Doorspoelen

  • 21 October 2012
  • 3 reacties
  • 492 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Doorspoelen kan uiteraard interessant zijn (vooral bij die vervelende reclameblokken). Spijtig dat het doorspoelen van 2x naar 16x verspringt. Vooral omdat 2x te traag is en 16x vaak te snel (je bent nogal vlug te ver doorgespoeld). Is er geen tussenoplossing mogelijk, nl. 8x doorspoelen (zoals dit vroeger wel voorzien was)?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Ik vind inderdaad 64x ideaal om snel door te spoelen, 16x om reclameblokken door te spoelen, 2x om traag (fijner) terug te spoelen als je iets tever doorgespoeld hebt. Maar ik zie geen enkele reden om de tussenstanden 4x 8x 32x er ook niet terug in te brengen zodat iedereen tevreden is (klantvriendelijkheid heet dat toch?). Nu beperken ze zich tot 3 mogelijkheden. Als ze zich tot 3 willen beperken, zouden ze dat in de systeeminstellingen optioneel kunnen laten aanpassen net zoals de begin- en eindtijd van de opnames, die je nu alleen kunt verkorten. Bij vroegere versies van de interface was dat toch ook mogelijk ? Mensen die dat te ingewikkeld vinden kunnen dan alles toch 'default' laten staan ? Niks ingewikkeld dus !

Reputatie 7
Badge +1


Bij Telenet is het nu 2x 6x 24x 64x. Om door of terug te spoelen. 6x is voor mij te traag voor reclameblokken, 24x dan weer te snel. De 16x van Belgacom eigenlijk best wel goed; bij te ver doorspoelen kan je toch met 2x terugspoelen het juiste punt vinden. Feit is dat de zenders mét reclameblokken een verbod op doorspoelen willen, of er een betalende optie van willen maken. de discussie tussen pfroviders en zenders loopt nog.




Reputatie 7
Badge +1


Bedankt Roel voor de tip bij Telenet (heb ik nl. ook bijgenomen voor de duitse zenders). Voor de rest werk ik zogoed als altijd met de V4 van Belgacom, toch net iets handiger en exclusieve mogelijkheid van nPVR.

Reageer