Beantwoord

DVD

  • 13 January 2017
  • 5 reacties
  • 673 Bekeken

Kan ik met mijn DVD (LG) 1 jaar oud nog films opnemen op Proximus?
icon

Beste antwoord door Martin 13 January 2017, 14:30

Bekijk origineel

5 reacties

Je kan kopieren via de scart stekker van decoder naar DVD recorder.
Beste, ik heb gedaan wat U gezegd hebt maar ik kan geen posten vinden op mijn DVD ,ook niet met automatisch of handmatig programeren. Ik kan wel degelijk opnemen op de post waar de TV opstaat maar dan enkel sneeuw. Zou er ook geen mogelijkheid bestaan met een HDMI kabel? Alvast bedankt voor de uitleg.
Het is wel het video beeld van je decoder (zender die je gekozen hebt op je decoder) dat doorgegeven wordt naar je DVD recorder via scart, dat je kan opnemen, via HDMI gaat dit niet wegens de kopierbeveiliging.
Reputatie 6
Badge +2
Beste, ik heb gedaan wat U gezegd hebt maar ik kan geen posten vinden op mijn DVD ,ook niet met automatisch of handmatig programeren. Ik kan wel degelijk opnemen op de post waar de TV opstaat maar dan enkel sneeuw. Zou er ook geen mogelijkheid bestaan met een HDMI kabel? Alvast bedankt voor de uitleg.
Je wilt met uw DVD recorder opnemen van zenders die Proximus verdeelt, in dat geval moet ik je teleurstellen omdat het namelijk niet mogelijk is.
Uw DVD recorder bevat enkel een analoge tuner en dus kan er alleen van de analoge kabel opgenomen worden, je kan dus uw DVD recorder niet rechtstreeks op het Proximus TV netwerk aansluiten, dat kan je alleen met een TV decoder (V4, V5 en V5 mini) want die provider werkt totaal met een ander systeem dan de kabelmaatschappijen.
Het enige wat je kan doen is uw TV decoder verbinden met uw DVD recorder door middel van een HDMI kabel zoals Martin aanbeveelt en ofwel via de decoder rechtstreeks opnemen op uw DVD recorder ofwel eerst opnemen op uw TV decoder en dan kopies maken van uw opnames.
Hetgeen ik eigenlijk uitleg staat ook beschreven hier ook aansluiting staat schematisch weergegeven
De DVD recorder zoals je daar kunt zien is verbonden via scart aan de proximus decoder,
de DVD recorder kan je verder wel via HDMI aan een HDMI ingang van je TV aansluiten net zoals
je uw proximus decoder ook via een hdmi kabel aan een andere HDMI ingang van je TV aansluit.

Reageer