Beantwoord

Download limiet bij internet comfort in een pack


Reputatie 3
Badge +1
vanochtend mijn eservices geraadpleegd en heb maar 300gb voor een nieuwe maand terwijl dat vroeger 650gb was,ik heb internet comfort in een pack
wat is hier veranderd?
icon

Beste antwoord door Joel M 2 March 2016, 11:46

Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 7
Badge +3
vanochtend mijn eservices geraadpleegd en heb maar 300gb voor een nieuwe maand terwijl dat vroeger 650gb was,ik heb internet comfort in een pack
wat is hier veranderd?


Beste Koen_095,

Het aantal GB is sinds maart aangepast naar 300GB.

U kan wel onbeperkt volume packs via MyProximus blijven downloaden.

Met vriendelijke groeten,
Joël
Reputatie 1
Het aantal GB is sinds maart aangepast naar 300GB.

En Proximus kan dat zo maar, zonder de klanten te verwittigen????
Bij mij hetzelfde probleem, welk voordeel heeft PX hiermee ?
Heb juist 20 GB gratis volume bijgevoegd. Peanuts eigenlijk:?
Reputatie 1
Heb juist 20 GB gratis volume bijgevoegd. Peanuts eigenlijk:?
Alleen vervelend als je naar Netflix zit te kijken en je film begint te haperen: Dan kan je vlug naar je PC hollen en 20GB bijbestellen en dan maar hopen dat die binnen het halfuur geactiveerd is...

Proximus heeft trouwens enorm problemen om een duidelijke tekst op zijn website te zetten. Ik lees :

Internet Comfort: als de klant 300 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 3 Mbps, tenzij hij gratis Extra Volume van 20 GB aan €5 bestelt via MyProximus.

Gratis aan €5 is niet gratis...
Ook bij mij is de "unlimited" limiet van 600GB naar 250GB gezakt, zonder enige vorm van verwittiging. Schandalig.
Wanneer ik de Volume Pack probeer te activeren, krijg ik al 5 dagen de volgende error:

Geachte gebruiker, wegens een technisch probleem is het momenteel niet mogelijk om deze toepassing te raadplegen. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.


Wat wordt hieraan gedaan? Ik betaal voor "unlimited" volume...
Echt klantvriendelijk is dit systeem niet.
En waar zit de logica om klanten extra werkt te geven om extra volume gratis te bestellen. Vraag mij toch echt af wie er in Brussel dit beslist geeft.
FYI: -> https://nl.forum.proximus.be/internet-installatie-configuratie-10/internet-comfort-33973?postid=541904
Die methode lukte wel niet gisteren en enkele dagen geleden , zoals het vroeger altijd wel lukte (voor 1 maart bedoel ik dan) daarom dat ik dacht dat het niet meer lukte vooraleer je volume op was en ook de reden dat ik dit hier al gepost had enkele dagen geleden, en 'k vraag mij af of het bij redsfan dan enkele dagen geleden wel lukte, ik veronderstel dat ze van de 1ste maart aanpassingen gedaan hebben aan Myproximus om volume bij te bestellen want anders zou het nu ineens weer niet van zelf lukken.

Maar soit het voornaamste is dat het wel terug lukt.

En dan is de oplossing voor de grootverbruikers zoals netflixer's om genoeg volume bij te bestellen zodat men reserve heeft om onafgebroken te kunnen netflixen
Alleen is de vraag hoeveel keer je dit volume naeen kunt bijbestellen,!!!!


Ik denk dat ze aanpassingen uitvoeren op MyProximus want de optie om bij te bestellen stond er niet op 1 maart en volgende en nu wel
Overzicht / Internet / Diensten / Beschikbaar / + Extra volume 20GB Gratis abonnement /(op + klikken) Extra volune 20 GB /Bestellen enz.... dan zie je dat het 0€ kost


PS: Probleem is dat bij sommigen deze mogelijkheid blijkbaar verdwenen is onder MyProximus.
Mag dat zomaar wettelijk dat PX het contract veranderd zonder toelating van de klant?
Van 650gb naar 300gb is meer dan 50% verlies. ik noem dat geen kleine aanpassing meer maar super grote aanpassing.
En beste medewerkers krijgen wij een antwoord daarop?
Denk van niet zoals gewoonde zal PX het stilzwijgen behouden bij lastige vragen
En een bijkomende vraag of het klopt dat je max kan bijbestellen tot 650 GB
Reputatie 7
Badge +6
Klopt het ook dat klanten met een maxi pack nu gratis volume packs van 150 GB kunnen bijbestellen???
Staat in ieder geval zo niet in hun download beleid:

