Een nieuw bericht plaatsen? Enkele tips!

• 11 december 2015
  • 12 reacties
  • 960 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4
  • Community Manager
  • 425 reacties
Wanneer je een nieuw bericht wil plaatsen op dit forum, omdat je bijvoorbeeld iets wil bespreken of omdat je een vraag hebt, dan kan je dat makkelijk doen door bovenaan in het menu op Stel je vraag te klikken.
Maar er zijn ook enkele "geavanceerde" mogelijkheden die ik je hier graag uitleg.

Tags

Je kan onderaan je bericht 1 of meerdere tags toevoegen. Je kan deze volledig zelf kiezen. Op die manier wordt het mogelijk om berichten met dezelfde tag snel terug te vinden (door op de tag te klikken).

Veel gebruikte tags verschijnen ook op de homepage, in deze box:

Berichtopties

Onderaan het tekstveld vind je een menu met meerdere knoppen.

Hiermee kan je afbeeldingen toevoegen aan je bericht of links plaatsen naar video's (bv. op Youtube). Je kan ook een Poll aanmaken of emoticons toevoegen. Ben je een echte forum guru en plaats je liever lange berichten, dan kan je opmaak toevoegen aan je bericht met bb-code. De uitleg hiervoor zie je door op het vraagteken te klikken.

Is het een vraag? Of niet?

Naast de knop om je bericht te plaatsen, kan je aanduiden of je bericht een vraag is of niet.

Een vraag stel je wanneer je vast zit met een probleem waarbij je hulp nodig hebt van een andere forum gebruiker. Wanneer je gewoon iets wil bespreken of voorleggen aan andere gebruikers, dan is het geen vraag.

Wat is nu het verschil?
Wanneer een topic als vraag wordt gemarkeerd, dan kan de vraagsteller achteraf een antwoord aanduiden als beste antwoord. Zo kan je de persoon die je geholpen heeft tonen dat je zijn of haar hulp waardeert.
Wanneer je andere gebruikers die een vraag hebben, wil helpen, dan kan je makkelijk alle onbeantwoorde vragen terugvinden via onze navigatie: klik gewoon op de link Onbeantwoorde vragen.

Er zijn ook meerdere moderatoren actief op het forum. Zij zullen af en toe zelf tags toevoegen of antwoorden aanduiden als "beste antwoord". Ook zijn zij er om jullie verder wegwijs te maken doorheen dit forum.

12 reacties

Ben je een echte forum guru en plaats je liever lange berichten, dan kan je opmaak toevoegen aan je bericht met bb-code. De uitleg hiervoor zie je door op het vraagteken te klikken.

Ik val wel in herhaling maar zorg dan a.u.b. dat dit eenvoudiger gaat dan met bb-code er zijn genoeg forums die dit bewijzen waar Je in een soort html editor je opmaak kunt maken zodat het er zeer mooi en professioneel uitziet.

Een voorbeeld is jullie eigen Skynet blogs methode van het invoeren met Html editor, dus als het daar kan waarom dan hier niet!!!
Reputatie 6
Badge +4
Ben je een echte forum guru en plaats je liever lange berichten, dan kan je opmaak toevoegen aan je bericht met bb-code. De uitleg hiervoor zie je door op het vraagteken te klikken.

Ik val wel in herhaling maar zorg dan a.u.b. dat dit eenvoudiger gaat dan met bb-code er zijn genoeg forums die dit bewijzen waar Je in een soort html editor je opmaak kunt maken zodat het er zeer mooi en professioneel uitziet.

Een voorbeeld is jullie eigen Skynet blogs methode van het invoeren met Html editor, dus als het daar kan waarom dan hier niet!!!

Hallo,

zoals hier al gezegd, zullen we bekijken of we hier een mouw aan kunnen passen...

Groeten!
Reputatie 3
OK Bram ik ben in volle verwachting 😉
Ik hoop het ook Oma dat dit binnenkort mogelijk wordt, dus ik ben ook in verwachting :-))
Reputatie 6
Badge +4
Als iedereen in verwachting is, dan wordt dit nog een zéér vruchtbaar forum 😉
@bram , kleine tip als collega community manager en Buffalo fan ... als je in de bevestigingsmail zegt 'stel jezelf voor' maak dan die topic heel erg zichtbaar want ik vind die niet 😃

Comm managers moeten elkaar bijstaan he
Reputatie 6
Badge +4
@bram , kleine tip als collega community manager en Buffalo fan ... als je in de bevestigingsmail zegt 'stel jezelf voor' maak dan die topic heel erg zichtbaar want ik vind die niet 😃

Comm managers moeten elkaar bijstaan he

Goede tip, Fathersha!
Maandag zullen we met het team eens de koppen bij elkaar steken, hoe we dit concreet kunnen verbeteren! Prettig weekend!
Badge
Het forum ziet er netjes uit. Nog even wennen.
Maar dat gaat goed komen.
Fijne avond 😃
Reputatie 7
Badge +1
Ik hoop het ook Oma dat dit binnenkort mogelijk wordt, dus ik ben ook in verwachting :-))
Dat is dan hopelijk niet voor binnen 9 maanden toch?🆒
Badge
Hallo,
Het is wennen in deze nieuwe omgeving, ziet er leuk uit
Niet opgeven en we zijn het zo weer gewoon.
Mvg,
@Sinjoor, Een ezeldracht duur wel iets langer 😃
Reputatie 6
Badge +2
10 maanden om precies te zijn, dus 1 maand meer dan van de mens.

Reageer