Downloaden, storing op de TV

  • 3 February 2015
  • 15 reacties
  • 190 Bekeken

Beste


We zijn nu al een tijdje bij proximus en ik heb een vreemd probleem ontdekt. Wanneer ik zware bestanden download gebeurt het vaak dat je niet meer op het internet kunt. Het internet werkt nog want de download gaat nog steeds verder.

Het gebeurt dan ook dat je opnamen van de decoder niet meer kunt bekijken. Of soms staat er gewoon netwerk verloren (of wat daar dan ook staat).

Ik vind dit een storend probleem en vroeg me af of dit veelvoorkomend is?

Mijn downloadsnelheid is volgens de test via kabel rond de 22Mbps hoewel ik deze nooit haal (meestal rond 2Mbps).


Met vriendelijke groeten

Anseric soete

15 reacties

Is dit een bbox2 die je hebt en als dit zo is staat die in full routed mode.


werk je over wifi en gebeurt dit ook als je via netwerkkabel verbonden bent.


de speedtest wat geeft die al je via een netwerkkabel verbonden bent
Beste



Het is een bbox 2. Full routed mode? Waar zoek ik dit precies op?

Ik werk bijna uitsluitend via wifi dus ook mijn downloads. Downloaden doe ik niet via kabel, dus geen idee of ik dan problemen zou hebben.

Hieronder mijn speedtest van eergisteren via kabel.



Ik vraag dit of hij full routed mode staat omdat de bbox2 dan het zwaar te verduren krijgt en op gebied van processor kracht het letterlijk heel warm krijgt maar ook in bridged mode bij zware downloads kan dit problemen geven


Surf eens naar je webinterface van je modem http://192.168.1.1

vul er je paswoord in, dat je vindt naast het SN: op de sticker van je bbox2 modem.

en lees daar het volgende af:

Downstream Line Rate: ??? kbps

Upstream Line Rate: ??? kbps

Downstream Training Marge: ??,? dB

Speedtest geeft 22 Mbps, dit is ook ongeveer het max dat je kan halen met een bbox2 .


ik zie uit de upload dat je precies een comfort pack hebt, al doet dit hier niet direct iets ter zake.
Badge +4
Ja zoals elsa zegt is de wifi niet zo goed op de Bbox2 omdat het slechts over Wifi B/G beschikt waar de limiet op ongeveer 20 a 22 Mbps ligt.


Met bvb een Bbox3 zou je hoger kunnen met Wifi 'N' maar het hangt er vanaf welk profiel je hebt bij PX (sync snelheid)
@anseric


bij internet, links boven, staat tussen ronde haakjes, 'bridged' of full 'routed', zie figuur hieronder:


IMAGE BBOX2 ADSL Line Status


@ anseric,


ter verder info: ▬►bbox3 modem specificaties
Beste





Mijn Bbox is dus Full routed. Is het beter dat ik dit aanpas? En wat zijn dan de precieze gevolgen?
Als je netflix niet gebruikt via uw Proximus decoder zal dit geen gevolgen hebben en werkt de bbox2 ook stabieler.


In full routed mode zijn de utp sloten op je bbox2 allemaal identiek dus PC1,PC2,TV1 en TV2 daar zit zowel het internet signaal op alsook je TV signaal en anders in 'TV Bridged Mode' zit alleen Internet op PC1 en PC2 en alleen TV signaal op TV1 en TV2


Maar soit je kan altijd nog terug komen naar routed indien je eens probeert in bridged mode











TV mode (the gateway will reboot after two minutes)
Full routed mode ◄▬ hier kies je dan bridged mode (en vice versa)
Als je naar hier surft ▬► bbox2 set in full routed mode staat uitgelegd hoe je die in full routed zet , maar als je bridged wilt zetten, is via dezelfde weg en kies je bridged ipv full routed











TV mode (the gateway will reboot after two minutes)
Full routed mode ◄▬ hier kies je dan bridged mode (en vice versa)
Badge +4
@anseric, zo te zien heb je een 40 Mbps profiel (40192 kbps)
@anseric,

Nog ter info je zit dus op een 30/10 basis profiel dat de DLM verhoogt heeft naar 40/10 maar de bbox2 wifi -g kan maar max 25Mbps geven.

DLM zal je niet meer kunnen verhogen gezien je DTM maar 9,4 is.


met een bbox3 wifi-n zou je die 40Mbps wel kunnen halen op voorwaarde natuurlijk dat je decoder af staat en je geen opnames op harde schijf doet , want anders moet je deze streams aftrekken van die 40Mbps (HD streams voor zender of opname neemt ongeveer 6,5 Mbps in beslag dus als je een zender opstaan hebt en een HD zender opneemt in PVR schiet er van je 40 nog ongeveer 27Mbps over, dus dan heb je niet veel baat met een bbox3 op dit gebied, wel als vectoring moest actief komen op je lijn, maar dit louter ter info .
Heb net mijn bbox in bridged mode gezet. Nu licht het '@' niet meer op en kan ik niet meer op internet. De wifi is er nog steeds het internet werkt enkel niet.
Heb nu een analyse gedaan van mijn lijn.





Moet de bridged nog geactiveerd worden of hoe zit dit precies?
Het staat nu in bridged mode. Binnen een week laat ik jullie weten hoe het is.

Bedankt voor jullie hulp!

Reageer