Beantwoord

Doorspoelsnelheid

  • 22 May 2017
  • 8 reacties
  • 266 Bekeken

Van 2016 geleden dat ik nog eens iets plaatste hier met een vraag of opmerking.

Even mijn probleem uitleggen wat ik nu al ongeveer 2 weken hebt.

Bekijk ik nu Netflix of één opname of ik zap 36 uren terug, het voor uitspoelen is een ramp geworden.
Even voorbeeld geven: gisteren opname van http://www.imdb.com/title/tt5673782/ op National Geographic bij de reclameblokken beeld bevriest zie dan plots dat hij 10 minuten vooruit gespoeld is.

Het is frustrerend dat dit voorvalt 😞 hebt gebeld naar de technische dient van Proximus en daar was het antwoorden hoedje af voor die medewerker die man geeft echt zijn best gedaan om het uit te leggen aan computer dummy en denk dat ik het snap. Het kom er op neer met wat ik versta dat decoder nu alles opslaat in een cloud en dat niet meer op de harde schijf opgenomen word. En dat het PX netwerkt daardoor overbelast is omdat het rechtstreeks kijken dagelijks zakt (En dat snap ik doe het ook om die stomme reclameblokken te kunnen doorspoelen) maar dat lost mijn probleem niet op betreffende het doorspoelen.

En nu komt het in mijn ogen is het doorspoelen geen software probleem maar wel een hardware probleem. Dus mijn vraag naar PX toe is voor Avelgem postcode 8580 wanner is dit opgelost?

Met vriendelijke groet
patrick
icon

Beste antwoord door ThomasP 22 May 2017, 12:31

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hey Patrick, momenteel ondervinden we inderdaad algemene problemen met het vooruitspoelen in uitzendingen. Ons TV ingenieurs zijn hiervan op de hoogte en werken aan een oplossing. Deze wordt verwacht met volgende update maar ik heb helaas geen info wanneer deze zal volgen. Voorlopig dus nog even wachten. Mijn excuses.
Reputatie 4
Badge +1
Beste, die reclame blokken doorspoelen daar zult u later nog wel van af komen maar daarmee is het probleem natuurlijk niet opgelost; ik weet dat dat spoelen hier een probleem is en vroeger niet toen alles nog op de harde schijf stond; Ik heb het ook al eens geplaatst dat je na enkele sec. terug op het begin van een film zit en dus nooit op een plaats kan stoppen hoe het moet, zoals bij Telenet bv. waar alles vloeiend verloopt omdat dit gewoon met harde schijf word op genomen.
Reputatie 3
Badge +1
ook als je opneemt met v5 decoder op harde schijf ondervindt je deze problemen,dus is zeker niet opgelost!!!
Ben blij met het antwoord van ThomasP.
Dit verwacht ik als klant een eerlijk antwoord en in korte tijdsspanne.
Als klant weet je ik nu dat PX betreffende het voor uitspoelen werkt aan een oplossing en op de hoogte is. Hopelijk kom het in orde met de volgende update.

Die fu....... reclame toch op de zenders.
Al die zenders moeten even eens leren nadenken over de toekomst van reclame op het tv scherm. Nu is de mentaliteit vloek weer een onderbreking na 20 minuten en de reclame is nog niet gestart of de kijker is al aan zappen (tip als het voor uitspoelen werk +/- 7 minuten en die reclameblok is voorbij).

Gemiddelde reeks duurt 40 min en je hebt 20 minuten reclame per uur ongeveer. Zenders zouden beter doen zoals op internet voor de reeks of film start de reclame en daar meer geld er voor vragen.

En zeker niet zoals ze nu bezig zijn met volop te zagen en de eis te stellen dat de kijker extra zal moeten betalen om geen reclame te zien. Waar zit daar de logica dat de klant moet betalen voor dingen dat hij niet wil zien op zijn scherm, zuchtttttttttttttttttttt.
Reputatie 4
Badge +1
ook als je opneemt met v5 decoder op harde schijf ondervindt je deze problemen,dus is zeker niet opgelost!!!

Ik zou het niet weten ik heb vroeger een v3-v4en v5 gehad en die hebben allemaal een harde schijf bij mijn weten. Ik heb nooit de problemen gehad die ik nu ondervind bij de v5 compact. Dan zijn de problemen volgens jou nog erger volgens jou als ze ook op de harde schijf voorkomen?
Reputatie 3
Badge +1
inderdaad bever, het is een flop dat doorspoelen op een v5 of V5mini als ik dat vergelijk met mijn vu duo2 satellietontvanger!!!!
Reputatie 4
Badge +1
Ja tegenover Telenet is het een enorm verschil dat zie ik ook. Ik had vroeger enkel hier een probleem met zender-gids die verkeerde informatie gaf. Maar dit was nog in de tijd van Eva van Belgacom. dus ik denk dat dit ook al een 8 tal jaar geleden moet zijn. En toen had ik met dat spoelen geen problemen.
Reputatie 3
Badge +1
wanneer komt de software update die deze problemen oplost?

Reageer