Beantwoord

Doorspoelsnelheid met opnames


Heb hiervoor al paar keer zitten klagen als je bepaalde programma's opneem dat je maar aan 1 snelheid kan doorspoelen.

Antwoord van PX is dat die programma's op andere server staan omdat bepaalde programma's niet veel bekeken worden door klanten en dat dit te reden is dat je maar kan doorspoelen aan 1 snelheid.

Als klant wil ik dat mijn opgenomen programma's kan doorspoelen aan de snelheid dat ik wil vooral de discovery channels mooie reeksen maar op uur tijd mag je 30 minuten doorspoelen met die F..... reclame blokken. Frustrerend is dat.

Als jullie beslissen om te werken via cloud mag dat voor mij.
Sla ik nu op via cloud of mijn V5 met harde schijf maakt mij geen bal uit maar ik wil doorspoelen aan de snelheid dat ik wil wat nu niet kan.

Wat ook zeer droevig is als je bepaalde programma's opneemt heb je maar 1 snelheid maar roep je het programma op via TV REPLAY + kan je wel de snelheid kiezen. B.V Met 4 in bed.

Dus had graag een antwoord van jullie PX waarom bij sommige opnames 1 snelheid en bij tv replay+ meerdere?
En wat gaan jullie doen dat de klant met opgenomen programma's zijn doorspoelsnelheid kan kiezen?
icon

Beste antwoord door ThomasP 22 July 2016, 10:01

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Als ik de uitleg de vorige keer begrepen heb: ze gaan niets doen, het is zo bedoeld.

Om jouw problemen op te lossen:

Als ik de uitleg de vorige keer goed heb begrepen, zou normaal gezien de optie van meerdere snelheden na enkele minuten wel mogelijk moeten zijn. (eenmaal het bestand is gecopieerd naar de cache), is dit bij jou niet het geval?

Want dan is er mischien wel een probleem die ze kunnen onderzoeken en oplossen.

Wat gebeurt er als je het afspelen stopt en opnieuw open doet, heb je dan wel meerdere snelheden?

Trouwens heb je dit probleem ook met bijvoorbeeld Met 4 in bed? Want ik zou toch verwachten dat dat relatief populair genoeg is om op de cache te staan.
dit kan dan wel waarschijnlijk doordat er voldoende gecached wordt.
Reputatie 6
Badge +3
Volgens mij moeten alle programma's even goed doorspoelen.
Dit lijkt me eerder
- een slechte decoder (Reset of vervangen)
- een slechte verbinding tussen decoder en modem
- een slechte verbinding DSL tussen modem en Proximus

Dat kan allemaal zulk fenomeen teweeg brengen
Reputatie 6
Badge +3
Addendum hier nooit problemen op Discovery.
Volgens mij moeten alle programma's even goed doorspoelen.
Dit lijkt me eerder
- een slechte decoder (Reset of vervangen)
- een slechte verbinding tussen decoder en modem
- een slechte verbinding DSL tussen modem en Proximus

Dat kan allemaal zulk fenomeen teweeg brengen

Voor het ene wel en voor het andere dan weer niet ????
Maar dit maakt het juist allemaal zo complex waar zit het dan en uiteindelijk kan dit alleen maar deftig opgelost worden zoals met zoveel problemen, door een gepaste opvolging door proximus specialisten die dan zouden moeten doorgaan tot de oorzaak gevonden is en opgelost is , behalve voor de bugs natuurlijk, want zolang die er niet uitgehaald worden kan je blijven in cirkeltjes draaien.

NB: het is wel normaal dat dit een verschil kan uitmaken als je door pauzeren de binnenkomende stream laat bufferen

Hier zelf met de opnames en doorspoelen geen problemen maar daar kan je voor anderen geen conclusies uit trekken zelfde apparatuur maar wel andere omstandigheden, (server, type, versienummer , software versie, etc.....)
Er loop iets spaak met de doorspoelsnelheid neem je op hier op mijn tv 50% kan ik doorspoelen aan 1 snelheid.
Hetzelfde programma met tv replay + kan wel aan verschillende snelheden doorspoelen.

Met 4 in bed, two men and half, Masterschief? Gisteren de reeks The Goldbergs via opname 1 snelheid enz...

Kom er op neer waar het opgeslagen wordt maakt mij geen bal uit als klant wil geen problemen met het doorspoelen.
Eens vragen dat ze een technieker sturen, sommigen krijgen zelf een uitnodiging om een technieker te laten langskomen.
Iedereen happy laten surfen, bellen en tv-kijken? We komen eraan! Reserveer snel je gratis Happy House-bezoek.
Iedereen happy laten surfen, bellen en tv-kijken? We komen eraan! Reserveer snel je gratis Happy House-bezoek. Is deze mail niet goed leesbaar? Klik hier.

