Beantwoord

Discovery Channel HD op TV Replay

  • 31 August 2016
  • 9 reacties
  • 436 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 585 reacties
Discovery Channel NL is in SD beschikbaar via TV Replay, maar niet in HD. Kan Proximus dit ook voor de HD-versie beschikbaar maken?

Alvast bedankt voor een antwoord.

Mvg
icon

Beste antwoord door Marleen 31 August 2016, 11:49

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Discovery Channel NL SD is een zender uit het basisaanbod, Discovery NL HD is een boeketzender. Voor zover ik weet is TV Replay niet beschikbaar voor boeketzenders.
Reputatie 7
Badge +2
dat zal dan ook met de kostprijs van de rechten te maken hebben. HD zal meer kosten dan SD.
Dat is inderdaad ook de reden zijn anders zouden ze alles kunnen voorzien in zowel sd als hd, moest het hen weinig kosten.
Met al de Discovery Channel en ik heb het Nature and Discovery pakket kost mij maandelijks 5.95 euro kan ik geen gebruik maken van tv replay+.

En ik weet dat het zijn geen Belgische zenders dus tv replay of tv replay+ kan niet met Discovery betreffende uitzendrechten.
Dus snap niet goed dat u replay kan doen en ik niet?

grtt
Reputatie 7
Badge +1
Het aantal zenders dat live kan bekeken worden met Proximus TV op PC en Android-toestellen (met Apple heb ik geen ervaring) is ook beperkt, en loopt niet alleen gelijk met de TV-replay beschikbaarheid maar ook met de mogelijkheid om serveropnames te bekijken met Px TV. Bij TN kan je ook niet alles live en alle opgenomen programma's met Yelo-TV bekijken. Met de Play-mogelijkheden (1 week terugkijk-TV) van TN heb ik geen ervaring. Ik werk met TVR+ van Proximus.
Het valt wél weer op, dat bv. de NOS-zenders hiervoor niet beschikbaar zijn (niet voor live noch voor opnames), maar TF1 en andere franse zenders wél (voor live maar geen TVR of nPVR); maar dan weer wél Eurosport 1 in HD (zowel nederlands als frans), waar die via decoder in SD zijn. Het is een échte soep waar geen enkele logica in zit?
Reputatie 6
Badge +1
De NOS, NPO wil tegenwoordig overal geld uitslaan. Dankzij de bezuinigingen van de Nederlandse regering op de NPO. Het zou daar dus kunnen mee te maken hebben. Maar de NPO zenders eindelijk in HD is toch echt niets teveel gevraagd, bij TN al heel lang beschikbaar.
Reputatie 6
Badge +2
De NOS, NPO wil tegenwoordig overal geld uitslaan. Dankzij de bezuinigingen van de Nederlandse regering op de NPO. Het zou daar dus kunnen mee te maken hebben. Maar de NPO zenders eindelijk in HD is toch echt niets teveel gevraagd, bij TN al heel lang beschikbaar.

Ook ARD en ZDF hebben daar een handje van weg, waarom denk je dat ARD en ZDF enkel in SD en niet in HD kan bekeken worden noch bij Proximus noch bij Telenet.
Juist, omdat de Duitse omroepen ook veel geld vragen om hun zenders in HD te mogen doorgeven, ook door besparingen die opgelegd is door Angela Merkel & Co.
Reputatie 7
Badge +6
Patrick: jij hebt het boeket Nature and Discovery, dus Discovery in HD, maar daar geen TV Replay. In het basisaanbod zit Discovery SD, op 92, en daar heb je wel TV Replay. Als jij naar 92 gaat, kan je ook in replay kijken, maar het is dus niet in HD.
Reputatie 5
Badge +2
Aangezien Proximus de reactie van Marleen aanduidt als "Beste antwoord", houdt dit dus in dat Proximus de boeketten nog meer doelbewust laat verwaarlozen (minder zenders, geen TV Replay,...) wegens die beslissing. TV Replay zou zich niet moeten beperken tot enkele basiszenders. Spijtig.

Reageer