Beantwoord

Dubbele nummers sinds toevoeging Viceland


Reputatie 7
Badge +2
Heel vreemd, bij mij staan op 104 arte Belgique en op 105 TV5 Monde FBS. Echter sinds gisteren heb ik twee kanalen met nummer 104 en 105, respectievelijk Viceland NL en FR. Iemand die ook dat probleem heeft? Herstart van de decoder leverde voorlopig niets op.
icon

Beste antwoord door Martin 2 June 2017, 13:24

Bekijk origineel

18 reacties

ik heb dit ook vroeger al voor gehad als er nieuwe zenders bijkomen, toen heb ik dit wegegekregen door een reset van de decoder want heropstart werkte toen ook niet, je kan altijd even proberen.
even gecheckt maar ik heb dit niet voor met viceland geen overlapping staan gewoon op 104 en 105
maar aangezien je vroeger 104 arte Belgique en op 105 TV5 Monde FBS staan had zal je je moeten verplaatsen van kanaalnummer vrees ik
Mijn vader beweert dat hij dit ook voor had met evenaar die op een oud nummer van een ander zender kwam als overlapping en dan heeft hij dit oud kanaal op een ander nummer gezet en 't was in orde.
ik denk dat je dit voor krijgt als je vroeger zelf je kanaalnummer veranderd hebt en iemand die deze op default laat staan of terugzet op default, het dan niet zal voorvallen dat kanalen overlappen bij toevoeging van een nieuw kanaal.
Voor proximus zal 104 en 105 vrij zijn en doordat je zelf kanalen ragschikt schuiven de ander kanalen ook op waardoor er waaschijnllijk kanalen opgeschoven zijn bij op 104 en 105.
Reputatie 7
Badge +2
Bedankt voor de reply. Ik zal es een volledige reset proberen. Het blijft wel heel raar. De nummering werkte bij Telenet toch wel veel beter.
Inderdaad bij PXM is dit zeker niet gebruiksvriendelijk te noemen.
Reputatie 4
Badge +1
Weet je hoe dat komt dat heb ik hier als eerste deze week gemeld maar wie geloofde mij weer niet. Degene van dit Forum Van Proximus zogezegd ik moest al mijn zenders doodleuk op de standaard versie zetten en alles zou goed komen. Nu zie je het. Ik heb al Weken geleden gezegd dat die zender-gids op geen fluit trekt want als je zenders verzet blijven zenders die je eerder hebt gezet op een bepaalde plaats nooit staan; Ik denk dat ik meer verstand heb dan zij die daar werken.
Reputatie 4
Badge +1
Bedankt voor de reply. Ik zal es een volledige reset proberen. Het blijft wel heel raar. De nummering werkte bij Telenet toch wel veel beter.