Proximus

Iedereen happy laten surfen, tv-kijken en bellen: daarvoor komen we gratis bij je thuis!
Dag ,

Als je surft, tv-kijkt of belt, wil je natuurlijk dat alles pico bello werkt.
Maar daar heb je het al: de technologie staat niet stil.
No worries! We komen je helpen zodat je voluit profiteert van Proximus.

Op het programma van ons Happy House bezoek?
Check en beveiliging van je internet en/of wifi-verbinding, configuratie van je laptops, tablets en smartphones inbegrepen.
Test van het mobiele netwerk bij jou thuis.
Gratis vervanging van je oude modem en decoder.
Uitproberen van de heel praktische gratis apps MyProximus en Proximus TV.

Om jou een Happy House te bezorgen, sparen we geen moeite.
We checken alles tot in detail. En we nemen graag de tijd om je vragen te beantwoorden.

Reserveer je gratis bezoekje via 0800 22 520 (van maandag tot zaterdag van 8 tot 20 u). Jouw persoonlijke code: 036469015.

Met vriendelijke groeten,
Het Proximus-team

Gelieve ons binnen de maand die volgt op de ontvangst van deze e-mail te contacteren. Deze uitnodiging geldt enkel voor jou, je kunt ze dus niet doorgeven. Het bezoek wordt ingepland op basis van de beschikbaarheid en capaciteitsplanning van Proximus. Dit bezoek op zich (verplaatsing en werkuren) is gratis. Indien er extra of aangepaste apparatuur nodig is, dan wordt er in samenspraak vrijblijvend overgegaan tot installatie en wordt er desgevallend apparatuur aangerekend. Voor wat betreft de decoders: enkel toestellen van het type V3 zullen vervangen worden.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

gratis technieker aan huis,
Als het goed is mag het ook eens gezegd of geschreven worden.
Technieker heeft alles nagezien bbx2 vervangen en uitleg gegeven over tv ,internet en wifi enz.
Was op de afgesproken datum aanwezig.
Voor mij een 10 op 10 .

Dank Proximus.
zie ook:
https://nl.forum.proximus.be/de-praatbarak-5/proximus-happy-house-bezoek--34510
Dit word een ramp PX met de opnames, ik loop nu echt te balen tot en met.

Opgenomen programma's zijn niet te bekijken op mijn tv scherm allemaal blokjes heb genoeg voorbeelden maar hier heb je er eentje PX van gisteren:
- Het gewone Discovery channel
- het programma Salvage Hunters met start om 15u15 en einde om 16 uur.
- 45 minuten blokjesresultaat weer het zoveelste programma gemist door jullie.

Had nu graag een antwoord van PX wat was de reden??????????????????????????????????
En PX radio staat nu al aan van 5 uur deze morgen gelijk welde radio zender heb permanent onderbrekingen om de 20 a 30 sec WAT IS DE REDEN frustreden is dat die onderbrekingen.

Zucht ben het beu stopt maar niet die onderbrekingen decoder afgelegd en luister nu via internet naar radio 2 zonder onderbrekingen.
Die blokjes komen nogal dikwijls voor als je PLC's gebruikt, maar of dit de reden is bij u weet ik natuurlijk niet.
Tenslotte kan je als klant enkel en alleen al je toestellen resetten en als dit niet lukt moet de oplossing toch van Prox komen !!
Intussen aan uittesten PX nu staat mijn tv op één zenden daar ook radio 2 uit en heb daar ook onderbrekingen van paar sec het beeld blijft hetzelfde maar de klank valt iedere keer weg, gemiddeld 2 keer per minuut gedurende 1 sec het is nog geen sec.
Die lichtjes op je modem branden die normaal en deze op je plc's , tijdens die onderbrekingen?
('k herinner mij niet meer of je plc's staan hebt)
Heb geen flauw idee wat PLC's zijn ELsa
Hier heb ik een internetkabel rechtstreeks van de Bbox naar de tv
En van de decoder een hdmi kabel naar de tv
En van de home cinema een hdmi kabel naar de tv

