Beantwoord

Digitale TV zonder decoder

  • 20 June 2016
  • 4 reacties
  • 6605 Bekeken

Hey,

Ik weet niet of het hier al gesteld is, waarschijnlijk wel, maar vond niet onmiddellijk iets terug en vraag ik het maar. Ik heb sinds vandaag een nieuwe TV gekocht. Nu heb ik gehoord dat je bij Telenet via een CI+ module (kaartje) eigenlijk digitale tv kan zien zonder decoder. Is hier een gelijkaardige variant voor proximus?

Met vriendelijke groeten,
Bart
icon

Beste antwoord door sinjoor76 20 June 2016, 20:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Neen, helaas niet. Ik werk met beide providers, en heb ook TN kabel met CI+-module, die prima resultaat levert. Je moet wél een CI+-slot op je TV hebben om de CI+-module in te pluggen. Soms wordt er een adapter bijgeleverd en zit die mee in de doos. Afhankelijk van het type TV kan je ook één programma op een USB-stick opnemen.
Reputatie 6
Badge +2
Neen, helaas niet. Ik werk met beide providers, en heb ook TN kabel met CI+-module, die prima resultaat levert. Je moet wél een CI+-slot op je TV hebben om de CI+-module in te pluggen. Soms wordt er een adapter bijgeleverd en zit die mee in de doos. Afhankelijk van het type TV kan je ook één programma op een USB-stick opnemen.

Plus dat de digitale TV tuner van het type DVB-C moet zijn dus geen DVB-T of DVB-S.
Reputatie 6
Badge +2
Neen, helaas niet. Ik werk met beide providers, en heb ook TN kabel met CI+-module, die prima resultaat levert. Je moet wél een CI+-slot op je TV hebben om de CI+-module in te pluggen. Soms wordt er een adapter bijgeleverd en zit die mee in de doos. Afhankelijk van het type TV kan je ook één programma op een USB-stick opnemen.

Ja, ik heb zo'n slot op m'n tv, maar als Proximus dit niet heeft, tjah, ik dacht dat we in 2016 zaten :)


Zo'n CI+ module werkt alleen met het DVB-C systeem waarmee Telenet en andere kabelmaatschappijen werken, Proximus werkt met het IPTV systeem via de klassieke telefoonlijn en dus is zo'n CI+ module niet compatibel plus dat geen enkel TV toestel uitgerust is met een IPTV tuner.
Neen, helaas niet. Ik werk met beide providers, en heb ook TN kabel met CI+-module, die prima resultaat levert. Je moet wél een CI+-slot op je TV hebben om de CI+-module in te pluggen. Soms wordt er een adapter bijgeleverd en zit die mee in de doos. Afhankelijk van het type TV kan je ook één programma op een USB-stick opnemen.

Ja, ik heb zo'n slot op m'n tv, maar als Proximus dit niet heeft, tjah, ik dacht dat we in 2016 zaten 🙂

Reageer