven op MyProximus? Of hebt u uw klantnummer nodig om met onze klantendienst te bellen?
Vind ze terug op uw factuur of welkomstbrief:
•Op de factuur van uw internet-, tv- of vastelijnabonnement, vindt u bovenaan uw klantnummer (9 cijfers) en factuurdatum.
Onderaan rechts vindt u de activeringscode (8 karakters – cijfers en hoofdletters).
Let op: neem enkel factuurdatum en activeringscode van een factuur die niet ouder is dan 1 maand.
•Uw welkomstbrief vermeldt ook al deze gegevens maar houd er rekening mee dat deze brief slechts 1 maand geldig is.
•Hebt u enkel gsm-nummers op uw factuur, dan vindt u bovenaan uw "Klantenrekening" (8 cijfers).
Ontvang ze per sms of per post:
Doe hiervoor online een aanvraag of bel ons:
•Online: Geef uw vast of gsm-nummer van Proximus op
-> surf naar -> https://login.belgacom.be/MBPWeb/mbp/activationLetterSMS?execution=e4s1&lang=nl&_ga=1.90922269.689135196.1456649287
•Bel met uw vaste lijn van Proximus: 0800 22 263 (enkel voor particulieren).
•Bel met een andere lijn: 0800 22 800 (enkel ontvangst per post).
We sturen daarna de gegevens op: of per sms naar uw Proximus-gsm-nummer of per post naar uw factureringsadres.
Reputatie 7
Badge +6
Zo zou het toch moeten lukken (hopen we, hé) ! :8
Reputatie 1
Beste Roerdomp18,

Ik stel vast dat je opnieuw klant bent sinds eind januari. De eerst volgende factuur zal u rond de 20e ontvangen. Bij de 'periode' zal duidelijk vermeld staan dat dit voor de periode vanaf 25 januari zal zijn.

U zal de factuur per post ontvangen. Indien je die liever elektronisch ontvangt, kan ik dit gerust aanpassen voor u.

U zal bij de eerste factuur inderdaad een activatiecode ontvangen voor zich in te schrijven in MyProximus. Indien u daar problemen of vragen bij zou hebben, kan u dit gerust aan ons vragen.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,

Marlies
Badge +3
Het zal een meteen van een maand of 2 zijn dan, we zijn inmiddels al half maart 🙂 Hou je maar vast Roerdomp18 .
Reputatie 6
Badge +3
Hier klopt toch iets niet want facturen zijn nu maandelijks.
Straks wordt Roerdomp nog afgesloten wegens wantbetaling !
Ja we zijn toch weer 26 maart en nog steeds geen factuur. Ik hoop ook 2 maanden de tijd te krijgen om te betalen ( grapje
Reputatie 6
Badge +4
Moet je niet eerst, als 'nieuwe' klant een activeringscode hebben via een welkomstbrief/factuur (van niet meer dan 1 maand oud)om een MyProximus account aan te maken?
Neen, want ook op de "Welcome letter" die nieuwe klanten krijgen, staat er een activatiecode.
Reputatie 7
Badge +6
Neen, want ook op de "Welcome letter" die nieuwe klanten krijgen, staat er een activatiecode.

Euhhhh: Welcome letter = welkomstbrief toch, zoals ik vermeld had. ?????
Gisteren 30 maart nog eens geïnformeerd bij de klantendienst en men kon blijkbaar niet meer zeggen dan dat ze er waarschijnlijk mee bezig zijn . Ik begrijp dit niet ...... deze vraag ook online via het webformulier gedaan op 14 maart. Meer dan de melding van .....uw aanvraag met referentie 25304738 is nog in behandeling !. Die behandelingen duren toch wel erg lang. Denk eraan om toch maar een andere oplossing te zoeken voor ik een torenhoge factuur mag verwachten als dit nog lang aansleept .
Dit moet toch echt wel een probleem zijn : met die behandelingen is er juist niemand mee bezig zou je denken!!!
Reputatie 7
Badge +6
Ik krijg altijd een mail over de nieuwe factuur rond de 4de/5de van elke maand. Misschien kan je dan nog eens bellen naar de klantendienst en is hopelijk alles 'behandeld' en verwerkt.

Reageer