Het lig niet aan mijn installatie wel aan PX en HELLO PX heb voor de zoveelste keer mijn decoder herstart is nu al 20 minuten bezig op mijn tv scherm staat er geen signaal. heb geen tv meer mag weer voor de zoveelste keer bellen naar PX
Lap zijn niet bereikbaar vandaag bij PX kalf dat ben was vergeten dat wij de 21/07 zijn
Dan heb je inderdaad geen plc's staan tussen je modem en decoder en is je modem direct verbonden met een utp kabel aan je decoder en je decoder verbonden met hdmi kabel aan je tv
Patrick als je eventueel de boel eens opnieuw opstart doe het dan als volgt op exact deze volgorde:
- zet decoder zonder stroom
- zet modem 10 seconden zonder stroom en zet hem dan terug op.
- wacht nu tot de dsl led continu brandt op je modem (bbox) en je weer kunt surfen.
- zet nu pas je decoder weer onder stroom.
Nog iets als je de hdmi kabel die van je homecinema komt op je tv uittrekt, heb je dan nog die blokjes in beeld.
En op de klank die uit je TV komt van de radio die je op je decoder gekozen hebt, heb je daar dan ook nog onderbrekingen ook.
TV is eindelijk terug opgestart na 25 minuten en nu werkt terug alles normaal. Mocht ik dit jaar iedere keer euro krijgen om mijn decoder van stroom te halen had al 80 euro verdiend schat ik.

Als ik via home cinema blu ray dvd bekijk heb ik geen blokje Elsa.

Fout ligt niet aan mijn installatie wel bij PX willen alles via cloud en het werkt niet.
Gelijk welk programma dat je opneemt en waar het ergens opgeslagen is maakt mij geen bal uit ik wil doorspoelen aan de snelheid dat ik wil . Wat nu niet kan.
Ik heb hier vroeger al gelezen dat er problemen waren met de weergave uit de decoder als er een tweede bron via hdmi aangesloten was vandaar mijn voorstel om deze hdmi eens los te leggen om te zien of het eventueel ook bij u zo zou kunnen zijn, enfin ik geef het maar mee, je weet nooit 😉
Komaan PX gisteren Masterchef Australia op vitaya opname is niet te bekijken mag mij zot drukken op bekijken. Zie de opname staan in mijn lijst en kan het niet afspelen, dus via tv replay+ het bekeken.

Graag uitleg? Er loop duidelijk iets spaak met de opnames in de cloud om die op te roepen.
Ik wil als klant kunnen doorspoelen aan de snelheid dat ik wil en dat ik mijn opnames kan bekijken die ik opgenomen hebt.
Waar het opgeslagen is maakt mij geen bal uit en dat is de reden zeggen jullie PX programma's die weinig bekeken worden slaan jullie op andere server en daarom word de klant bestraft met het doorspoelen aan 1 snelheid. Waar zit de logica?

Check mijn lijn maar na PX gisteren 2 keer de decoder van stroom mogen halen mijn tv scherm was bevroren kon niets meer doen.
Mag dan wel iedere keer uit mijn zetel KRUIPEN PX om 250 cm af te leggen naar mijn tv om de decoder van stroom te halen en om dan terug te kruipen naar mijn zetel door mijn ziekte.
Heb een voorstel PX stuur mij een technieker kan gratis lees ik.

Hij zal dan check doen en zal zien waar het spaak loopt.
En dan plaatsen wij samen hier op het forum zijn bevindingen waar de fouten liggen.

Kan dit PX?
Reputatie 7
Badge +6
Patrick, ik begrijp je ergernis maar ivm de doorspoelsnelheid, zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar. Een technicus ter plaatsen gaat hier geen verandering in kunnen brengen. Het beperkt doorspoelen van de opname is trouwens ook enkel maar in het begin wanneer de opname aan het 'laden' is. Zodra deze geladen is kan je alle functionaliteiten gebruiken en door -en terugspoelen naar believen. Gezien je praktisch 1 vd enige bent die hier hinder van ondervind wil ik wel even nakijken of dit inderdaad van toepassing is op je desbetreffende opnames. Stuur me even enkele voorbeelden van opnames waarbij je dit voor hebt en dan laat ik dit even voor je nakijken. Zoals gebruikelijk je kan deze gegevens doorsturen naar Het Proximus Team.

Ivm je aflevering van Masterchef Australia, kan je even je decoder herstarten dmv stroomschakelaar achteraan en opnieuw proberen? Ja, ik vraag dit toch omdat in 99% vd gevallen lost dit het probleem op. :)

Ivm de storingen op je opnames, kan je eens controleren wanneer je de opname opnieuw afspeelt of de storingen nog steeds aanwezig zijn en op 'dezelfde plaats' als voordien? Heb je dezelfde problemen met gewoon live tv?
Ivm je aflevering van Masterchef Australia, kan je even je decoder herstarten dmv stroomschakelaar achteraan en opnieuw proberen? Ja, ik vraag dit toch omdat in 99% vd gevallen lost dit het probleem op. 🙂
Die schakelaar is bij Patrick ondertussen tot op de draad versleten :))))

Ik veronderstel dat dit niks kan te maken hebben door het feit dat zijn HDD niet meer in zijn Decoder steekt, maar mss zie ik iets over het hoofd en speelt dit toch mee ???

Reageer