draadloze verbinding belgacom b box 2

  • 24 August 2011
  • 2 reacties
  • 575 Bekeken

Hallo,

Ik zat vandaag volledig zonder tv en internet ineens en ben na veel bellen naar de winkel gestapt. Zij hebben gezorgd dat ze me gingen bellen maar het werkte al terug. Ik vroeg om me dan te helpen om mijn draadloze verbinding te beveiligen omdat iedereen kan gebruik maken van mijn verbinding. Dit was serieus tegen zijn zin want belgacom helpt niet met draadloze verbindingen zegt hij. Klopt dit? En nu is het probleem ook nog eens dat ik na alles te doen wat hij zegt helemaal geen draadloze verbinding meer heb. Het is disabled. Kan er iemand zeggen hoe ik dit kan oplossen? Ik heb echt geen zin om terug te bellen, veel te onvriendelijk.

Pieters Tessa

2 reacties

beste Pieters Tessa

ga misschien eens kijken op de support pagina, rubriek beveiligen

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14455/~/hoe-mijn-draadloze-modem-installeren-en-beheren%3F

succes

mvg
Beste tessaselin,


wij helpen je graag verder met het beveiligen van uw Bbox2-modem zowel telefonisch als via dit forum. Dus onze excuses als men u de verkeerde info gaf of dat men onvriendelijk was.

Best sluit u even uw computer via netwerkkabel aan op de Bbox2 (aansluiting PC1). Dan kan u surfen naar http://192.168.1.1 en klikken op "Advanced Settings". Dan klikt u op "Wireless" en klikt u bovenaan op de knop "Activate". Zo staat uw draadloos terug aan.

Bij SSID ziet u de naam van uw modem staan. U duidt dan bij "Security" aan "WPA". Bij Passphrase vult u uw beveiligingswachtwoord in (minstens 8 karakters). Bij "Encryption" duidt u TKIP aan.

Onderaan op "Apply" klikken en de modem is beveiligd.


Nu kan u de netwerkkabel uittrekken en gaan zoeken naar uw draadloze modem (die SSID) en verbinding maken. Dan geeft u uw beveiligingssleutel in en dan zou alles moeten werken.


Al deze info kan u ook vinden op http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14455/


Mvg

Eva van Belgacom

Reageer