Doorspoelen, terugspoelen en stilstaand beeld

  • 15 February 2017
  • 11 reacties
  • 919 Bekeken

Het verbaast me dat Proximus er niet in slaagt om het doorspoelen en terugspoelen even precies stop te laten zetten als de concurrentie. Als ik op de pauzeknop of de play-knop druk nadat ik door- of terugspoelde, beland ik altijd te ver en nooit op de plek waar ik het wou. Ik moet dan resp. terug- of doorspoelen om op zoek te gaan naar de gewenste plaats en beland dan gegarandeerd weer te ver. Telkens als ik daarover bel, word ik met een kluitje in het riet gestuurd: "Daar wordt aan gewerkt" of "Dat is een bug" krijg ik het vaakst te horen. Ik moet dan zgn. geduld hebben, maar de eerste keer dat ik daarover belde is intussen wel al bijna drie jaar geleden..

11 reacties

Die pagina staat hier al ergens op het forum, waar eerder al geprotesteerd werd tegen deze balk
Belachelijk is deze blauwe balk en klanten zagen er al jaren over maar PX zelf het zelf, die balk is niet dringend in ons ogen om aan te passen.

De tip die ik gelezen hebt en die werk om die frustrerende brede balk weg te doen is: drukken op de back toets als je zapt of wat ook doet.
Reputatie 6
Badge +3
Aan Proximus ; kijk eens naar gelijk welk andere blueray- speler : die hebben altijd een extreem fijne doorspoelbalk, meestal bovenaan het scherm.
Dit net bedoeld om zo weinig mogelijk beeld in beslag te nemen.
Nota trouwens: ook videorecorders van 20 jaar geleden pasten dit principe ook al toe!
Waarom dan dergelijke dwaze designfouten maken?????
Wat ik het meest irriterend vind, is die dikke paarse balk beneden aan het scherm. Daardoor kan je gedurende meerdere seconden je ondertitels niet lezen als je op pauze hebt geduwd. Of sneller voortspoelen terwijl je kijkt. zou er echt geen manier zijn om dat minder zichtbaar te maken?
Wat info:

je hebt een Zap-info-menu
daar staat:
Deze (balk onderaan beeld)kan je deactiveren als volgt:
Kies achtereenvolgens op je afstandsbediening:
Menu / Instellingen / Systeem / beeld / Info menu / off / bevestigen.
Als je dan zapt, is de balk verdwenen.


en je hebt ook een Pauze-info-menu
daar staat:
Je hebt ook nog een Pauze info menu (balk onderaan beeld) als je pauzeert.
die bij het deactiveren van de zap info menu, actief blijft.
Soms is het storend dat die te lang blijft staan.
Die kun je doen verdwijnen door even op de back toets te drukken. (play en dan backtoets)
bedankt Martin, maar stond al OFF. ik zie geen verschil. Heb zelfs mijn decoder af en aangezet tijdens de settings blijft een dikker paarse balk gedurende 5 seconden. en je kan niet versneld kijken.
De tip van Martin had ik vroeger ook geprobeerd zonder succes. Ik snap ook het nut niet van die dwaze balk. Maar gewoon in plaats van "play" op "back" drukken helpt me uitstekend. Probeer maar eens!
Mss een protestpagina opzetten dan. Tips zijn goed, maar algemene conclusie is dat de balk enerverend is. De vorige versie (de witte balk) was al ergerlijk maar deze is slecht gewoon, en brengt niets bij. wij willen vooruitgang!
Die pagina staat hier al ergens op het forum, waar eerder al geprotesteerd werd tegen deze balk Duidelijk dus hoeveel ze rekening houden met tips, bezwaren en klachten van hun abonnés...
Belachelijk is deze blauwe balk en klanten zagen er al jaren over maar PX zelf het zelf, die balk is niet dringend in ons ogen om aan te passen.

De tip die ik gelezen hebt en die werk om die frustrerende brede balk weg te doen is: drukken op de back toets als je zapt of wat ook doet.

Ja inderdaad, zoals ik hoger ook schreef, dat is het enige wat echt werkt. Maar die dwaze en totaal overbodige balk weg doen kan toch geen moeite zijn? En m'n grootste ergernis blijft dat precies stoppen waar je wilt stoppen bij het door- of terugspoelen maar niet wil lukken en ze die klacht afdoen met "Wordt aan gewerkt". Is dat klantvriendelijk zijn?
Heel juist Frank.. daar zitten "knappe koppen" dus zo lang op te zoeken? Bovendien vraag ik me af waarom er zo weinig doorspoelmogelijkheden zijn. Telenet heeft er meer dan Proximus, en ook alweer: 20 jaar geleden kon ik op de decoder van m'n schotelantenne ingeven hoeveel % van het opgenomene ik vooruit wou springen. D.w.z. dat ik door b.v. 95% in te geven meteen kon gaan kijken of een film wel tot het einde opgenomen was zonder te moeten wachten tot de hele film doorgelopen werd. Er is nog werk voor de boeg Proximus!

Reageer