Beschikt u over Internet Maxi in Pack? Uw snelheid wordt dan verlaagd tot 5 Mbps, en dit tot de eerste dag van de volgende maand, als u meer verbruikt dan 500 GB.
Als u wilt blijven genieten van de gebruikelijke snelheid van uw internetverbinding, kunt u kiezen voor de gratis optie Volume Pack 20 GB; daarmee krijgt u 20 GB extra internetvolume.

Iemand die het geprobeerd heeft met maxi in zijn pack, heeft 7 maal moeten bijbestellen om aan 150 GB totaal te komen, dus moest dit waar zijn zou hij maar één maal moeten bestellen.
Reputatie 7
Badge +6
Ze hebben het er over op de Franstalige versie van het forum en het zou bevestigd zijn door een Proximus medewerker SophieN vijf dagen geleden al.
Er staat zelfs al in bijlage een copie van zijn beschikbaar gratis volume pack en ja hoor: 150 GB.
Blijft de vraag of het ook lukt om dat dan inderdaad te bestellen.
Ça se complique!
:?
Ik had inderdaad eerst het comfort pack gekopieerd maar dan onmiddellijk gecorrigeerd zie mijn post hier juist boven
Reputatie 7
Badge +6
Kijk, Elsa, ik krijg toch steeds meer berichten van Franstaligen met de volgende informatie:
- voor het Comfort Pack, zoals we hier ondertussen hier ook al weten, het initiële volume: daalt naar 300GB met gratis volumepacks van 20GB
- voor het Maxi Pack: daar worden de volumes opgetrokken: het initiële volume tot 950 GB (??!!) met gratis volumepacks van 150GB
In beide gevallen is het downloadvolume in theorie dus nog wel onbeperkt.
Zoals hier voor het Comfort Pack, is dat voor de ene al aangepast en voor de anderen dan weer niet. Het zou moeten vermeld worden op de factuur, maar aangezien dat nog niet zo is, is het dus weer één groot raadsel, wat er nu echt staat te gebeuren.
Echte ramp dit topic ik als klant verwacht van een medewerker van PX uitleg op dit punt.
Vloekt waarom is PX toch altijd super traag met duidelijker uitleg.
Wij spreken hier toch over een contract verandering die meer dan 50% veranderd zonder toelating van de klant.

Uitleg PX?
De franstalige en nederlandstalige medewerkers spreken elkaar dan nog dikwijls tegen ook om het helemaal duidelijk te maken waarschijnlijk ;-)
Zoals ik zo dikwijls gezegd heb zou op de site de aanpassing en de correcte info direct moeten te raadplegen zijn als P iets veranderd of aangepast heeft en hoef je dit niet vernemen via hun Twitter/Facebook/Forum pagina's, want daar stel ik al jaren vast dat er totaal tegenstrijdig verhalen te lezen zijn en dat is nog niet veranderd!

Ter info op hun site staat ook:
Internet Maxi: als de klant 500 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 5 Mbps,
tenzij hij gratis Extra Volume van 150 GB activeert via MyProximus.
Inlichtingen over packs "bel me"
-> klik hier
in hun beleid staat er.

Beschikt u over Internet Maxi in Pack? Uw snelheid wordt dan verlaagd tot 5 Mbps, en dit tot de eerste dag van de volgende maand, als u meer verbruikt dan 500 GB.
Als u wilt blijven genieten van de gebruikelijke snelheid van uw internetverbinding, kunt u kiezen voor de gratis optie Volume Pack 20 GB; daarmee krijgt u 20 GB extra internetvolume.
Reputatie 7
Badge +6
De franstalige en nederlandstalige medewerkers spreken elkaar dan nog dikwijls tegen ook om het helemaal duidelijk te maken waarschijnlijk ;-)
Zoals ik zo dikwijls gezegd heb zou op de site de aanpassing en de correcte info direct moeten te raadplegen zijn als P iets veranderd of aangepast heeft en hoef je dit niet vernemen via hun Twitter/Facebook/Forum pagina's, want daar stel ik al jaren vast dat er totaal tegenstrijdig verhalen te lezen zijn en dat is nog niet veranderd!


