Beantwoord

Dringend een reactie van een Proximus medewerk(st)er gevraagd!

  • 12 March 2017
  • 5 reacties
  • 317 Bekeken

Ik schrijf dit bericht, omdat ik een beetje geschrokken ben. Ik schrijf nav de zwemmer Pieter Timmers, wiens naam en andere persoonlijke gegevens blijkbaar door terroristen werden gebruikt ivm een Lampiris aansluiting in Schaarbeek.

Ik heb zelf een week geleden een e-mail van Proximus ontvangen ivm de bevestiging van een zogenaamde afspraak met een Proximus technieker ivm de installatie van een aansluiting in Schaarbeek, die ik nooit aangevraagd heb. Ik woon heel ergens anders in Vlaanderen, net als de gedupeerde Pieter Timmers. Ik heb de Proximus e-mail direct gedeleted, omdat ik dacht dat het een spambericht was, zogenaamd van Proximus afkomstig. Ik weet niet of het een aansluiting voor tv, internet of vaste lijn of een heel pack betrof. Ik dacht het is spam, weg ermee. Er stond een huisadres bij in Schaarbeek, maar dat weet ik ook niet meer, enkel dat het Schaarbeek was, net als bij Pieter en dat de technieker daar ging langskomen voor de installatie.

Sinds ik deze avond op het journaal van 19.00 uur het verhaal van Pieter Timmers vernam ivm een Lampiris aansluiting door terroristen op zijn naam, ben ik toch wel wat geschrokken. Is mijn naam (en mijn e-mailadres) misschien ook door onbekenden gebruikt voor een Proximus aansluiting in Schaarbeek, waar ik niets van afweet?

Kan een Proximus medewerker alsjeblieft zsm voor mij nazien of mijn naam en e-mailadres (die ik liever in een privébericht aan een medewerker laat weten) enkel en alleen met mijn enige echte aansluiting vebonden is en niet ook met een aansluiting in Schaarbeek (zogezegd als 2e adres, werkadres, ... wat ik dus niet heb!!!). Ik wil voorkomen dat ik plots facturen of een deurwaarder krijg voor een aansluiting in Schaarbeek, die ik nooit aangevraagd heb.

Bij voorbaat hartelijk dank om het na te zien en mij (hopelijk) gerust te stellen, Proximus!

Als ik trouwens kijk bij MyProximus, zie ik wel echt alleen mijn eigen aansluiting staan. Desalniettemin wil ik Proximus dringend verzoeken om na te zien of ik (mijn naam en mijn e-mailadres) niet ook met een extra aansluiting in Schaarbeek verbonden ben, die via MyProximus mischien niet te zien is?

( het toeval wil dat ik zelf per 1 april verhuis en ik ga het nieuwe adres in dezelfde gemeente als waar ik nu woon nog aan Proximus doorgeven, maar ik wil eerst gerustgesteld zijn ivm bovenstaande)
icon

Beste antwoord door Martin 12 March 2017, 08:55

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Ondertussen contact gehad met het Proximus Team.

Het gaat zeer waarschijnlijk om spamming / phishing.

Gelukkig maar ...

Een volgende keer bewaar ik zo'n mail en stuur hem
voor de zekerheid door naar abuse@proximus.com.

Het zou kunnen dat het klantinfo@proximus.be was,
Martin. Ik weet het niet zeker, maar ik denk het wel.

Dank voor de reacties! Mag slotje op dit topic komen.
@proximus.com is inderdaad een mail adres dat bestaat bij proximus zoals bijvoorbeeld het mail adres : abuse@proximus.com maar of er met dit ades ook phishing mails worden rondgestuurd, daarheb ik geen idee van?
wel wordt er phishing mai verstuurd met volgend adres : noreply@proximussupport-nl.be
ook nog proximuss@t-online.de, klantinfo@proximus.be
Dank voor jullie reactie, Martin en Wim. Ik zal een privébericht met mijn gegevens naar het Proximus Team sturen via de link.

Ik meen me trouwens te herinneren dat de betreffende mail eindigde op @proximus.com Kan het dan toch nog om spam of
phishing gaan, ook al klopt het dat het adres eindigde op @proximus.com?
Reputatie 7
Badge +6
Dag Janine,
Martin gaf al de juiste richting aan: stuur een privébericht naar Het Proximus Team en mijn collega's zullen jou vanaf morgen, maandag, zo spoedig mogelijk contacteren. Persoonlijk zou ik me niet teveel zorgen maken, onze systemen zijn zeer goed beveiligd. Die mail die je gekregen hebt was hoogstwaarschijnlijk spam of phishing. Als je nog eens zo'n mail krijgt, stuur je die best in bijlage (dus geen forward) naar abuse@proximus.com.

Meer info op deze pagina.
Mvg,
Halo Janine,

Privébericht naar Proximus team , met je klantgegevens, klantnummer en het betrokken e-mail adres, kan je sturen door
te klikken op deze link hier > https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)

PS: daar het zondag is zal je waarschijnlijk niet veel reactie mogen verwachten.
Wat je wel eventueel kan doen , zelfs op zondag, is eens naar support bellen op gratis nummer 0800 22 800.
Mvg,
Martin.