Dynamic DNS werkt niet meer op b-box2

  • 13 March 2013
  • 3 reacties
  • 908 Bekeken


Hi,





Ik vindt niet direct een ander topic dat hierover gaat dus maak ik een nieuwe aan.





Situatie: wanneer men vanaf eigen wifi of lan naar de b-box navigeert via 192.168.1.1, dan komik probleemloos op de bbox pagina.


Wanneer ik via de DynDns surf naar de bbox (vanaf mijn intern LAN/WIFI) (met een updated ip -zowel in de bbox als op de dyndns service) dan krijg ik volgende melding:





Als ik dan tenslotte vanaf een andere internetverbinding, bv. 3G of wifi op het werk dan kwam ik vroeger op dezelfde melding, maar kom ik nu op men NAS uit die er sinds gisteren staat..


-----






Your internet connection is up, please close your browser and restart it again.

Uw internetverbinding is hersteld, gelieve uw browser eerst te sluiten en
daarna opnieuw te starten.

Votre connection internet fonctionne correctement, veuillez fermer votre
navigateur et le redémarrer.





-----





Uiteraard zal dit alweer met een update te maken hebben, heb reeds met de helpdesk gebeld, die kerel begreep er niet veel van, en vroeg het aan zijn 'supervisor' > antwoord: Belgacom geeft geen ondersteuning op deze instellingen, u kan instellen wat u wilt maar wij geven geen hulp of uitleg bij de opties van de bbox, wij beperken ons tot het WIFI gedeelte en that's it..





Dit is zeer vervelend want nu geraak ik van buitenaf niet meer in de modem..



Ook voor andere klanten heb ik dit probleem, waar ik dan zelfs geen foutmelding krijg maar dat gewoon de pagina blijft laden en er niks komt..



-----



Mijn wens: zoals een maand of 2 geleden het was;



- ik geef mijn extern ip in bv. 81.254.65.85 vanop een locatie buiten mijn huis, dan wil ik op de bbox komen (port80)

- ik geef mijn extern ip in bv. 81.254.65.85 vanop een pc bij mij thuis dan wil ik ook op de bbox komen (port80)

- als ik bijvoorbeeld 1 van de beveiligingscameras of een nas ofzo wil bekijken dan wil ik dat doen via deze manier; ik geef thuis of het werk mijn ipadres in: bv; 81.254.65.85, en dan zet ik er een dubbelepunt achter met het poortnummer van het apparaat.

bijvoorbeeld voor de printer: 81.254.65.85:110





Iemand die dit snapt en wat uitleg kan verschaffen 🙂?



Thx!



Grt.




3 reacties













Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er met de laatse firmware inderdaad problemen zijn met instelling Dyn DNS!


Mss zal er wel nog iemand anders reageren die er er iets meer zal over weten.







Groetjes, Elsa




















Johan , je zegt: 'Er draait een programma op Nas dat regelmatig gegevens naar dyndns bijwerkt'


waarschijnlijk is dit het belangrijkste om het goed te laten werken !


Wat eigenlijk op het zelfde neer komt zoals ik hierboven aanhaalde :

'Je kan dan een ddns service installeren op je computer'.








Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter


















  1. Surf naar je modem interface als administrator
  2. Advanced settings -> Route -> Dynamic DNS
  3. Connection to Update: WAN PPPoE
  4. Offline NIET aanvinken!
  5. User Name: de username die je aangemaakt hebt bij dyndns daarstraks
  6. Password: het paswoord die je bij dyndns gebruikt
  7. Host Name: voorbeeld “bewaking.dyndns.com”






Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reageer