Echo uit luidsprekers

  • 28 July 2012
  • 2 reacties
  • 193 Bekeken

Hi,

Eerst introductie: We hebben dus Belgacom TV, waarvan de decoder via Digital Out aangesloten is op de Digital In van onze HT-D5500 Blu ray Surround van Samsung, via HDMI krijgen we beeld van de Decoder die aangesloten is op een HDMI ingang van onze UE40ES7000 TV van Samsung.

Verder zijn een PS3 en een laptop via HDMI aangesloten op elke een HDMI ingang op de blu ray speler en een HDMI out dan naar een andere HDMI ingang van de TV.

Op surround is ingesteld dat geluid via Surround gaat en niet via luidsprekers van TV

Sedert vandaag last van een echo die uit luidsprekers komt als we kijken naar Belgacom TV. PS3, laptop en kijken naar DVD's en Blu Rays geven echter geen echo door de luidsprekers. Dit zonder enige instelling te veranderen.

Al keer de instellingen opnieuw ingesteld op de Surround, ook al paar keer de Decoder heropgestart en als laatst een Factory Reset gedaan van de Decoder waar ik nu Charles heb ipv die vorige, maar geen veranderingen...

Dus daarom nu een oproep naar jullie toe voor een mogelijke oplossing.

Ik wil geluid verder via luidsprekers van Surround blijven behouden, dus rechtstreeks geluid via TV wens ik niet (werkte eerst wel op normale manier) en geen plaats meer op Surround om de Decoder via HDMI aan te sluiten.

Bedankt!

2 reacties

Direct een oplossing zie ik niet !

maar wat ik mij wel afvraag is, of uw Charles al niet op je decoder stond nog voor je de factoryreset gedaan hebt.

Want voordien werkte alles correct ook met de ander toestellen en alleen het geluid van decoder geeft echo dus ik heb een sterk vermoeden dat Charles je liggen heeft !!

Spijtig dat er geen optie bestaat om eens terug te keren naar de vroegere software op de decoder dan zou je dit direct kunnen weten.

Je hebt waarschijnlijk maar één decoder anders zou je die andere decoder eens in de plaats kunnen zetten met de oude software erop.

Ik zou in ieder geval eens via een privé bericht dit probleem doorsturen aan Eva van BGC met een ref naar je post hierboven.

groetjes, Elsa
Neen, toen het begon had ik nog Reno, eerst gecheckt en dan pas de Factory Reset gedaan, ook omdat ik dacht dat dit ging een oplossing bieden, of dat nieuwere firmware meer instellingen ging hebben qua geluid, zoals een PS3

Reageer