Vraag

Doorspoelsnelheid bij opgenomes programma's

  • 5 July 2016
  • 5 reacties
  • 153 Bekeken

Waarom kan ik bij sommige opnames maar doorspoelen aan 1 snelheid ( maal drie) two and half men met Vier in bed of op ander kanalen?
Herroep je het programma met TV replay + kan je wel doorspoelen aan verschillende snelheden?

5 reacties

Ik dacht hier al het antwoord gelezen te hebben op je vraag die je vroeger ook al gesteld hebt, maar deze terugvinden is weer wat anders !! ;-)

Edit 9:30:
Patrick, geen bug, wel as design.
Dit komt voor bij afspelen van een “niet populair” opname.
Indien deze opname niet in de cache van de streaming server aanwezig is moet deze worden opgehaald op een NAS, de opname word dan afgespeeld terwijl het ook gedownload is van de NAS naar de cache van de streaming server. Gedurende die periode is de trickplay (terug -en vooruit spoelen) gelimiteerd.

Ter informatie naar andere is het misschien handig dat je even vermeld bij welke opname (serie/film) dit voorviel.
Reputatie 7
Badge +6
Ik dacht hier al het antwoord gelezen te hebben op je vraag die je vroeger ook al gesteld hebt, maar deze terugvinden is weer wat anders !! ;-)
Inderdaad Elsa, het gaat om dit topic:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/vooruitspoelen-opgenomen-programma-34366
Oeps euro valt weer hier dank zij Wim maar denk toch dat met 4 in bed één programma is dat dat iedereen nu bekijk.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik ook het meeste problemen hebt met de doorspoelsnelheid op de discovery channels. Zeer mooie documenteren daar maar die Fu..... reclame om de 10 minuten, daarom dat ik het opneem.

En Elsa en Wim thx voor jullie antwoord.
Heb nog een vraagje voor jullie als dummy en aub uitleg graag in mensentaal :-)

Opname bekijken dus max. maal drie omdat het ergens opgeslagen is in de cloud. Waarom kan je het programma wel bekijken met tv replay + aan verschillende snelheden?
Omdat deze opname niet van elders gedownload worden (moet ook maar 36u beschikbaar gehouden worden) zullen ook dezelfde servers zijn waarop live gekeken wordt.
Mijn excuses Patrick.
Hetgeen wat je eigenlijk moet onthouden is dat dit enigszins "normaal" is hetgeen je voor had. :)
Voor plaatst te besparen op onze server worden 'niet populaire' opnames niet meteen beschikbaar gesteld. Wanneer je toch deze opname wilt afspelen, wordt deze opname elders gedownload van een andere locatie. Dit zorgt ervoor dat je gedurende de download-periode beperkt kan vooruit spoelen gezien je opname nog niet volledig beschikbaar is. (Vergelijk dit met een youtube video die nog aan het 'bufferen/laden' is.)
Zodra gans de opname gedownload is naar onze server zijn alle functies terug beschikbaar en kan je naar believe vooruit spoelen.

Ik hoop dat het wat duidelijker is geworden.

Reageer