Dual channel op 2,4ghz bbox3


Ik was vandaag terug even naar de selectie van mijn 2.4GHz aan het kijken ( niet al mijn toestellen werken op 5GHz en het is handig om te zien of ik niet teveel storingen van buren en andere toestellen krijg). Toen viel me de selectiebox 20MHz op, blijkbaar kan je die vervangen naar 40 MHz en dus 2 kanalen ipv 1 gebruiken.



Het is een beetje jammer dat je zo'n dingen altijd zelf moet zien te vinden en het niet bijvoorbeeld hier:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html#/section1 beschreven staat.
Of dat bij een firmware update van bbox3 een change list beschikbaar is.

27 reacties

En welke bedrijven doen dit dan niet of eerlijke reclame bestaat dat dan wel enz.....
Als dat moest waar zijn kan testaankoop hun boeken toe doen :-))))
tja, in telecom loopt het toch een beetje de spuigaten uit. Bedrijven naar consumenten over het algemeen: wat telenet en proximus doet is meer in de vorm van bv 99% procent van alle Belgische vrouwen (kan ook mannen zijn, maar dat kom je weinig tegen in reclame tenzij voor bier) vinden dit product goed, en in kleine letters niet leesbaar uit een steekproef van 100 geselekteerde personen die we een gratis sample gezonden hebben. En testaankoop? mooie reviews maar ze gebruiken dezelfde agressieve reclame om klanten te ronselen, wat er niet beter op zal worden dit jaar aangezien ze als bedrijf ontzettend veel verlies hebben geleden.

Reageer