Beantwoord

Digibox neemt niet meer op

  • 21 May 2017
  • 9 reacties
  • 1234 Bekeken

Sinds enige tijd neemt mijn digibox niet meer op als deze uit staat. Als ik tv aan het kijken ben dan neemt deze wel op. Weet iemand wat dit kan zijn? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Martin 21 May 2017, 22:14

Bekijk origineel

9 reacties

Je zegt als hij uit staat, als je daarmee bedoelt in standby dan zou die moeten opnemen maar als je bedoelt dat je de spanning afzet dan kan die niet opnemen in cPVR op zijn harde schijf.
Als het probleem voorvalt in standby :
Probeer eens of het helpt als je de onderstaande herstart procedure in de welbepaalde volgorde uitvoert:
  • decoder spanningsloos zetten (schakelaar achteraan of netstekker uittrekken)
  • bbox netspanning onderbreken gedurende 5 seconden en terug onder spanning zetten.    nu zal het enkele minuten duren voor die helemaal opgestart is, DSL led moet zeker continu blijven branden
  • Indien je draadloze toestellen staan hebt tussen decoder en bbox haal deze even uit het stopcontact en wacht enkele minuten tot ze terug opgestart zijn.
  • Decoder terug onder spanning zetten.
  • Indien het hierna nog niet moest in orde gekomen zijn, kan je nog proberen door de decoder te resetten.

Beste Martin het was inderdaad in standby had het verkeerd omschreven. Bedankt ga dit eens proberen hoop dat het hier mee is opgelost.
Reputatie 6
Badge +3
Welke decoder heb je? één met harde schijf (v4/v5) of niet (v5c)?

Onafhankelijk van welk model je hebt, wordt alles (ook) opgenomen in het netwerk (nPVR), dus zou je de opnames moeten zien in de lijst (met nog x dagen), ook als je decoder volledig uit stond. Indien de lijst niet volledig is, dan kan een herstart soms helpen om de lijst van opnames up to date te brengen.

Indien dit niet het geval is: probeer eens alle geplande opnames te verwijderen en ze opnieuw in te plannen. Indien dit niet helpt, zal een medewerker je moeten verder helpen.
de Proximus medewers hebben hier nochtans al herhaaldelijk gemeld dat je juist best geen opnames verwijderd, en TS zijn probleem is wel dat er geen opnames gebeuren als decoder in standby staat maar wel als hij op staat, dus denk ik dat het hier kan opgelost worden door een herstart of reset en voor alle zekerheid zou ik de beschreven volgorde als hierboven reeds beschreven gebruiken omdat dit wel belangrijk is zeker bij nPVR opnames en anders zal het inderdaad door iemand van Proximus zelf verder moeten nagekeken en opgelost worden en kan eventueel
door het versturen van een privébericht aan Het Proximus Team via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
De oplossing van Martin ( de herstart procedure) heeft geholpen het is terug in orde. Bedankt!
Reputatie 6
Badge +3
Michael, duid je die reactie dan aan als antwoord? Dan is het voor iedereen duidelijk dat de vraag opgelost is 🙂
Wie zegt dat het definitief opgelost is kan seffens weer van dat zijn 😃
Maar best toch deze reactie niet als antwoord aanduiden 😎
Laten we hopen van niet anders kan ik de decoder nog eens proberen te resetten. het werkten nu een aantal keer en ervoor deed de decoder het in standby gewoon weg nooit meer. best vervelend 😑
Inderdaad Michael, laat ons hopen dat het nu in orde blijft, maar moest het zich toch nog voordoen probeer dan gewoon eens door de decoder eens te heropstarten door hem kort zonder spanning te zetten of het dan ook lukt, dit om die uitgebreide procedure te vermijden.

Reageer