Ik heb hier toen van alles geprobeerd om die dubbele zender op 161 te splitsen en dit ging ook niet wet reset of reset van decoder of eerder wat.
Dat lukte vroeger wel, omdat het toen ook zo was dat de zendervolgorde ook op default kwam te staan maar nu is dit niet meer het geval bij een reset van de decoder (al valt het blijkbaar uitzonderlijk wel nog voor, volgens sommigen melden, bij een reset)
Reputatie 4
Badge +1
Kan hier nu eens geen normale tv-gids gemaakt worden zoals bv. bij Telenet; Dan hoeft die er noch niet het zelfde uit te zien maar gewoon dezelfde methode van werken; Dat je zenders er uit haalt en plaats in de gids waar open gaten zijn; Duidelijker dan als ik het aan een kind van 3 uitleg kan ik niet zijn; Die methode van hier is verkeerd zenders blijven ten eerste al nooit staan die geplaatst zijn voor je er later nog plaatst; En wie het niet doed zal het ook nooit weten, dus de helft van die ingenieurs bij jullie weten dat niet, dus ik zeg het nu omdat ik het weet. Waarom iets uit de Sience Fiction en niet iets eenvoudig zoals bij Telenet dat je zelf kan kleuren naar eigen smaak maar gewoon het principe veranderen. Zenders verplaatsen door uitnemen en in die lijst zetten bv. men neemt er 5 uit en zet er 5 in. Die 5 blijven dan ook staan omdat dat ook geen schuivende balk is; Ik denk bij jullie is er een probleem daar blijft iets staan balk of nrs. de rest schuift daar die balk van Telenet is ander daar heb je dat niet, Trouwens jullie hadden vroeger ook goede balken waar zijn die gebleven?
Reputatie 7
Badge +1
Heb ik ook voor gehad. Gewoon de zenders hernummerd en verder geen probleem. Geen reset voor nodig.
Inderdaad zo heeft mijn vader het ook gedaan.
Er zou wel een systeem moet ingebouwd zitten die vaststelt of de kanalen 104 en 105 reeds bezet zijn als je zelf de herschikking van de kanalen gedaan hebt, zodat dit overlappen niet kan voorvallen.
Reputatie 4
Badge +1
Ja, heel leuk als je al die zenders aan het verzetten bent en de 1 ste komt die zender er bij en je kan terug beginnen. als men eerst hun prul buiten gooid zoals oude decoders waar klanten moeten mee knoeien en een degelijke zender-gids fabriceren waar zoiets niet meer kan op voor komen. die zender-gids is gemaakt door Bart kaël. Waarschijnlijk stond die ergens met die gids te zingen op de grote Markt, maar dat wil nog niet zeggen dat men hier steeds als klant de zenders moet op basis volgorde gaan zetten. dit is namelijk een keuze die proximus zelf toelaat aan zijn klanten en anders laat men die gewoon weg, punt uit.
Reputatie 7
Badge +1
Wat ik ook voor heb is als ik mijn zenders hernummer op mijn V5 decoder zet hij de zenders op mijn 2 de decoder, V5 mini, terug in de PX volgorde. Moet dan mijn V5 mini decoder weer uit en aan zetten om alles weer synchroon met de V5 decoder te zetten. Hebben jullie dit probleem ook en is hier een oplossing voor.
Eigenlijk is dit ook niet altijd goed dat die synchroon lopen , want als iemand van het gezin op de tweede decoder een andere volgorde wilt, wat dan ?
Reputatie 7
Badge +1
Nee hier is altijd alles synchroon. Vinden dat het makkelijkste. Daarom is dit heel vervelend.
Reputatie 7
Badge +4
Wanneer je de zenders aanpast op 1 decoder zal deze volgorde ook gebruikt worden op de andere decoders, het kan zoals Antoon zegt nodig zijn om de decoder eens te herstarten voordat de volgorde op de andere decoders zijn aangepast, het is helaas nog niet mogelijk om per decoder een persoonlijke zender volgorde te kiezen.
Reputatie 7
Badge +1
Wanneer je de zenders aanpast op 1 decoder zal deze volgorde ook gebruikt worden op de andere decoders, het kan zoals Antoon zegt nodig zijn om de decoder eens te herstarten voordat de volgorde op de andere decoders zijn aangepast, het is helaas nog niet mogelijk om per decoder een persoonlijke zender volgorde te kiezen.

Hoe komt het dan dat de zenders op de V5 mini elke keer weer naar de begin nummering van PX gaat terwijl ik hier niets aan doe.
Reputatie 7
Badge +4
Dat is niet de bedoeling , wanneer je dit merkt kan je het best even doorgeven dan kan ik laten nakijken hoe het komt dat deze terug op standaard volgorde staan.
Reputatie 4
Badge +1
Wat ik ook voor heb is als ik mijn zenders hernummer op mijn V5 decoder zet hij de zenders op mijn 2 de decoder, V5 mini, terug in de PX volgorde. Moet dan mijn V5 mini decoder weer uit en aan zetten om alles weer synchroon met de V5 decoder te zetten. Hebben jullie dit probleem ook en is hier een oplossing voor.

Denk dat men zelf niet weet wat daar aan de hand is, maar ik zeg sat dit aan die gids ligt want dat is gelijk een harmonica.. Daar om verschuiven ook je zenders van plaats als je die op een wel bepaalde plaats zet. Kan je heel goed zien als je het voetbal abonnement hebt. Je zal geen één zender van 11 op zijn plaats vinden als je al jouw zenders hebt gezet.

Reageer