Een HD en Ketnet/Canvas HD ontvangst probleem

  • 12 October 2011
  • 43 reacties
  • 6055 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Sinds enkele weken zijn deze zenders niet correct te bekijken. 'in mijn straat)

Heb dit al meerdere malen gemeld.

Heb vandaag noodgedwongen de VRT hierover gecontacteerd, daar het probleem blijft aanslepen.

Zij zullen met Belgacom contact opnemen daar het overduidelijk is dat het probleem bij Belgacom zit.

Ik ga niet alle eerdere berichten hierover hier opsommen of posten.

Ik hoop dat er eindelijk werk van word gemaakt om dit op te lossen.

Stotterend geluid bij een uitzending is alles behalve prettig zoals gisteren bij de voetbal op Canvas.

mvg,

43 reacties

Hier in Meise geen problemen.
heden avond twee maar geluidsonderbrekingen gehad

1x bij het afspelen van een SD opname : was opgelost na stop / hervatten
1 x bij het afspelen van HD zender 611 : was opgelost na het wegzappen terugzappen

wel twee maal exact hetzelfde geluidsprobleem

't was raar fenomeen, 't was niet meer te verstaan wat er gezegd wordt, moest het nog voorkomen zal ik het eens opnemen

mvg
Ik doe wel om de maand uit gewoonte een FR van de decoder en mss is het daarmee dat ik minder van die problemen heb !?
factory reset is hier nog niet zolang geleden gedaan geweest

ik heb dat fenomeen gisteren nog een derde keer gehad bij het bekijken van een SD opname op harde schijf in chase play... drie keer op een avond vind ik veel... nooit eerder gehad, wou het geluid opnemen maar kwam na 30 seconden vanzelf goed. fenomeen is moeilijk te omschrijven, kan in elk geval zeggen dat op dat moment er niets meer te begrijpen was van wat er gezegd werd.

hopelijk komt dit niet meer voor

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Ik zal de persoon die bij Belgacom dit opvolgt ervan op de hoogte stellen.

Uit ervaring hier bij mij weet ik dat het een probleem is met de codec in de encoder bij Belgacom.

Hier is alles nog steeds perfect met het Geluid op Een HD en Ketnet/Canvas HD


mvg,

Patrick

Hier nog eens het één en ander getest. Bij opnames heb ik het probleem niet: Ik heb gisterenavond gechecked: Op de intro van "Het goddelijke monster" op Eén HD constant haperingen, vanmorgen de opname bekeken: geen haperingen. Dan eens op Eén HD afgestemd: haperingen. Wanneer ik efkes op pauze zet en dan verderspeel (dus dan bekijk ik eigenlijk een opname): geen haperingen meer.
Heb constant storingen in geluid (kleine dropouts) op éénHD en canvasHD. Zowel op de harde schijf als rechtstreeks. Ik heb een V4 decoder en HDMI aansluiting. Technieker is al langs geweest maar kon het probleem niet verhelpen. Ik kijk dus niet meer in HD wat ik heel spijtig vind.
Ik woon in Sint-Truiden (limburg)
Punker, ik ben toch wel blij met deze reactie. Nu weet ik tenminste dat er nog zijn met dit probleem. Ook dank aan Patrick dat hij dit gaat doorgeven aan de juiste persoon. Maar volgens Patrick zou de codec van de encoder het probleem zijn, nu die encoder is dat bij Belgacom zelf of zit die in onze decoder?


Ik moet eerlijk zeggen dat ik het op den lange duur niet meer begrijp!
Als het in de encoder zit bij Belgacom waarom heb ik er dan geen last van en anderen dan weer wel !!??
Heeft de ene decoder dan last van het het gecodeerde signaal en de andere dan weer niet?
Reputatie 7
Badge +1
Vanavond terug geluidshaperingen op Canvas HD.....
Zaterdag heb ik rond 22u plots een reset gehad van mijn decoder, zomaar. Sindsdien geen geluidsonderbrekingen meer gehad op EénHD. Dat is toch een bizar probleem als jij het nog gehad hebt op CanvasHD. Ik zou zeggen, nogmaals de hulplijn Eva vragen om dit verder te onderzoeken.
Ik heb nog altijd geluidsonderbrekingen op EénHD, CanvasHD en vtmHD
Antwoord van Scarlet op mijn probleem:

We hebben uw lijn gecontroleerd en die ziet er inorde uit.

Vermoedelijk ligt het probleem bij de software van BelgacomTV.
Echter zal er tussen 22/11 en 24/11 een firmware update van belgacom gelanceerd worden waarmee dit probleem waarschijnlijk opgelost zal zijn.

Wat u altijd kan doen is een reset uitvoeren van de tv decoder:

1. Haal de tv decoder uit het stopcontact.
2. Steek het er terug in
3. Houd onmiddelijk 3 knopjes tegelijkertijd in op de tv decoder zelf in (niet de afstandsbediening): Aan/Uit-knop + Menu + OK
4. Als u op het schermpje van de tv decoder de boodschap ( FACR of factory reset ) ziet mag u de knopjes loslaten.

Het toestel wordt nu teruggezet naar de fabrieksinstellingen en zal de software van BelgacomTV volledig herinstalleren.

Met vriendelijke groet,

Scarlet Klantendienst
die firmware update is wellicht al gepust bij belgacom zelf, ik heb toch al een tweetal weken geleden de firmware rel5.reno.myrioi--31 binnen getrokken.

het is eigenlijk van op dat moment dat ik zelf last ben beginnen krijgen van haperingen in het geluid, maar deze beperken zich niet tot één hd & canvas hd, vandaar een ander topic; nl soms geluidsproblemen, geluid begint te haperen

mvg
Ik heb eens een factory reset gedaan en heb nu de 31 softwareversie. Sindsdien geen haperingen meer.
Reputatie 7
Badge +1
"Echter zal er tussen 22/11 en 24/11 een firmware update van belgacom gelanceerd worden"

Is dat dan die ....31 software op de decoder ? die kon je dan in principe al met een FR binnenhalen ? net zoals met de nieuwe interface in april ?

Ik denk het wel want ze zullen maar tijdelijk zelf de nieuwe softw. pushen bij bepaalde proefpersonen tot het systeem als stabiel beschouwd wordt en dan tussen 22/11 en 24/11 dan geleidelijk aan bij ierdereen. Zo denk ik toch dat ze normaal te werk gaan.

Reageer