Beantwoord

Door werken mogelijks een kabelbreuk

  • 21 December 2017
  • 5 reacties
  • 525 Bekeken

Enkele weken geleden, ik ben niet meer zeker wanneer het juist was maar ik vermoed 5 à 6 weken geleden, kwam Infra werken uitvoeren in opdracht van Eandis. Het ging om voorbereidende werken in verband met de aanleg van nieuwe rioleringen die in de toekomst zullen plaatsvinden. Deze werken vonden plaats, recht voor de oprit van mijn grootvader waar ook zijn telefoonlijn binnenkomt.

Vanaf dat moment begon er zich een storing voor te doen bij de telefoonlijn van mijn grootvader. Er zat een constante 'ratel' op en de lijn was niet volledig zuiver meer. De kiestoon maakte een vreemd geluid. Het leek toen al alsof er iets was gebeurd met de bekabeling. Men kon mijn grootvader niet meer bereiken en hijzelf kon niemand meer bellen. Na een tweetal dagen was deze storing weg en leek er niets meer aan de hand.

Maar recent, ongeveer anderhalve week geleden, begon dit opnieuw. Deze keer is de lijn volledig weg. Er is geen kiestoon meer te horen en er kan niet meer gebeld worden.

Ik heb dan ook contact opgenomen met de klantendienst en die hebben iemand gestuurd om op interventie te komen. Er is dinsdag iemand langs geweest die eens gekeken heeft naar de problemen en geprobeerd heeft om te problemen op te lossen. Die is hier niet in geslaagd. Het leek wel alsof hij niet precies kon zeggen waaraan de storing precies ligt. Maar hij heeft aangegeven dat er waarschijnlijk werken zullen moeten uitgevoerd worden, om het probleem te verhelpen.

Het is nu voor mijn grootvader nogal onduidelijk wat de huidige status is van deze oplossing.
Wat zal hier nu aan gedaan worden?
Is er al een tijdstip ingepland voor de kabel te maken?
Worden de kosten vergoed voor de periode waarin er geen telefoonlijn beschikbaar is?

Wat is nu de termijn waarin de werken zullen uitgevoerd worden? Mijn grootvader heeft als enige communicatiemiddel de telefoon en geen vaste lijn hebben is voor hem een groot gemis.
Op dit moment kan hij wel nog gebruik maken van zijn gsm, maar deze oplossing is voor hem zeker niet ideaal, aangezien hij niet goed overweg kan met zijn gsm. Bovendien komt er nog eens bij dat de kosten voor het mobiel bellen zich beginnen op te stapelen. (Pre-paid simkaart van Proximus)

Ik zou graag zien dat de kosten worden vergoed en dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. (Aangezien hij nu betaald voor een service die hij niet krijgt.) Op dit moment heb ik geen zicht wat de staat is van dit probleem. Ik heb hiervoor ook al contact opgenomen met de klantendienst maar ben hier niet veel wijzer van geworden.

Alvast heel erg bedankt!
-Rémi Rooms,
in naam van Philip Rooms
icon

Beste antwoord door Wim VL 21 December 2017, 17:50

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hoi, Kan je ons via privé bericht contacteren? Met de lijnnummer van je grootvader? Alvast bedankt. via deze link

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Ik heb de gegevens verstuurd in een pm.

Mijn grootvader heeft zonet bij de post een brief ontvangen van Proximus met de melding van het probleem. Er staat: "Er werd een probleem ontdekt op de Proximus infrastructuur. Een lasser zal moeten langskomen om de kabel te vernieuwen. Wij contacteren u voor een nieuwe afspraak."
Hoe zal hij gecontacteerd worden aangezien hij geen internet en nu ook geen telefonie meer heeft? Terug via post?
Maar goed, nu heb ik al wat meer zicht op de stand van zaken. Hopelijk wordt dit opgelost binnen een korte termijn.
Reputatie 7
Badge +4
In principe moet daar niemand voor ter plaatse zijn daar het probleem zich buiten afspeelt, echter staat hier als contactnummer 04****4470, kan men op dit nummer een afspraak regelen?
Inderdaad, op dit nummer kan een afspraak geregeld worden.
Dus als ik het goed heb zal ik hierop gebeld worden om een afspraak te maken.
Op de brief stond wel dat "het noodzakelijk is om toegang te verschaffen", maar aangezien het probleem waarschijnlijk buitenshuis is ga ik er inderdaad ook van uit dat er niemand hoeft te zijn.
Maar anders is mijn grootvader toch steeds thuis.

Hopelijk contacteren ze mij dan zo snel mogelijk.
Alvast bedankt voor al de hulp.
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad en geen probleem. MVG, Wim

Reageer