Draadloos valt hele tijd uit

  • 15 February 2015
  • 11 reacties
  • 223 Bekeken

Badge +4
Beste,


Sinds een paar dagen zijn we bij proximus, het internet op de laptops valt steeds weg, ttz de verbinding blijft wel aangeven van verbinding maar het laden van pagina's gaat traag en dan als we eens op een site staan veranderd het plots naar een witte blanco pagina (waarop staat Deze webpagina is niet beschikbaar) aaaarrrggh dit is niet werkbaar!


Ik weet niet of dit te maken heeft met de modem (bbox-3), want onze gebuur heeft hetzelfde probleem blijkbaar !! Ik hoop alvast dat men spoedig ontdekt waar het probleem zit ( Mss in de ROP, KVD)


Met vaste UTP kabel nog niet echt een probleem gemerkt, maar draadloos is een echte ramp!

11 reacties

Als je met je laptop naast je bbox3 staat lukt het dan wel, want als er naburige wifi kanalen zijn die je storen dan kan je ook deze problemen ondervinden.


Heb je laptop die een wifi adapter heeft die de 5GHz wifi ondersteunt dan zou je beter deze band nemen aangezien die veel minder bezet is en dus ook veel minder kan gestoord worden.
lees best ook eens wat hier staat ▬►bbox wifi channel
Badge +4
Nope wifi adapters van 5GHZ hebben we hier niet, ervoor hadden we geen probleem op die laptops als we met telenet aangesloten waren.


Wifi kanaal werd al veranderd naar 5


Oja we zitten hier ook maar met een 20/2 profiel.
Ik heb het ook voor gehad dat wit blad.Je bent toch zeker dat je de juiste sleutel hebt ingegeven.Die vind je achteraan op je modem (b box).Ik heb daar ook dagen mee gesukkeld,met telened gaat het gemakkelijker vind ik.
Badge +4
Opnieuw een ander kanaal genomen, lijkt nu iets beter ...


Nog even netwerksleutel controleren ook, ik laat nog wel iets weten
De bbox3 kiest normaal gezien automatisch het beste wifi kanaal maar dat werkt ook niet altijd optimum, dus bij problemen is het beter van niet voor automatisch te kiezen en verschillende vaste kanalen te kiezen.


Als je gesurft hebt naar ▬►http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange" rel="nofollow kan je daar lezen:


Controleren of je bbox wifi kanaal gestoord wordt

door naburige wifi signalen of om je wifi ontvangstniveau te checken

door hier te klikken op → http://forum.proximus.be/files/030cbd04ad/WV.exe" target="_blank en dan op RUN (Openen) klikken
Badge +4
Wat is de standaard lease tijd ? in de bbox-3(S) staat die op 3600 , is dat niet kort ? = 60 minuten ??
Onder

'my modem'

'DHCPv4'

'show advanced controls'


kan je zelf aanpassen als je dat wilt
Badge +4
Ja maar hoeveel seconden mag men max instellen ?


Edit: blijkbaar mag men enkel 86.400 als max = 24 uur
Ik weet nochtans dat iemand mij gezegd heeft dat hij het op 21 dagen gezet had ! zou dit mss dan verschillen voor de bbox3/S en de bbox3/T


Maar is dat dan belangrijk voor u zelf al is dat maar 24 uur.


Ik denk dat dit voor de bbox2's ook maar 24u is, zou ik moeten nakijken ik heb daar toch nooit een probleem mee gehad.
Eigenlijk wordt deze kort gehouden voor het geval je heel veel toestellen zou aansluiten want anders zouden er voor die toestellen die niet meer aangesloten zijn geen IP's vrij komen maar dit probleem zullen we als gewone user niet gemakkelijk tegenkomen ;-)

Reageer