Vraag

Draadloze printer HP laten werken met nieuwe router BBox3

  • 6 November 2016
  • 22 reacties
  • 3775 Bekeken

We haalden een nieuwe router en installeerden hem. Het internet werkt maar onze draadloze hp printer krijgen we niet geïnstalleerd. Hij geeft telkens aan dat er een WPD fout is en WPS time out.
Waaraan kan dit liggen en welke stappen moeten we ondernemen om dit in orde te krijgen?

22 reacties

Badge +4
Uw printer laten zoeken achter uw Bbox 3 modem en kijk welke naam uw Bbox uitstraalt zodat je met deze kan verbinden
Reputatie 6
Badge +3
Kan je een link bezorgen naar de handleiding voor de printer? Of exact type printer?
Waar zie je de foutmelding (op printer of laptop?)
Reputatie 4
Badge +2
Heb je je printer een fix IP adres gegeven ?
In de meeste gevallen is dat de oplossing met draadloze printers die niet willen werken met de BBOX3.
Vast ip (voorbeeld: 192.168.1.128) en ook zelf wifi SSID kiezen en passphrase ingeven op je HP printer, was ook de oplossing voor mijn HP printer.
Kan je een link bezorgen naar de handleiding voor de printer? Of exact type printer?
Waar zie je de foutmelding (op printer of laptop?)

Foutmelding zit op printer HP deskjet 3050. Er komt op netwerk SSID mislukt op het printerrapport
Reputatie 7
Badge +6
Hier geven 'andere forumleden' ook oplossingen:
nl.forum.proximus.be/internet-10/probleem-printer-wifi-na-installatie-b-box3-34816
en:
nl.forum.proximus.be/internet-10/printer-zien-netwerk-36105
Reputatie 6
Badge +3
-> heb je de SSID van de printer aangepast aan de nieuwe SSID van de BBOX
-> nadien : passwoord aanpasssen

Wat je moet doen staat netjes uitgelegd in de handleiding van HP namelijk hier: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02856095
de SSID van de printer aanpassen aan de nieuwe SSID van de BBOX
en passwoord aanpasssen
Zou automatisch toch moeten uitgevoerd worden als heuten wps gebruikt op bbox en printer, maar aangezien de foutmelding, is er dan wel (voldoende) wifi ontvangst?
nooit geweten dat een wifi client een SSID heeft ... noch wat dat dan zou moeten zijn ... het SSID is de identificatie van de zendernode, niet van de ontvanger ..
Dat zou inderdaad straf zijn! maar dat zal het niet zijn wat hij bedoeld heeft :8
Dat zou inderdaad straf zijn! maar dat zal het niet zijn wat hij bedoeld heeft :8

maar da's wel wat ge zelf schrijft ... quote "...de SSID van de printer aanpassen aan de nieuwe SSID van de BBOX..." unquote
Je moet alleen mijn bericten lezen als een rode lap ........ :-)))
Eens goed lezen op welk bericht ik geantwoord (citaat overgenomen) heb, en antwoord staat dan in twee laatste regels.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb dat bij het installeren van mijn huidige b-box3 ook gehad. Je kunt best de (HP) printer met de interface op je PC herinstalleren als nieuwe printer, en de vorige versie daarna wissen. Wifi direct kan ook natuurlijk als je printertype dat ondersteunt, maar via de b-box3 is allicht stabieler. Toch werkte Wifi direct ook bij mij (vooral handig vanop tablet of smartphone), maar ik heb het nà de gelukte herinstallatie toch terug uitgeschakeld, omdat tablet en smartphone te dikwijls op het Wifi-signaal van de printer sprongen.
Wifi direct kan je in principe voor sommige toestellen mogelijk maken door een software-update.
Je moet alleen mijn bericten lezen als een rode lap ........ :-)))
Eens goed lezen op welk bericht ik geantwoord (citaat overgenomen) heb, en antwoord staat dan in twee laatste regels.


Ik lees enkel berichten voor wat er geschreven staat ... ik kan per slot van rekening niet in de mensen hun hoofd kijken om te zien via welke hersenkronkel het zou moeten begrepen worden.
Kijk dus naar uw eigen antwoord en trek zelf de conclusies. Mijn box-3/Wifi_router (hosts) hebben een SSID, mijn computer/smart phone/etc (client) hebben geen SSID .. einde verhaal.
Reputatie 6
Badge +3
Wat ik bedoelde :verander de SSID van de bbox en pas dan de wifi instellingen van de printer aan zodat de printer verbinding maakt met deze nieuwe SSID van de bbox .

Meer moet daar niet achter gezocht worden.
Frank, ik heb in ieder geval uw hersenkronkels kunnen volgen en moesten daar inderdaad geen spijkers op laag water gezocht worden.
Op de lange duur weet men toch welk vlees men hier in de kuip heeft en blijft het toch nog een beetje leuk om lezen :-)))))
Het zou niet slecht zijn indien al de "echo zenders" die hier nutteloos verminkte info eindeloos blijven herhalen zich minstens aan de internationaal geldende terminologie zouden houden (of nog beter: er zelfs gewoon de stekker zouden uit trekken) .. men zou dan idd weten welk soort vlees men in de kuip heeft en men hoeft dan geen nutteloze spijkers te zoeken al dan niet op laag water .. de redundantie van de info die hier geschapen wordt door iedereen die wat wil meelepelen om toch maar zijn zegje te hebben, is hemeltergend .. like it or not !
Het gepresteerde ellebogenwerk om zich toch maar te profileren is bijzonder hilarisch 😠 maar totaal waardeloos en contraproductief in termen van nuttige informatie 😃 ..wat ik destijds al "oeverloos geouwehoer" heb genoemd.
;)
Weet er iemand hoe het juist zit als je wifi direct gebruikt in verband met wie een SSID heeft, daar komt de bbox niet meer tussen.
Reputatie 7
Badge +1
;)
Weet er iemand hoe het juist zit als je wifi direct gebruikt in verband met wie een SSID heeft, daar komt de bbox niet meer tussen.

Dat klopt, want dan zendt de printer zijn eigen Wifi-signaal uit. Je kunt dan kiezen voor beveiligd of niet beveiligd.
Sinjoor76,
Wat voor mij nog niet echt helemaal duidelijk is bij wifi direct, is wie host wordt met SSID en wie client, als je bv iets wilt delen tussen bijvoorbeeld twee smartphonens?
;)
Weet er iemand hoe het juist zit als je wifi direct gebruikt in verband met wie een SSID heeft, daar komt de bbox niet meer tussen.

Dat klopt, want dan zendt de printer zijn eigen Wifi-signaal uit. Je kunt dan kiezen voor beveiligd of niet beveiligd.
Met wifi direct wordt er automatisch onderling overlegt wie host en wie client is.
Sinjoor76,
Wat voor mij nog niet echt helemaal duidelijk is bij wifi direct, is wie host wordt met SSID en wie client, als je bv iets wilt delen tussen bijvoorbeeld twee smartphonens?
;)
Weet er iemand hoe het juist zit als je wifi direct gebruikt in verband met wie een SSID heeft, daar komt de bbox niet meer tussen.

Dat klopt, want dan zendt de printer zijn eigen Wifi-signaal uit. Je kunt dan kiezen voor beveiligd of niet beveiligd.

Reageer