Ja, net het zelfde heb je ook gezegd toen ik destijds kwam met de mededeling (ook gehoord van de Franstaligen) dat het opslaan van opnames in de cloud bij Proximus ging beperkt worden tot 50u en wat bleek nadien? Juist 50 u. ;-)))
Nu, in dit geval, hoop ik dat het verschil tussen Maxi en Comfort niet zo opgedreven wordt, hoewel het dus nog allemaal unlimited blijft, want daaruit blijkt volgens mij dan toch de bedoeling het Maxi Pack nog meer te pushen.
Zoals je zegt echter: in plaats van al die verwarring te zaaien, in een tijdperk waarin alle informatie/elk gerucht zo vlug de ronde doet, VOORALEER men veranderingen implementeert; EERST de veranderingen tenminste aan alle medewerkers doorspelen en aanpassen op alle sites en dan pas toepassen. Maar ja.
Dit zou direct op de site moeten aangepast staan, want kan dan door medewerkers als officiële referentie gebruikt worden en kunnen ze dan elkaar niet meer tegenspreken ook, alleen ernaar verwijzen en klaar is kees.

Zelf op hun site vind je niet altijd het zelfde:

Internet Maxi: als de klant 500 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 5 Mbps,
tenzij hij gratis Extra Volume van 150 GB activeert via MyProximus.
Inlichtingen over packs "bel me"
-> klik hier
in hun beleid staat er.

Beschikt u over Internet Maxi in Pack? Uw snelheid wordt dan verlaagd tot 5 Mbps, en dit tot de eerste dag van de volgende maand, als u meer verbruikt dan 500 GB.
Als u wilt blijven genieten van de gebruikelijke snelheid van uw internetverbinding, kunt u kiezen voor de gratis optie Volume Pack 20 GB; daarmee krijgt u 20 GB extra internetvolume.
Reputatie 7
Badge +6
Dan zijn de klanten verbaasd dat ze op de klantendienst of bij de medewerkers ook tegenstrijdige informatie geven. Dat kan dan toch zeker niet anders?
Badge
Ik zag net toevallig ook op Myproximus: 300 ipv 650 GB. Zonder enige verwittiging. 2 jaar geleden ontdekte ik, ook toevallig, dat men in 'nieuwe packs' maar 4 euro betaalde voor een 2de decoder. Ik betaalde al jaren 8 euro. Toen ik hierover belde was het antwoord: Wij mogen niet zomaar zelf een abo aanpassen. Hmm.. maar nu wel dus...
Reputatie 6
Badge +3
@allen: kijk eens op je vorige facturen. Dit soort aanpassingen wordt meestal via de factuur gecommuniceerd. Ik zou gokken de factuur van December of Januari.
Vraagje aan PX is dat nu zo moeilijk om een antwoord te geven al 14 dagen dit topic en wij als klant weten nog altijd niet hoe het zit.
Kan veel vragen stellen over dit topic maar ik ga het houden met 1 vraag :-)

Mogen jullie zomaar een contract veranderen waarbij er meer dan 50% veranderd in het nadeel van de klant?
Reputatie 7
Badge +3
Dag allemaal,

Het internet in het Comfort Pack blijft onbeperkt, maar het startvolume bedraagt 300 GB per maand.

Wanneer 300 GB van het internetvolume in een Comfort Pack wordt verbruikt, wordt de snelheid verminderd tot 3 Mbps in plaats van 70 Mbps. Om tegen de gewone snelheid te kunnen blijven surfen, kun je GRATIS en onbeperkt bijkomende volumes van 20 GB activeren via MyProximus.

Het Comfort Pack blijft dus een pack met onbeperkt internetvolume. Wat verandert, is dat je zelf extra volumes van 20 GB moet activeren wanneer het startvolume van 300 GB is opgebruikt.

Je wordt via verschillende communicatiekanalen op de hoogte gehouden van het peil van het vast internet-volume.

Meer info hierover op www.proximus.be/internetvolumepolicy,

Met vriendelijke groeten,

HeidiE

Reageer